دوشنبه، 1 اردیبهشت 1393  Monday, April 21, 2014

کاهش نرخ دلار در روز‌های آینده

كد مطلب: 8387
تاریخ انتشار: 8 شهریور 1391 ساعت 13:07

چکیده: نرخ دلار با تدابیر انخاذ شده و عملیاتی شدن بورس ارز طی روزهای آینده کاهش خواهد یافت.

ریس کل بانک مرکزی از کاهش نرخ دلار طی روزهای آینده خبر داد. محمود بهمنی از کاهش نرخ دلار در روزهای آینده خبر داد و گفت: با تدابیر اتخاذ شده و عملیاتی شدن بورس ارز این امر اتفاق خواهد افتاد.

گفتنی است طی هفته‌های اخیر قیمت دلار بار دیگر با افزایش قیمت زیادی مواجه شد و از مرز دو هزار تومان گذشت.

بهمنی در ادامه با اشاره به کاهش شتاب «رشد نقدینگی» در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد و گفت: در طی ۴ ماهه ابتدایی امسال در حدود ۲۰ درصد شتاب رشد نقدینگی کاهش یافته است.

رییس کل بانک مرکزی اظهار کرد: افزایش ماندگاری سپرده‌های بانکی و همچنین افزایش ضریب فزایده پایه پولی باعث کاهش شتاب رشد نقدینگی در کشور بوده است.

وی تصریح کرد: افزایش حجم نقدینگی در چهار ماهه ابتدایی سال برخلاف روال سال‌های گذشته به سمت تولید و رشد اقتصادی سوق داده شده است.

بهمنی تأکید کرد: در حال حاضر رشد سپرده‌های بلند مدت در بانک‌ها باعث بازگشت سرمایه به فعالیت‌های اقتصادی شده و به طور طبیعی خدمات واسطه‌گری مالی کاهش پیدا کرده است.

 بر اساس گزارش بانک مرکزی، حجم نقدینگی از 352 هزار میلیارد تومان در پایان سال 90 به 376 هزار میلیارد تومان تا پایان بهار امسال رسید. بر این اساس ضریب رشد نقدینگی سه ماه اول امسال در مقایسه با اسفند سال 90 به هفت درصد است.

خبرگزاری ایلنا

نظرات (95) کاربر عضو:  کاربر مهمان: 
دلاردوست شناسه: 25379 8 شهریور 1391 - 13:27

باز عمو بهمنی پیدایش شد و باز هم باید منتظر افزایش دلار باشیم

طناز بی آز شناسه: 25380 8 شهریور 1391 - 13:33

دوستان حمله برای خرید...سیگنال داد باز!

آرش شناسه: 25381 8 شهریور 1391 - 13:33

باز بازار خواست کمی روی آرامش به خودش ببینه عمو بهمنی زود اومد

هادی فردین شناسه: 25383 8 شهریور 1391 - 13:36

بشنو ولی باور نکن. هر کی می خواد دلار بخره الان وقتشه.!!!

امیر شناسه: 25386 8 شهریور 1391 - 13:38

و باز هم وعده و باز هم وعده////

رضا شناسه: 25389 8 شهریور 1391 - 13:53

اگر مردی از همین امروز شروع کن نه چند روز آینده

رضا شناسه: 25392 8 شهریور 1391 - 14:1

و باز هم افعال معکوس اقای بهمنی!

محمد شناسه: 25393 8 شهریور 1391 - 14:5

یادم نمیره وقتی دلار 1700 بود ایشون گفت:
"دلار نخرید ضرر میکنید"

البته بعدا فهمیدم که منظورشون بود:
"(اگه)دلار نخرید ضرر میکنید"

hadi شناسه: 25394 8 شهریور 1391 - 14:8

دوستان این دفعه واقعیه مواظب باشید. الان بهترین موقع فروشه

x شناسه: 25397 8 شهریور 1391 - 14:14

این بنده خدا ظاهرا در جریان نیست این کاهش نقدینگی به خاطر خرید میلیون ها سکه و ارزتوسط مردم و نگهداری آن در منازل به امید کمی سود یا از ترس پائین آمدن ارزش ریالی سمایه آنها بوده که مانند آتش زیر خاکستر است که هر لحظه به ممکن است نقد و به عنوان سرمایه سرگردان در جامعه باعث تورم شود. پس بهتر است در کشور آرامش اقتصادی و فرصت سرمایه گذاری درست شود تا سرمایه مردم تبدیل به ماشین تولید و ثروت تبدیل شود نه این که هر روز با اطهار نظر غیر کارشناسی یک شوک به بازار ایجا شود که تاوانش مردم بدهند.

علی شناسه: 25399 8 شهریور 1391 - 14:15

افزایش حجم نقدینگی در چهار ماهه ابتدایی سال برخلاف روال سال‌های گذشته به سمت تولید و رشد اقتصادی سوق داده شده است.

سخنان ایشان کاملا خلاف واقع است. آقای بهمنی لطفا بیدار شوید. این حرفها دیگر مرهم اقتصاد بیمار نیست.
شما فقط بفرمایید از کجا ارز تامین میکنید قضاوت را به بازار بسپارید. دیگر اعتمادی به حرفهای شما نیست .

سامی شناسه: 25402 8 شهریور 1391 - 14:20

آقایان دلار دوست بهتره که نظرات تحریک آمیز ندین چون که دیگه بوش میاد که اگه نفروشین هفته بعد ضرر می کنین
دوستان مواظب نظرات این دلالان باشن که فقط دارن از آب گل آلود ماهی میگرن
این نرخ دلار 2200 کاملا کاذبه و به نظر من قیمت 1600 تا 1800 می تونه باشه

مشکاتی شناسه: 25404 8 شهریور 1391 - 14:22

در حال حاضر با توجه به برآورد ارزش حقیقی ریال قیمت واقعی دلار حدود 3000 تومان می باشد و این روند افزایش ادامه خواهد داشت تا به این حدودا برسه. اقتصاد با دستور و سیاه بازی خیلی فرق داره آقای بهمنی،کارنامه درخشانتان !!!! کاملا گواه روشن عملکرد آینده تان هست.

احمد شناسه: 25405 8 شهریور 1391 - 14:24

به نظر من با توجه به کاهش شدید تقاضا که ناشی از کسادی فراگیر در بازار است، ارز جای افت تا 20% رو داره چرا که از ابتدای سال حدود 2 تا 3 میلیارد دلار ماهانه ارز نزد بانک مرکزی انباشته شده که بخاطر کاهش شدید فروش و درخواست کالا از طرف شرکت های خصوصی واردکننده بوده است. اگر توافقات سیاسی مثبتی هم بدست بیاد ممکنه تا 30% افت رو هم شاهد باشیم.

احمد شناسه: 25407 8 شهریور 1391 - 14:29

اقا لطفا این اظهار نظرها را برای بانک مرکزی لینک کنید تا عمو بهمنی از میزان اعتبار خود نزد مردم اگاه شود .
البته بنظر من هر کی به دلار احتیاج دارد زودتر در تهیه ان کوشش کند چونکه همین انتظار مردم از گفته های ایشان به گران شدن دلار کمک میکند .

ساواش بالدار شناسه: 25408 8 شهریور 1391 - 14:31

این بابا پارسال قصد فروش سکه را در سوپر مارکت ها داشت که سکه 450هزار تومانی به یک میلیون تومان رساند و حالا قصد فروش دلار را در بورس ارزی دارد بدون شک تا آخر سال دلار رو 3000تومان میرسد.این خوش تیپ هر حرفی که میزنه شما صد در صد معکوسش عمل کنید و حسابی سود کنید.

امید شناسه: 25409 8 شهریور 1391 - 14:31

سلام بر دلار 2500 تومنی

حسن شناسه: 25413 8 شهریور 1391 - 14:41

هادی شما از کجا می دونی واقعی این دفعه.

