اخبار و مقالات

آگهی‌ها

کالاها

شرکت‌ها

دی اتانول آمین (DEA)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

سدیم کربنات (Sodium Carbonate)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

استیک اسید (Acetic Acid)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

اسید نیتریک (Nitric Acid)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

استیک اسید (Acetic Acid)

فروشنده: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

دی اکسید تیتانیوم (Titanium Dioxide)

فروشنده: :  شیمی پل

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

پلی پروپیلن (Polypropylene)

فروشنده: :  سالارشیمی

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

اسید استئاریک (Stearic Acid)

فروشنده: :  آسا صنعت ساتیا

1   کیسه تماس بگیرید   
سفارش خرید

متانول (Methanol)

فروشنده: :  مهرادکو

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

استیک اسید (Acetic Acid)

فروشنده: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

دی اکسید تیتانیوم (Titanium Dioxide)

فروشنده: :  شیمی پل

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

پلی پروپیلن (Polypropylene)

فروشنده: :  سالارشیمی

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید
رییس کل بانک مرکزی:

صوری شدن فاکتورها را قبول دارم / از نرخ سود 30 درصدی خبر دارم

صوری شدن فاکتورها را قبول دارم / از نرخ سود 30 درصدی خبر دارم

رییس کل بانک مرکزی گفت: صوری شدن فاکتورها را قبول و از نرخ سود 30 درصدی خبر دارم اما این امر همه گیر نیست.

ولی الله سیف در نشستی که در بیست و پنجمین همایش بانکداری اسلامی برگزار شده بود بر ضرورت دریافت نرخ سود واقعی و منطقی در نظام بانکی تاکید کرد و اظهار داشت: نمی شود به بهانه هدف حداکثرسازی سود در یک بنگاه اقتصادی فعالیتهایی از سوی مدیران آن بنگاه انجام شود که برای اقتصاد مضر باشد.

وی با بیان آنکه چارچوبی برای قانون بانکداری بدون ربا تعیین شده است، افزود: در عقود مشارکتی نمی توان حداکثر سود را تعریف کرد و باید حداقل را در شورای پول و اعتبار تعریف کنیم اما باید سودی در شورا تعیین شود که در جهت حفظ منافع و مصالح سپرده گذار باشد.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به مشخص شدن حداقل سود در شورای پول و اعتبار برای عقود مشارکتی، گفت: خودم هم به رتبه بندی مشتریان بانکی مقید هستم و به این اعتقاد دارم که مشتریان بدحساب در نظام بانکی اعتمادپذیر نیستند اما در دنیا تعریف دیگری از رتبه بندی مشتری وجود دارد.

وی با بیان اینکه در دنیا هر مشتری هشت رتبه دارد، تصریح کرد: در قانون بانکداری بدون ربا منابع قرض الحسنه جاری صراحتا اعلام شده که جز منابع بانک قرار گیرد و اگر این اتفاق هم اکنون در بانک ها رخ داده قانونی است.

رئیس کل بانک مرکزی نیز به نامه مرحوم نوربخش خطاب به امام خمینی اشاره و تصریح کرد: این نامه به شورای نگهبان رفت و براساس دستورالعمل این شورا مکانیزم فعلی وجه التزام اجرایی شد، هرچند اگر کسی در این زمینه شکایتی داشته باشد حتما بررسی خواهد شد.

سیف همچنین به انتقاد مصباحی مقدم درباره صوری بودن فاکتورها در نظام بانکی این طور پاسخ داد که صوری شدن فاکتورها را قبول دارم هرچند نمی دانم شیوع آن به چه میزان است ولی بانک ها برای اینکه کار مشتری را راه بیاندازند این اقدام را انجام می دهند ولی بنا داریم سختگیری هایی در این زمینه داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه نحوه تخصیص سود مشاع بین سپرده گذاران و بانک ها دارای فرمول مشخصی است، افزود: در گذشته این فرمول اعلام شده و بانک ها براساس آن عمل می کردند اما امسال اعلام کردیم هیچ بانکی حق برگزاری مجمع ندارد تا گزارش حسابرس آماده شود.

وی درباره تعیین نرخ های سود بالا در برخی از موسسات مالی و بانک ها، گفت: تاکنون پرداخت نرخ 35 درصد را نشنیده ام ولی نرخ 30 درصدی را شنیده ایم اما این نرخ ها در تمام بانک ها عمومی نیست.

سیف در واکنش به عدم اعلام نرخ های حق الوکاله از سوی بانک ها؛ گفت که بانک ها موظف به اعلام نرخ های حق الوکاله خود هستند و این کار هم اکنون در نظام بانکی به طور دقیق و مستمر انجام می شود.

خبرگزاری جمهوری اسلامی

  • مطالب مرتبط
نظرات (10) کاربر عضو:  کاربر مهمان: 
حسابدار شناسه نظر: 138852 10 شهریور 1393 - 14:11

حاجی جان اگر شما سود 30 در صدی را فقط شنیدی ما داریم میدیم ! شنیدن کی بود مانند دادن!