احمد شناسه: 25415 8 شهریور 1391 - 14:43

همین الان دلار در مقایسه با قیمت سکه 170 تومن حباب داره که اگر کاهش تقاضا و اخبار مثبت احتمالی درباره پرونده هسته ای ایران رو هم به اون اضافه کنیم، 20% افت رو شاخشه. اگه سیل فروشنده ها رو هم که صندوقچه و بالش رو خالی میکنن از ترس افت بیشتر به اون اضافه کنیم، 30% افت هم محتمله.

حسن هندی شناسه: 25417 8 شهریور 1391 - 14:44

عمو بهمنی راست میگه دلار میشه 2300 بعد تا 2200 میاد پایین این یعنی کاهش از نظر ایشون حرفشم درست درومده!

محمدرضا جاودانی شناسه: 25418 8 شهریور 1391 - 14:46

بنظر من
امروز که بازار نیمه بسته بود هر کی یه قیمتی میداد برای دلار
بعد دولت برای این نشست سران عدم تعهد هزینه هنگفتی کرده بعد من فکر میکنم برای اینکه بگن نتیجه رضایت بخش بوده حتی برای 1روز هم شده قیمت میاد پایین بعد طبق معمول دلار میره بالا

bahman شناسه: 25420 8 شهریور 1391 - 14:49

این بار سیاهه میزنه

احمد شناسه: 25422 8 شهریور 1391 - 14:52

همیشه ارزون شدن بصورت وعده و حواله چند روز آینده مطرح میشود ولی گرون شدن همیشه واقعی و با افعال زمان گذشته مطرح میشود.

پیام شناسه: 25423 8 شهریور 1391 - 14:59

اون روزا که سر کار بودی حواست جمع بود مهمونم نداشتی هرچی گفتی برعکس شد الان که هم تعطیلی هم مهمون داری چی میشه احتمالا منظورت پایین اومدن ارزش ریال بوده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

امیر شناسه: 25425 8 شهریور 1391 - 15:3

عمو بهمنی(عمو یادگار) نظر داده....؟؟؟؟؟؟؟؟ منتظر باشید

فرزاد شناسه: 25427 8 شهریور 1391 - 15:10

چند وقتی است ایشون سکوت کرده و حرفی نمی زنه، می دونید چرا در این روزها که بازار نیمه تعطیل و صرافیها تعطیلند این حرف رو زده. چون مطمئنه اگر در روزهای عادی چنین حرفی رو می زد سریع بازار به حرفش انعکاس نشون می داد و قیمت صعود ناگهانی می کرد.

حمید شناسه: 25429 8 شهریور 1391 - 15:14

عمو بهمنی هم از افعال معکوس زیاد استفاده میکنه.
یاد برره بخیر.

حسین شناسه: 25430 8 شهریور 1391 - 15:16

قیمت دلار و سکه در پایان سال ۹۱ دیدنی خواهد بود.
دلار ۲۷۰۰ و سکه ۱ تومن رو خواهد دید،بدون حباب!

HADI شناسه: 25431 8 شهریور 1391 - 15:16

جناب حسن آقا
این دوستانی که همش نوید گرون شدن را میدهند میترسند خودشون ضرر کنند اما اینبار قیمت تا 10 روز آینده به زیر 2000تومان میرسه. منبع اطلاعات من وزارت بازرگانی.
ثابت بودن قیمت امروز هم بی دلیل نیست. از من به شما نصیحت حداقل این چند روز خرید نکند تا دوشنبه.

HADI شناسه: 25434 8 شهریور 1391 - 15:23

در ضمن دوستان در جریان باشید که بورسی که راه اندازی میشه قوانینش با همه بورس های دنیا متفاوته. و تاثیر کوتاه مدت اما شدید بر افت قیمت ارز میزاره.

max شناسه: 25437 8 شهریور 1391 - 15:30

این بنده خدا با چوبان دروغگو نسبتی داره!حرف های 2ماه بیشش یادش رفته!(سکه 400 تومن دلار 1226 تومن!)...دل خوش کردن به اجلاس سران (گونی گونی براشون دلار میارن!)آخرش جالبه که جز ضرر میلیاردی چیزی براشون نمیمونه).

حسین شناسه: 25438 8 شهریور 1391 - 15:36

سلام بهمنی جان ممنون بابت سیگنال خریدت پس تا اخر امسال اگر همینجور جلوی رشد نقدینگی را بگیرید با 28 درصد بیشتر رشد نداریم و مردم بخاطر حفظ ارزش پولشون را به دلار و سکه تبدیل میکنند و انفجار دلار 5000 هزار تومنی داریم و تنها راه حلش اینه که نرخ سود سپرده بانکها رو ببرید بالا که فکر نکنم با این کسری بودجه ای که دارین در توانتون باشه پس امسال بهتر از پارسال رشد دلار داریم من تمام سرمایه ام را دلار میکنم چون هر زمان گفت ارزون میشه گرانتر شد

احمد شناسه: 25440 8 شهریور 1391 - 15:42

دوستان توجه داشته باشید این ارزش دلار نیست که بالا میره برعکس ارزش پول ملی ماست که هی داره کمتر و کمتر میشه و مردم ما در دنیا فقیرتر میشن.

علی شناسه: 25449 8 شهریور 1391 - 16:45

نمی دونم چرا یاد داستان "چوپان دروغگو" افتادم.

چنگیزخان شناسه: 25452 8 شهریور 1391 - 17:2

آی زکی!

در انتظار ظهور شناسه: 25453 8 شهریور 1391 - 17:3

جناب اقای بهمنی لیر ترکیه 1250 و یوان چین 370 تومان اخه چرا با پول ایران این کارو میکنین چرا باید ارزش پول ملی را در این حد پایین بیاورید تا کی باید منتظر وعده های بدون پشتوانه شما بمانیم.

نامی شناسه: 25456 8 شهریور 1391 - 17:26

زمان دادن یارانه رسیده !

اصلانی شناسه: 25457 8 شهریور 1391 - 17:43

یک سوال منطقی:
تا حالا کی بهمنی گفته ارزون میشه و واقعا ارزون شده است؟
بارها گفته ارزون میشه اما هر بار افزایش نرخ داشتیم.
حالا چطوری باور کنیم ارزون میشه.
بر عکس من فکر میکنم گرانی در راهه و براش هم ده ها دلیل اقتصادی و سیاسی و...دارم!

bahman شناسه: 25459 8 شهریور 1391 - 17:51

منتظره انفجار اتمی دلار باشید اقایان بااین حرفا فقط دارند این انفجارو عقب میندازند
گوشت 2 دلاری رو میدن 10دلار
مرغ یک دلاری رو میدن 4.5 دلا
مادلار رو داریم بین 7 تا 8 هزار تومان غیر مسقیم میخریم و سودشو دولت میبره
تولید نابود شده
تو روز روشن دارند ددددددددددددو..........میکنند

اصفهانی شناسه: 25464 8 شهریور 1391 - 18:6

سیگنال خرید صادر شد!!!
هر چی دارین حتی خونتتون رو بدین دلار بخرین دیگه سیگنال از این قوی تر میخواین
مرسی عمو بهمنی جون که همیشه از افعال معکوس استفاده میکینی

بهروز شناسه: 25466 8 شهریور 1391 - 18:11

برای جلوگیری از فروپاشی اقتصادی دولت باید بازار ارز را کنترل کند حال با اخبار خوب و یا انظباط در بودجه شاید تصور ورشکستگی دشوار باشد موضوعی که بر سر آرزانتین آمد همه مردم به بانکها هجوم اوردند در یک زمان لذا دوستانی که از بالارفتن دلار ذوق می زنند به این موضوع توجه داشته باشند

سهند شناسه: 25467 8 شهریور 1391 - 18:13

ماه پیشم عمو مصاحبه کرد گفت 10روز دیگه نرخ مرجع گرون میشه بازار هم اروم بود یهو دلار 2000 تومانی پر کشید و رفت بالای 2200 حالا باز اومده مصاحبه میکنه.بابا بذارید چند روز بازار اروم باشه ثبات داشته باشه حالا کاهش پیشکش اخه چرا بازارو بهم میریزید؟عجبا

حمید شناسه: 25469 8 شهریور 1391 - 18:18

ماه نزول
ماه نزول قیمت ها ماه شهریور را به همه دوستان تبریک می گم
انتظار یک نزول قیمتی خیلی خوب در دلار و سکه ایران دارم.
تحلیل زمانی + تحلیل قیمتی این نزول را تایید می کنند.
نزول دلار به 1930 الی 1950
نزول سکه به 730 الی 750
منتظر هستم.

محراب شناسه: 25471 8 شهریور 1391 - 18:23

اقای HADI
انشالا که حرفت درست باشه و پایین بیاد و من بتونم بقیه پولی رو هم که دارم دلار بخرم
این رو هم بدونید که کسانی که به قول شما "نوید گرون شدن رو میدن ومیترسن ... " حتمالا مثل من قبلا دلار رو با قیمت 1900 یا کمتر خریدن و در هر صورت سود میبرن پس زیادم از رو ترس نیست ؟!؟ فوقش میزنن تو یه کار دیگه اما ترس واسه اوناییه که از تجربه بقیه بی استفاده اند و تو خواب خرگوشی

ناشناس شناسه: 25472 8 شهریور 1391 - 18:38

آقایان دلار را گران کردن تا پول یارانه های 2 ماهه بعلاوه هزینه سنگین اجلاس را از جیب مبارک مردم بدست بیاورند الان وقت قهرمان بازی آنهاست که بگویند که بازار را هم با اقتدار کنترل کردند ... به نظر من از اواخر شهریور دلار به بازار سرازیز خواهد شد و دلار تا 1700 تومان پایین خواهد آمد

افتخار شناسه: 25473 8 شهریور 1391 - 18:39

مرغ بطور متوسط در دنیا کیلویی یک دلار است که با نرخ امروز میشه2200 تومان .
ما در ایران مرغ میخریم کیلویی 6600 یعنی 3 دلار
یعنی در واقع دلار در ایران سه برابر نرخ فعلی است.
هر کالای دیگری رو هم میتوانید اینگونه بررسی کنید و به همین نتیجه برسید.
در واقع ما با دلار 6600 تومانی زندگی می کنیم و خودمون خبر نداریم.

هومن شناسه: 25475 8 شهریور 1391 - 18:41

هر موقع به صراحت حرف میزنه یکم میاد پایین بچه ها مواظب باشند

اصلانی شناسه: 25476 8 شهریور 1391 - 18:43

مخارج میلیاردی سنگین اجلاس سران بی تعهد و تعطیلی خسارت بار پایتخت در کنار تشدید تحریم ها , با اوج سفرهای پایان تابستان و کمبود نقدینگی واردات در روزهای آینده دلار را به قیمت های بالایی میرساند.در واقع بهمنی هم هر بار میداند دلار قراره بالا بره .اما پیشدستی میکنه بلکه جلوی جهش را کمی بگیره.حق هم داره .راز ماندگاریش همینه!

ناشناس شناسه: 25481 8 شهریور 1391 - 19:8

چرا باید رئیس بانک مرکزی مملکت اینقدر حرفهای بی پایه و اساس بزند که دیگر هیچ کس برای حرفهایش تره هم خورد نکن؟

مهدی ساشا شناسه: 25482 8 شهریور 1391 - 19:8

عمو بهمنی بسه تورو خداخودتو به خواب نزن .تا کی عوام فریبی میکنی. خسته شدیم .شک نکنید . قیمت دلار به 2500 خواهد رسید

saeed شناسه: 25489 8 شهریور 1391 - 19:48

بحث کمبود دلاره ، وقتی دلاری در کار نیست چیو تو بورس ارز میخوان ارائه کنند ؟

دوست شیرازی شناسه: 25491 8 شهریور 1391 - 20:26

تمام کارشناسان مستقل و واقعا باسواد اقتصادی پیش بینی 2500 و سکه بالای یک را در اسفند دارن حالا اگر بعد اجلاس 30 تا تک تومن آوردیش پایین اصلا اهمیت نداره

زحم ایران شناسه: 25498 8 شهریور 1391 - 23:8

از همه ایرانیان عزیز خاهش میکنم مسایل اقتصادی رو دقیق تر از این نگاه کنید و به این جنگ بی معنی که بین دو طرف نظر دهندگان این سایت وجود داره خاتمه بدید . ببینید کسانی تو این سایت هستند که فکر میکنند یک عده آدم سودجو و پولدار رفتند دلار های بازار آزاد رو خریدند و منتظر هستند تا دلار گرون بشه و دولت هم فلج بشه تا اونا سود کنند ؟ آخه این چه نگاهی که شما دارید ؟ چرا یه عده فکر میکنند که فقط یه عده پولدار و بی درد تو این مملکت هستند که میتوننددلار بخرند و سود کنند و تمام بد بختی های بقیه مردم هم تقصیر این قشر هست ؟ عزیزان من کسیکه دلار میخره و میزاره تو خونه اش به خاطر سود یک شبه نیست ، مردم ما چه فقیر و چه غنی اینرو فهمیده اند که ارزش ریال هر روز در حال کاهش است حتی خود دولتمردان ما هم این موضوع رو متوجه هستند و خودشان هم از این موضوع راضی نیستند چون این موضوع باعث افزایش هزینه های ارزی دولت هم شده ولی واقعیت اینه که بدلایل سیاسی فعلی منطقه نمی توانند چاره ای برای حل موضوع پیدا کنند . خواهش میکنم دست از این بحث بی معنی بین اونایی که دلار خریده اند و اونایی که دلار نحریده اند بردارید و واقعیت رو بهتر ببینید ، طی ماههای گدشته حتی اگر به جای دلار و سکه اقدام به خرید اقلام دیگر از قبیل موتور سیکلت ، خودرو ، قهوه ، روغن ذرت ، پارچه با اقلام دیگر کرده بودید الان سود سرشاری داشتید و ارزش ریال شما حفظ شده بودید چون ارزش ریال در حال سقوط ولی ارزش کالا نسبت به سقوط ریال در حال افزایش ، پس از فردا بیایم تو این سایت و به هم دیگه بد و بیراه بگیم که چرا فلان تیپ از مردم رفتند و مثلا ذرت خریدندو انبار کرده اند تا سود کنند ؟ این به نظر شما منطقیه ؟ شما هایی که دیگران رو متهم میکنید به اینکه دلار خریدند تا یک شبه سود کنند آیا فکر میکنید که تبدیل سپرده های مردم معمولی که حدود 90 درصد جامعه رو تشکیل میدهد و سپرده های اندک اونا در حد 10 تا 20 میلون تومان در مقابل سیستم مالی عظیم و قوی بانک مرکزی کشور میتونه یک شبه باعث افزایش نرخ ارز بشه ؟ تا حالا شده فکر کنید که احتمالا موضوع در سطح کلان در حال اتفاق افتادنه و ربطی به سرمایه های اندک مردم معموولی نداره ؟

فضول شناسه: 25501 8 شهریور 1391 - 23:30

راستی شده برای یکبار هم که شده به این فکر کنید که چند در صد از مردم حق حرف زدن ندارند ؟
من یه راه حل ساده پیدا کردم . شناسه اولین کامنت را از شناسه آخرین کامنت کم کنید ونتیجه را منهای تعداد نظرات کنید اون وقت می فهمید که چند درصد حق حرف زدن ندارند.قبل از اینکه من این کامنت را بذارم نتیجه 53.5% بود
امیدوارم ارانیکو عزیز این یکی را سانسور نکنه.