ادامه
شکیب شناسه نظر: 138854 10 شهریور 1393 - 15:3

در دین اسلام هر کجا بابت باز پرداخت نام سود و مقدار سود و زمان تعیین شود ،نام نزول برخود میگیرد.
حالا شما هر اسمی مانند بانکداری اسلامی و یا کلاه شرعی و یا .... بر آن بگذارید!

ادامه
سلامت شناسه نظر: 138855 10 شهریور 1393 - 15:13

شما از همه چیز خبر دارین ولی نمی خواهید درستش کنید !!!

ادامه
محسن شناسه نظر: 138880 11 شهریور 1393 - 7:20

تکلیف این سودهای بانکی چی شد؟ حرومه یا حلاله؟

هر مرجعی یک نظری میده!


انشاءالله امام زمان ظهور کنه ما رو از دست این هرح و مرج آراء نجات بده!

ادامه
جناب شکیب! شناسه نظر: 138893 11 شهریور 1393 - 10:2

درج نظر از روی ناآگاهی و فقدان تخصص وآنهم در حیطه احکام شرعی، اقدام مناسبی از جانب شما دوست گرامیم تلقی نمیگردد. خوب است بدانیم معاملات شامل زمان مثل تحویل کالا بصورت آنی و پرداخت در موعد مشخص و با مبلغ مشخص و مابه التفاوت(سود) معین ، کاملا شرعی و جایز میباشد. بشرط آنکه تبادل کالا صوری نبوده و جریمه دیرکرد اخذ نگردد. لذا اصل معاملات مدت دار ، فی نفسه ربا محسوب نشده و جایز میباشد.

ادامه
مجید شناسه نظر: 138898 11 شهریور 1393 - 11:21

وقتی که بانک فقط در سود شریک باشد و نه در زیان این پول 100% ربا است و حرام
بانک باید در یک پروژه سود کند و در یک پروژه ضرر دهد و از برآیند اینها سود متوسطی به سپرده گذاران دهد در غیر این صورت هم خودش به جنگ خدا و رسول رفته هم سپرده گذاران را برده هم تسهیلات گیرندگان را

ادامه
احمد شناسه نظر: 138910 11 شهریور 1393 - 14:7

جناب شکیب شما مرجع تقلیدی که حکم ربا صادر می کنی چه کسی همچین تعریفی از ربا کرده؟!!
اونی که شما می فرمایید فقط در مورد قرض الحسنه هست و نه عقود دیگر

ادامه
محسن شناسه نظر: 138948 12 شهریور 1393 - 15:34

میگن نرخ سود تسهیلات 30 درصده مردم مخالفن و میگن چرا؟ میگن سود رو میاریم پایین باز مردم میگن چرا اومد پایین
حالا آخر نفهمیدیم به نظر مردم سود باید بیاد پایین یا بره بالا؟
البته نظر مردم اینه که سود سپرده کم نشه ولی سود وام صفر باشه!!! منتظر باشیم فعلا تا معجزه بشه!

ادامه
محمد شناسه نظر: 138992 13 شهریور 1393 - 10:55

تعریف ربا در اسلام اینگونه است : ؛هرگونه تبادل و تهاتر زماندار کالایی(هر نوع کالا) با ارزش و مقدار مشخص در صورتی که مقدار آن در زمان تحویل کالا با زمان باز پس گیری کالا متفاوت باشد ربا محسوب میشود"
حال چند نکته :
1. اینکه واحد پولی ریال با توجه به ماهیت متفاوتش با درهم و دینار صدر اسلام در زمره کالا محسوب شود یا خیر ، جای بحث دارد(بنظر من با توجه به وجود تورم و اینکه ارزش ریال متاثر از سیاستهای دولت است ، کالا محسوب نمیشود)
2.مابه التفاوت نرخ فروش شامل زمان کالا(چه پیش فروش چه فرش اقساطی) با نرخ فروش نقدی جایز است.(اینهم دلیل دیگه ای که ریال و کلا اسکناس جزء کالا محسوب نمیشود)
3. تسهیلات بانکی در ایران تماما در قالب عقود فروش اقساطی کالاست(حالا اسمشو هرچی بخوان بذارن) نه عقود مشارکتی لذا بحث شراکت بانکها در سود و زیان اصلا مطرح نیست
4. و در آخر با توجه به ماهیت ریال و کلا پولهای عصر حاضر ، برای تهاتر ریال با ریال بهترین روش اینه که ارزش چند قلم کالا رو با مقدار مورد نظر ریال اندازه بگیریم سپس مقدار کالا ها رو در زمان تحویل و باز پس گیری ، با هم برابر کنیم. کاری که قانونگذار هم در قالب "پرداخت سود سپرده با توجه به نرخ تورم" پیشبینی کرده ولی درست اجرا نمیشود

ادامه
ش- طوفان شناسه نظر: 139181 16 شهریور 1393 - 15:11

همین الان هم در بانک..... به سپرده های بالای یک میلیارد 33% دارند میدهند ((میگن در این مبلغ تبصره بهش میخوره و این سود مجازه))

ادامه
ارسال نظر
حداقل 3 کاراکتر وارد نمایید.
ایمیل صحیح نیست.
لطفاً پیوند مرتبط را کامل و با http:// وارد کنید
متن نظر خالی است.

wait...