میلاد شناسه: 25502 8 شهریور 1391 - 23:31

حالا همه چرا با اشتیاق از گرون شدن دلار صحبت میکنن؟اقتصاد جای خودش ولی اتحاد و عرق ملی و وطن دوستی و اعتماد مردم مهمه که همش نابود شده.

بدبین شناسه: 25508 9 شهریور 1391 - 0:43

چرا ما هیچ وقت نتایج تدابیر اتخاذ شده توسط این حضرت والا و همکارانش ر بر عکس مشاهده می کنیم؟

موبایل شناسه: 25522 9 شهریور 1391 - 10:9

نرخ امروز ساعت10خ جمهوری2215

اکبر شناسه: 25530 9 شهریور 1391 - 11:24

عمو بهمنی .تا دلار 3000 تومانی هنوز وقت داریم!!!!!!!!!

Reza شناسه: 25541 9 شهریور 1391 - 14:4

lمرغ یک شبه سکه یک شبه دلار یک شبه گرون نشده این اتفاقات نتیجه شرایط اقتصاد موجود ماست خرید و فروش ارز توسط دلالان اینقد که دولت می تونه روی بازار تاثیر بذاره موثر نیست .فعلا که همه چیز گرون شده .مگر نبودن کسایی که می گفتن حذف یارانه ها به اقتصاد ایران شوک وارد می کنه خوب اینم شوکش .مگه نبودن اونایی که می گفتن تحریمها به این اقتثاد سوک وارد می کنه خوب اینم نتایجش در واقع چیزی خلاف واقیت رخ نداده

شهروند شناسه: 25544 9 شهریور 1391 - 14:21

با ایجاد بورس ارز به دلیل افزایش عرضه و کاهش دلالی گری ارز قیمت ها به طور سرسام آوری کاهش خواهد یافت و عده ای باید کم کم شغلشان را تغییر دهند و از کامنت گذاشتن در اینجا دست بردارند...

علی شناسه: 25545 9 شهریور 1391 - 14:26

بانکی(مرکزی) که نتونه قیمت یه اسکناس (دلار)ثابت نگه داره که بانک مرکزی نیست
بیشتر شبیه موسسه ست

ا.ف شناسه: 25548 9 شهریور 1391 - 14:54

ما از ارانیکو تشکر میکنیم با مقالات تحلیلی بسیار علمی و جالبش و درج نظرات مودبانه خوانندگان.دموکراسی این نیست که به مخالفین خود توهین کرده و انتظار درج ان را نیز داشته باشیم.محدودیت ها را نیز در نظر داشته باشیم.کشور وقتی به دموکراسی میرسد که همه بهم و حتی به مخالف نظراتمان احترام بگذاریم

پیشنهاد شناسه: 25561 9 شهریور 1391 - 16:16

دادن یارانه نقدی نتیجه اش همین افزایش نقدینگی است به جای پول باید تجهیزات کشاورزی یا کود به کشاورزان روستایی و حیوان زنده , علوفه یا دامپزشک رایگان به دامداران روستایی داده شود کاری که سالها پیش در آفریقای جنوبی کردند. این جوری افراد بیکار تشویق می شوند به روستاها رفته وکار کشاورزی یا دامداری آغاز کنند.

علی56 شناسه: 25575 9 شهریور 1391 - 18:28

اقای بهمنی من به عنوان یک تولید کننده ای که مواد اولیه مورد نیازم را وارد میکنم بیشتر از اینکه نیاز مند کاهش قیمت باشم نیاز مند ثبات نرخ دلار هستم چندین ماه هستش که می خواهم اقدام به واردات کنم هی دست نگه میدارم در حال حاظر کمبود مواد اولیه در کشور داریم موا دها کسایی که ریسک کردن و واردات داشتن از این قضیه استفاده کامل و میبرن و طوری قیمت میدن که گویی با دلار 3تومنی وارد کردن

مای چاپ شناسه: 25576 9 شهریور 1391 - 18:40

ممنون

بهنام شناسه: 25581 9 شهریور 1391 - 18:50

همه نظرات به کنار, برام جالبه بدونم اونهایی که میگن میانگین قیمت مرغ تو جهان یه دلاره, تا حالا چند بار خارج از ایران مرغ خریدن و تو چه کشورهایی؟ من خریدم و میگم این دروغه! عزیزم قبل حرف زدن به خودت زحمت بده لااقل قیمت چهار تا دونه سوپرمارکت آنلاین رو چک کن که حرف مفت نزده باشی! قیمت مرغ تو فروشگاههای مختلف تو کشورهای مختلف اروپایی و توی ارزون ترین فروشگاه ها بین 2 تا 7 یورو هستش. تو یه فروشگاه هم ممکنه هر تو تا قیمت رو ببینید با توجه به ارگانیک بودن و نبودن. حالا اگه تو یه دهاتی یه جای جهان قیمت دیگه ای وجود داره نمیشه جای میانگین جهانی معرفی ش کرد.
اون یکی که گفته با توجه به ارزش حقیقی ریال در جهان, قیمت دلار باید 3000 تومن باشه! شما از کجا این تحلیل منطقی رو ارائه می کنید؟ سبد اقتصادی کشورهای مختلف رو بررسی کردید؟ اصلا اقتصاددان هستید؟
دائما به حرفهای غیرکارشناسی مسئولین اعتراض می کنید و خودتون هرگز سعی نمی کنید تا لااقل خودتون رو درست کنید! چرا حرف غیرعلمی می زنید!
در مورد دلالی هم مطمئن باشید که اگرچه مسئولیت اصلی سقوط ارزش پول ایرانی به عهده دولته و این کاملا واضح و مشخصه, اما هیچ کس نمی تونه بگه جوسازی ها و دلالی های مردم کاملا بی تاثیره. درسته که ما به خاطر جلوگیری از سقوط ارزش پس اندازمون ارز می خریم, ولی به هر حال با این کارمون به اقتصاد این خراب شده ضربه می زنیم. به هیچ جامون هم برنمی خوره .

برید خودتون رو درست کنید!
یه بابایی می گفت اگه هر کسی حواسش به ایرادهای خودش باشه, وقت نمی کنه به ایرادهای بقیه برسه.
درست کردن خودتون که تموم شد, اون وقت بیاید به بقیه انتقاد کنید!

ایمان شناسه: 25593 9 شهریور 1391 - 22:47

به فرض که میدونیم بانک مرکزی کمبود دلار داره.به جای کمک به بانک مرکزی باید بریم دلار بخریم بذاریم تو خونه؟دولت تحریم شده کمبود دلار داره ،باید به تحریم کنندگان کمک کنیم؟کشورهای بی دین و مسلک هم چنین مردمی ندارند.از ماست که بر ماست.حاضریم خون همدیگه رو بخوریم.مطمئنا"اگر چنین مسئله ای تو ژاپن بود هیچ ژاپنی دلار احتکار نمیکرد.نه وطن پرستیم نه دین داریم.به خدا این سودی که همراهش ضرر به منافع عمومی است حرام است.البته اگر حلال و حرام سرمون بشه.

ts شناسه: 25596 10 شهریور 1391 - 0:28

جناب ایمان ای کاش میپرسیدی این مردم الگویشان چه کسانی بوده اند ؟

راستگو شناسه: 25598 10 شهریور 1391 - 1:41

ایمان جان ، اگر مردم خودشون در مورد مواردی که منتهی به تحریم شده تصمیم گرفته بودند ، مطمئن باش پاش هم وایمستاند

BAHMAN شناسه: 25600 10 شهریور 1391 - 2:33

اختلاف تورم ایران با دیگر کشورها بین 15تا 20 درصد در سال هست یعنی سالی 20 درصد تولید کننده ایرانی ضعیف تر میشه یعنی اقای محترم ما هر سال تو اقتصاد مردود میشیم با شعار که ریال با ارزش نمیشه درساتو نخوندی قیافه دکترا میگیری همه دنیا هم با ما خوب بشن
ما تو کلاس اول اقتصاد موندیم فقط بلدیم بالا بالا بشینیم حرفای گنده گنده بزنیم

بهنام شناسه: 25602 10 شهریور 1391 - 3:4

ایمان جان راستش رو بخوای من نه آدم مذهبی ای هستم و نه دل خوشی از این وطن پرستای فاشیست بی دانش دارم, حتی نمی تونم بگم خیلی آدم اخلاقی ای هستم, ولی اینقدر شعور دارم که بفهمم این بازی پول اگرچه امروز یه چیزی تو جیب من میذاره ولی فردا تاوانش رو بایت خودم و خانواده ام بدیم. سقوط ارزش پول از جیب من میشه در نهایت.
ولی آقایون دلال و دلال صفت ظاهرا خیلی از انتقاد شنیدن خودشون نمیاد!

بهنام شناسه: 25603 10 شهریور 1391 - 3:18

جناب ts , درسته که رفتار مردم در حقیقت نشات گرفته از رفتار سیستم حاکمه, ولی باید این رو هم در نظر داشته باشیم که در ذات داستان, رفتار همین مردم بوده و هست که سیستم حاکم رو شکل داده و هنوز هم البته داره شکل میده...

بهزاد شناسه: 25608 10 شهریور 1391 - 10:24

ایمان جان

معمولا بیشتر نظرات دوستان رو می خونم تا نظر بگذارم. اما این نظر شما بنده رو وادار کرد که مواردی رو یادآور بشم بهتون.

زمانی بنده و شما از سیستم مالی کشورمون حمایت می کنیم که افرادی که مسوولین اصلی هستند به درستی در راس قرار گرفته باشند.

ضمنا قیمت دلار رو دلال ها بالا و پایین نمی کنند! وقتی عرضه کننده اصلی دلار خود دولت هست خیلی ساده نگریه که فکر کنیم این مردم هستند که دلار رو جابجا می کنند.

دوستانی که طرفدار آقایون مسوولین هستند می تونند این پیشنهاد رو بدهند که اگر واقعا مردم بینوا در اتفاقات دخیل هستند و حرفشون اهمیت داره رای گیری بشه ببینیم آیا ارزش داره به خاطر انرژی هسته ای این همه مشکلات اقتصادی تحمل کنیم. مگر انرژی هسته ای در زندگی من کارمند قرار بود چند درصد تاثیر داشته باشه که به خاطر تحریم های ناشی از اون در فعلا حقوقم از 100 در 100 پارسال به 40 درصد رسیده؟؟؟؟

به جای انتقاد از افرادی که اینجا پست می زنند و یا هر کسی که میره دلار میخره به اصل قضیه باید فکر کرد. حرف دوستان شبیه اینه که ماشینی تصادف کرده و داغون شده و 10 میلیون تومان خرج برداشته و من دارم می گم این آینه 1000 تومانیه ماشین من رو شما شکوندی تو تصادف نشکسته!!!

ارانیکوی عزیز لطفا سانسور نکنید و ثبت کنید این نظر رو!

ایمان شناسه: 25615 10 شهریور 1391 - 13:14

بهزاد جان

همه میدانیم دولت وبانک مرکزی بازارگردان اصلی دلار در کشور هستند و
در مدیریت بازار بسیار ضعیف عمل کرده اندولی این توجیه کننده احتکار دلار درمنازل مردم نخواهد بود.و اینکه آیا واقعا" شما فکر میکنید مشکل ایران و غرب انرژی هسته ایست؟واگر ما انرژی هسته ای را کنار بگذاریم آنها دست از سر ما برمیدارند؟فقط در یک صورت ما را رها میکنند ،اینکه ما تسلیم شویم و تحت سلطه آنها باشیم.به غیر از این هر نوع تصوری ساده انگاری محض است.موفق باشید.

امیر رستگاری شناسه: 25618 10 شهریور 1391 - 13:43

من احتمال قوی میدم که در چند روز اول هفته آینده دلار به نزدیک های 2100 برسه که اون هم به خاطر تزریق مسکن بورس هستش ولی دوباره این روند افزایش قیمت دلار به صورت پلکانی ادامه داره و تا آخر امسال تا 2500 میرسه حتی شاید هم بیشتر !!!
شما ببینید دلار تو اردیبهشت 1390 بوده 1260 تومان بوده حالا که 16 ماه گذشته چند شده !!!
و این رو بدونید که با شدت گرفتن تحریم ها قطعا افزایش دلار را باز هم خواهیم داشت !!!

عاقل شناسه: 25619 10 شهریور 1391 - 13:48

آقا ایمان. شما که صحبت از ژاپن میکنید چقدر فرهنگ ژاپنی رو می شناسی؟ در ژاپن بعد از یکی از سونامی هایی که اومد مسئولین ژاپنی بعد از سر و سامان دادن مردم بدبخت رفتن جلوی اونا یک ساعت تمام تعظیم میکردند و عذرخواهی از مردم که"کوتاهی ما رو ببخشید .ما اونجوری که باید نتونستیم از شما محافظت کنیم و به خاطر بی مبالاتید ما مسئولین بود که شما اینچنین آسیب دیدید" ضمنا همه جای دنیا از بالا به پایین می باره نه از پایین به بالا!اون کارمند عیال واری که حقوق ثابتی داره و باید اجاره خونه بده پول هزینه های مدرسه بجه اش رو بده ، پول خورد و خوراک خونوادشو بده و... و روز به روز داره به فقر نزدیک تر میشه و داره تیغ فقر و گشنگی رو رو گردن خونوادش احساس میکنه به فرض محال اگه رفت چندر غاز دلار یا هر چیز دیکه خرید که بتونه بیشتر دوام بیاره و دستشو پیش کسی دراز نکنه حرام است!!!!نه عزیزم !ولی اگه از گشنگی مرد و پیش زن و بچه اش شرمنده شد و افرادی مثل من و شما هم نشستیم تو خونه هامون و میگیم به ما چه!!!ما که مشکلی نداریم !این عین حلاله؟؟؟در حالیکه نمیدونیم در همسایگیمون چی میگذره!!! بسه بابا!! وقت شعار های پوپولیستی دادن گذشته !!!

یه نفر شناسه: 25624 10 شهریور 1391 - 17:4

من فقط به این مید پست می گذارم که یک بار هم که شده پست های اول دوستان که همیشه هم درست بوده و هر موقع که این مدیر کاردان کشورمون اومده در مورد کاهش قیمت دلار صحبت کرده دلار گرونتر شده ، اشتباه از آب در بیاد. (مطمئن هستم که باز هم گرون میشه)

دلار پور شناسه: 25630 10 شهریور 1391 - 17:29

ایمان عزیز عاقل بسیار خوب این موضوع را توضیح داد که دوران شعار دادن گذشته است ایمان جان اگر در ژاپن که مثال می زنید اگر دزدی به مبلغ نزدیک 3 میلیارد دلار صورت می گرفت وزیر اقتصاد ژاپن به احتمال زیاد هاراگیری میکرد و خودش را میکشت.نه مثل کشور ما که تازه وزیر طلبکار هم باشد.

dana bahoosh شناسه: 25640 10 شهریور 1391 - 21:2

akhe age dolarbere bala ke baraye hameh bad mesheh va hamatoon badbakht meshin chera hay doostdarin dolar geroon beshe.akhe mage shomaha irani nestin

قیمت مرغ /جواب بهنام شناسه: 25644 10 شهریور 1391 - 21:57

ارانیکوی عزیز خواهش میکنم بدون سانسور چاپ کنید .

آقای بهنام ، شما با بی ادبی به بعضی از مخاطبین این سایت حرفای خودتون رو زدید و حالا لطفا جواب یکی از همونایی که شما دهاتی معرفی کردید رو مطالعه کنید ،دهاتی ها خیلی آدمهای با شعور و فرهنگی هستند و من در تعجم که چرا ارانیکو بی ادبی شما رو چاپ کرده . اسم واقعی من هم در کامنت های دیگه زخم ایران هست و شما میتونید تو همین صفحه کامنت اول من رو هم مطالعه کنید . برای شما با اقصاد آمریکا شروع میکنم ، لطفا به لینک زیر مراجع
http://www.indexmundi.com/commodities/?commodity=chicken
تا میانگین قیمت انواع مرغ رو طبق چارت چاپ شده ملاحظه کنید ، همونطور که میبینید ، میانگین قیمت انواغ مرغ تا امروز برابر هر پوند تقریبا 95 سنت آمریکا بوده و شما که اقتصاددان هستید میدونید که هر 2.21پوند برابر با تقریبا 1 کیلو گرم پس بنابراین میانگین قیمت انواع مرغ در آمریکا همین امروز برابر است با 1 دلار و 98سنت یا همون تقریبا 2 دلار .ذر ایران ، سر کوچه ما مرغ هر کیلو برابر است با 8000تومان ، البته نمیدونم به شما چند می فروشند :-) پس اگر بحث مقایسه اقتصاد و دلار آمریکا بااقتصاد و ریال کشور عزیزیمان ایران باشه میتونیم با نرخ برابری بگبم که هر دلار آمریکا تقریبا 4000 تومان میشه . حال لطفالینک زیر رو هم ببینید تا از روند میانگین دستمزد در کشور آمریکا تا سال 2004 باخبر باشید
http://visualizingeconomics.com/2006/08/15/average-income-in-the-united-states/#.UEDsxKPqft0
همانطور که می بینید در سال 2004 بطور میانگین هر آمریکایی 50.000 دلار در سال دسمزد داشته و الان که سال 2012هستیم مطمئنا این روند افزایش داشته و بیشتر از این عدد هم خواهد بود یعنی هر ماه بطور میانگین هر آمریکایی 4200 دلار درآمد داره . حالا اگر هر مرغ رو سه کیلو فرض کنیم و هر کیلو مرغ هم 2 دلار باشه پس هر آمریکایی با حقوق ماهیانش میتونه 700تا مرغ بخره و در ایران اگر همین مقایسه رو داشته باشیم می بینیم که میانگین حقوق ماهیانه ایرانی ها اگر هم 800.000 تومان باشه که نیستومرغ هم کیلویی 8000 تومان و یک مرغ هم مثل آمریکا سه کیلو فرض کنیم ، هر ایرانی میتونه ماهیانه با حقوقش 33عدد مرغ خریداری کنه . حالا شما که اقتصاد دان هستی و کلی بارت بهتر حساب میکنی یا من دهاتی ؟ برادر من به دیگران توهین نکن و اگر هم کسی حرف اشتباه میزنه ، شما سعی کن اشتباه اونرو اصلاح کنی . فرمایش حضرت علی ( ع ) زکات علم ، نشر علم است . متاسفانه زبان توهین و داد و فریاد و در بعضی موارد هم چماق تبدیل شده به زبان ما که اینهمه سال تمدن داریم .

ببخشید سر نازنین و چشم مهربان شما رو درد آوردم .

داربست شناسه: 25650 10 شهریور 1391 - 22:55

جناب زخم ایران احسنت بر شما

رفیق شناسه: 25655 11 شهریور 1391 - 0:32

جناب قیمت مرغ /جواب بهنام خیلی چاکریم.خوشم اومد با سند حرفهایت را می زنی.

شاکری شناسه: 25659 11 شهریور 1391 - 0:50

کسی اگه پولش رو در این وضعیت نمی خواهد به ارز یا طلا تبدلیل کنه که ضرر کنه خودش و خانوادش به خودش مربوطه. ولی اینطور نیست که اگه مردم این کار رو میکنن دلال هستند. من مطمئن هستم خود این آقایان اولین کسانی هستند که پولشون رو تبدیل میکنند و همش در حال انگ زدن به این و اون هستند.

با شعار نمیشه مملکت رو اداره کرد.

خطاب من به بهنام و سپاس از زخم ایران به خاطر پاسخ مناسب.

در ضمن من متوجه ترکیب وطن پرست فاشیست نشدم.
(از کمنت بهنام)
فاشیست راستش تعریف داره و به وطن پرستی ربط‌ نداره...یعنی وطن پرست فاشیست حتما منظورتون دسته خیلی خاصی از وطن پرستها هست؟!
به نظرم این احتمال بیشتر وجود داره که شما معنی کلمه فاشیست رو درک نمیکنید.

بهنام شناسه: 25663 11 شهریور 1391 - 3:50

آقای قیمت مرغ یا آقای زخم ایران، من نمی بینیم جایی توی حرفام از کلمه ی "دهاتی" برای توهین به کسی استفاده کرده باشم که شما با جوسازی ابراز تعجب می کنید از اینکه چرا ارانیکو کامنت من رو منتشر کرده! این عین چیزیه که من توی اون کامنت نوشتم: "اگه تو یه دهاتی یه جای جهان فیمت دیگه ای وجود داره نمیشه به جای میانگین جهانی معرفی ش کرد" هنور هم پای این حرف هستم!
وقتی می نویسم "تو یه دهاتی یه جای جهان" منظورم اینه که "در یک مکان غیرشهری در نقطه ای از جهان"! منظورم این نیست که "شما دهاتی هستید" . هنوز اینقدر بی شعور نشدم که از این کلمه برای توهین استفاده کنم! منظور من اینه که اعلام قیمت شما درست و جهان شمول نیست!
البته من می دونم که شما نوشته من رو با عجله و مسلما اشتباه خوندید. یعنی به جای "too ye dehati" خوندید: "toye dehati"
اما این درست نیست که از کلمه ای که حتی درست متوجه معناش نشدید برای تخریب کسی استفاده کنید. فکر می کنم این کار مصداق بارز پوپولیسم باشه. شما نوشته من رو مصادره به مطلوب کردید.


در باره قیمت واقعی مرغ عزیز فکر می کنم این سایت منبع موثق تری باشه: http://www.bls.gov/ro3/apmw.htm
به هر حال دولت آمریکا بهتر از یه سازمان خصوصی توانایی اعلام قیمت رو داره و مسلما اگر هر دولتی _از جمله دولت ایران و همینطور ایالات متحده_ قصد دستکاری قیمت ها رو داشته باشه اونها رو پائین تر از قیمت واقعی اعلام می کنه نه بالاتر، همونطور که دولت ایران قیمت های بیش از حد پائین و غیرواقعی اعلام می کنه. پس مطمئن باشید قیمتی که بنده عرض می کنم پائین ترین قیمت ممکن در ایالات متحده است.
طبق اعلام سایتی که بالاتر آدرسش رو دادم قیمت مرغ کامل (با پوست و استخوان) به ازای هر 453 گرم از 1.3 تا 1.6 دلار در نوسان بوده که به طور میانگین حدود 3 دلار یا کمی بیشتر میشه.
البته همون طور که عرض کردم قیمت های دولتی در همه جای جهان _مثل ایران_ کمی ارزونتر از قیمت واقعی هستش. و فکر می کنم شما هم مثل من اذعان داشته باشید که قیمت واقعی رو باید از فروشنده پرسید نه از دولت و امثالهم!
http://www.hofer.at/at/html/product_range/sonder_fleischgenuss.htm
این سایتی که آدرسش رو گذاشتم سایت هوفر، یکی از سوپرمارکت های نسبتا ارزون اروپاست. می تونید ببینید که قیمت مرغ کامل ساده 3.69 و ارگانیک 7.49 یورو هست. که ارزونترین قیمت یعنی 3.69 یورو تا حد خیلی زیادی گرونتر از ایران هست، یعنی بیشتر از 10 هزار تومن. حالا با توجه به اینکه من هفته پیش تو ایران مرغ رو کمتر از 6000 تومن خریدم (قیمت8000 تومن شما مال ماه پیش بود دوست عزیز!) آیا باید طبق محاسبه ای که شخص شما فرمودید 6000 تومن (یک کیلو مرغ ایران) رو معادل 3.69 یورو (یک کیلو مرغ اتریش و آلمان در هوفر) گرفت؟ طبق این حساب قیمت یک یورو میشه حدودا 1610 تومن! این دقیقا فرمول شماست! اگر جایی اشتباه کردم خوشحال میشم بدونم!
دیدید من هم بلدم شو اجرا کنم!
ولی حقیقت اینه که نه قیمت شما درسته نه مال بنده! چون که مرغ در همه جای جهان مثل ایران متغیر اصلی اقتصاد نیست! بهتره که قیمت طلا رو در این فرمول قرار بدید تا به یه قیمت واقعی برسید. و بعد از این کار به این نتیجه می رسید که قیمت ارز در ایران _در اکثر مواقع_ کمی بیش از اونیه که واقعا باید باشه. البته نه اونقدری که مثال مرغ هوفر میگه!
و متاسفانه این تفاوت قیمت ارز و طلا دو حالت با خودش پیش میاره. دولت یا باید کاری کنه که ارز بیاد پائین و به طلا برسه، یا کاری کنه که طلا بره بالا و به ارز برسه! چون اگر قیمت این دو با هم برابر نباشه همین دوستانی که امروز ارز می خرن و احتکار می کنن، شروع خواهند کرد به قاچاق و خارج کردن طلا از کشور و وارد کردن ارز حاصل به کشور. چون که ارز در ایران از قیمت واقعی خودش و همینطور نرخ برابری با طلا گرونتره و این باعث میشه که با فروش طلا در خارج از ایران ارز بیشتری به دست بیارید تا با فروش اون در ایران و تبدیل ریال حاصله به ارز مورد نظر. دولت هم متاسفانه توانایی و حوصله و همچنین منابع و استعداد پائین آوردن قیمت ارز رو نداره و ترجیح که که کار آسون تر رو انجام بده! یعنی بذاره طلا خودش بره بالا تا به ارز برسه!
فکر می کنم واضح باشه که من قصد حمایت از دولت رو ندارم و البته به قول شما مرغ رو بهم ارزونتر نمیدن! این حرف تون چندان قشنگ نبود!

بهنام شناسه: 25664 11 شهریور 1391 - 3:51

ادامه برای آقای زخم ایران.


میانگین دستمزد هم که ازش حرف زدید فکر می کنم نه ربطی به قیمت ارز داره و نه البته قیمت مرغ! کاملا واضح و مشخصه که میانگین دستمزد در ایران خیلی پائین تر از اروپا و آمریکای شمالیه! و کاملا مشخصه که اونها اقتصاد شکوفانر و در نتیجه زندگی مرفه تری دارند! کاملا موافقم که اقتصاد ما بیماره. خوب این چه ربطی به حرف من داره؟!
من فقط گفتم کسی که میگه قیمت جهانی مرغ 1 دلاره و اون یکی که میگه قیمت واقعی دلار 3000 تومنه داره دروغ میگه! حالا یا اشتباه می کنه و این حرف رو میزنه چون یه جایی شنیده. یا واقعا یه نفعی از این حرف میبره. امیدوارم که برای همه مورد اول باشه و فقط از روی اشتباه این حرف رو بزنن، نه از روی بد نیتی...

در ضمن یادتون نره که شما (یا کس دیگه ای) بالاتر گفته بودید که قیمت جهانی مرغ 1 دلاره و توی حسابتون اون رو تا 2 دلار بالا آوردید! البته بنده هم در ابتدای این کامنت عرض (نه ارز!) کردم که قیمت دوم شما هم به نظر من غیر وافعیه.


تمام هدف من هم از نوشته اولم این بود که بگم ما نباید در انتقاد کردن از دیگران دروغ بگیم! و فکر هم می کنم که حق با من باشه. حالا اون آدم می خواد بهترین دوستمون باشه یا بدترین دشمنمون. فکر نمی کنم انسانی باشه که فرقی قائل بشیم بین آدما در این اصل...

البته در کنار این ، فکر می کنم حرفم در این مورد هم درست باشه که کسی باید در مورد اقصاد نظر بده، که اقتصاد بدونه یا لااقل درکش رو داشته باشه. مگر مردم توی تاکسی یا وقت سبزی پاک کردن در مورد فیزیک کوانتوم یا جراحی اعصاب صحبت می کنن که به خودشون اجازه میدن تحلیل اقتصادی کنن؟ مگه اقتصاد نیاز به علم نداره؟ وضعیت امروزمون هم به این دلیله که دولتمردان ما هم فکر می کنن اقتصاد علم نیست و کشکی کشکی میشه اقتصاد یه کشور رو کنترل کرد! اگر همین نگاه غیرعلمی در جامعه ما رواج نداشت، شاید امروز دولت مقتصدتر و با برنامه تری هم می داشتیم...
اعتراض حق مردمه ولی تحلیل فقط و فقط حق متخصصه!

بهنام شناسه: 25665 11 شهریور 1391 - 4:11

با تشکر از آقای ایمان برای اون مثال ژاپن، یه حرف کوچیک هم با آقای عاقل دارم.
آقای عاقل رجال و سیاسیون ژاپنی هم مثل سیاسیون ایرانی جزو مردم همان کشور هستند. هیچ کدام از فضا نیامده اند! نه سیاستمداران ژاپنی و همتایان ایرانی شان. اگر در دولت ایران قحط الرجال آمده، ریشه اش در اینجاست که در این مملکت در بین مردم هم قحط الرجال شده! چه طور انتظار دارید که در کشوری که در طول هفته ها و ماه ها یک کلمه حرف راست در کوچه و خیابان و البته کامنت های سایت هایش نمی شنوید(!) با دولتی راستگو و فرزانه موجه شوید؟
وقتی راننده کرایه زیادتر از واقع می گیرد، قصاب گران می فروشد، کارمند برای انجام وظیفه اش رشوه می خواهد، کاسب حبیب الله نیست، دانشجو تقلب می کند و رفتگر جلوی خانه ی دشمنش را تمیز نمی کند، چگونه انتظار دارید با دولتی مسئول و از خودگذشته مواجه شوید؟ مگر دولت را از کنفدراسیون سوئیس وارد کرده اند؟! نه آقا! دولت هم از میان همین ملت درآمده است! به هر نحوی که در آمده باشد مهم نیست! چرا که مردم این سرزمین هر روز کارهایشان را به همان نحو پیش می برند. میدانید که کدام نحو را می گویم؟!
راستی! آیا شما از خودگذشته هستید؟ اگر امروز ازخودگذشته نیستید، مطمئن باشید که اگر روزی رئیس دولت شدید هم از خود گذشته نخواهید بود...

بهنام شناسه: 25666 11 شهریور 1391 - 4:26

آقا یا خانم شاکری. کامنت شما در کل ارزش جواب دادن رو نداره!
برای من اصلا ارزش و اهمیتی نداره که شما تا چه حد احتمال میدید که من معنی کلمه فاشیست رو درک می کنم یا نمی کنم.
اما لازم می دونم عرض کنم که در طول تاریخ وطن پرستی همواره در کنار سایر انواع اعتقادات رادیکال بزرگترین دشمنان پلورالیسم و همچنین بستر و موتور محرکه تمام حرکت های فاشیستی بوده و هستند.

امیدوارم ادبیات بنده برای سطح درک شما قابل هضم باشه!

بهنام شناسه: 25667 11 شهریور 1391 - 4:38

اگر هر کس فقط از چیزایی که می دونه حرف میزد و کارایی که بهش سپردن رو _هر کاری که هست، خلبانی یا رانندگی فرقی نداره_ درست انجام می داد، این کشور می تونست جای بهتری برای زندگی کردن و مردن باشه.

قیمت مرغ /جواب بهنام شناسه: 25735 11 شهریور 1391 - 12:52

بهنام مرسی از جوابهایی که دادی ، ادبیات شما قابل هضم برای همه هست و لحن شما هم همینطور ،نیازی هم نیست که بخوایم کسی رو خراب کنیم یا به قول شما شو اجرا کنیم ، ادبیات اقتصادی نیازی به لحن تند نداره ،برای من جالب که شما هم نظر اقتصادی میدی هم نظر اجتماعی در رابطه با جامعه ژاپن و ایران و بعد از دیگران که نظر در رابطه با اقتصاد یا حوزه های دیگه میدن اعتراض میکنید و میفرمائید که فقط متخصص باید نظر بدهد ؟ نمیخوام وارد جزئیات بشم و به کامنت شما باز هم از دید اقتصادی جواب میدم و به شما هم نمیگم که کامنت شما ارزش جواب دادن نداره چون این حرف رو بی احترامی میدونم . فکر شما برای من قابل احترام است ولی با اون مخالفم به دلایل زیر :

وب سایت معرفی شده توسط شما رو دیدم ، میانگین قیمت مرغ تا آخر ماه جولای 2012 طبق سایتی که شما معرفی کردید برای هر پوند 1.4 دلار یعنی هر کیلو 3 دلار و در ایران هر کیلو گوشت مرغ بطور میانگین 8000 تومان است باز هم اگر حساب کنیم تقریبا هر دلار برابر با 2600 تومان خواهد بود ، حالا من کاری ندارم که قیمت در وب سایت معرفی شده شما دقیق تر است یا وب سایتی که من معرفی کردم ولی همونطور که خودتون هم می فرمائید هر کلیو میشه 3 دلار ، ولی اگر قیمت مرغ زیر 6000تومان سراغ داریدلطفا آدرس رو بفرمائید بلکه ما هم از اونجا خرید کنیم ،البته مرغش تازه باشه لطفا نه یخی که محاسبات ماهم درست از آب دربیاد ، والا دروغ چرا من خودم دیروز از شهروند بیهقی خرید کردم و قیمت همه جور مرغ بین 7800 تومان تا 8300 بود حتی گردن مرغ رو کیلوئی 2600 تومان گذاشته بودند .
حالا چرا مرغ و چرا میانگین قیمت دسمزد رو داریم بحث میکنیم به این دلیل هست که در همه جای دنیا ، مرغ ارزان ترین نوع پروتئین محسوب میشه که یه کارگر میتونه برای خوراک تهیه کنه و وضعیت معاش مردم متوسط رو میشه با محاسبه میانگین دستمزد و ارزانترین پروتئین قابل تهیه بسنجیم . در واقع سیب رو با سیب می سنجیم . پس اون بنده خدائی که میگه قیمت دلار 3000 تومان باید باشه زیاد بیراه نمیگه درسته که 400 تومن اغراق کرده ولی حرفش به نظر من بیراه نیست ،کما اینکه تا چند وقت پیش همین مرغ رو حتی نمیتونستیم اسمش رو بیاریم و باید مثل جنس قاچاق خرید میکردیم ، حتما صف و این حر فا رو که یادتونه ( همون ماه پیش ) در ضمن وقتی راجع به دلار و میانگین هزینه ها در آمریکا صحبت میکنیم با یورو و میانگین هزینه ها تو اروپا چیکار داریم ؟ تازه همه اینا رو هم که با هم در نظر بگیریم ، بازهم نتونستیم سیب رو با سیب مقایسه کنیم چون مسایل اجتماعی مثل رفاه و تامین رو هم باید در نظر داشته باشیم .لطفا سایت زیر رو هم مطالعه کنید http://www.eranico.com/fa/content/6295/default.aspx
من نمیگم که شما قصد حمایت از دولت رو دارید ، من هم همینجا تو ایران زندگی میکنم و آرزو دارم همه ایرانیها راحت زندگی کنند ولی دولت با ندونم کاری و پائین نگه داشتن قیمت دلار طی سالهای گذشته اجازه نداده که مابه التفاوت نرخ تورم داخلی و خارجی بطور کامل و هماهنگ حرکت کنه و این روند منطقی رو بهم زده ،صحبت از رشد اقتصادی و تورم سالیانه است که نرخ واقعی همه کالا ها رو مشخص میکنه نه خرج کردن دلار های نفتی و به زور پائین نگه داشتن هزینه ها و غیر واقعی کردن قیمت کالا ها . طبق فرمایش شما اگر یورو 1610 تومان پس چرا تو بازار 2700 الی 2800 معامله میشه . بهنام جان قیمت ارز رو زمانی بانک مرکزی میتونه تعیین کنه که تو دنیا فقط یه بانک مرکزی باشه و اونم مال ما باشه ، اقتصاد موجود زنده است و در تعامل نه یه موجود اسیر و دربند و در اختیار یه عده . شما فکرمیکنی که فقط تفکرات شما درسته و دیگران حتی حق اظهار نظر هم ندارند ، خوب اینم دستوری و مستبدانه است . در هر صورت مثل یه برادر کوچیک به شما پیشنهاد میکنم که همونطور که میانگین هزینه زندگی در نقاط مختلف جهان رو می بینید، یه نگاهی هم به مسیر و روند افزایش قیمتها روی نمودار داشته باشید ، در اقتصاد آمریکا هم یه شبه قیمت مرغ یا ارز خارجی افزایش پیدا میکنه و سرمایه مردم که به پول رایج کشورشون در بانکها ذخیره شده تا کمک به تولید کشور باشه ، نصف میشه ؟ اینجا هیچکس دروغ نمیگه ، اعتراض هم نمیکنه ، مردم فقط نظرشون رو میگن و نوع برداشت ما از این نظرات که اونا رو تبدیل یا تفسیر به غیر میکنه . نظر شما هم خوبه و قابل احترام ولی من نیازی به مصادره اون ندارم چون خودم قابلیت تفکر و تجزیه تحلیل مسایل رو دارم . زمان بهترین معلم برای انسانهای معمولی و اقتصاد زنده بهترین معلم برای دولتمردان کشورهاست .

علی شناسه: 25750 11 شهریور 1391 - 13:22

آقا بهنام بنده تمام کامنتهای شما و دوستان را مطالعه کردم.
تا حدودی با نظر شما موافقم. موافقم که این دولت نتیجه رفتار خود مردم.(فرزند رو پدر و مادر تربیت می کنن).
یکی از دلایل این موضوع اینه که بیشتر مردم ما مسئله دین رو با موضوعات زندگی ترکیب کردن و جالب تر اینه که بهش شاخ و برگ فراوان هم دادن.
(البته منظورم این نیست که باید بی دین باشن. اما هنوز نتونستن حد متعادلی در دین و حتی سایر موضوعات زندگی برا خودشون ایجاد کنن.)
همین موضوع باعث شده که هر کاری دلشون می خواد انجام بدن و با تبصره هایی که از دین می سازن به اون جلوه درست بدن. این موضوع برای همه مردم از بالا تا پائین صادقه.
اما قبول کنید که (به قول یکی از دوستان) عده ای که حداقل پس اندازی دارن راهی ندارن جز اینکه تبدیلش کنن تا پس اندازشون که حاصل عمرشونه از بین نره.
البته اصلا موافق این کار نیستم. خوبه که سرمایه در کشور جاری باشه تا اقتصاد و تولید رونق بگیره.
اما در کشوری زندگی می کنیم که به قول حضرتعالی سران ما اداره کشور رو به نظراتشون وابسته کردن. و هر کاری دلشون بخواد می کنن.
ما تو کشوری زندگی می کنیم که اقتصادش با شیب بسیار تند داره زمین می خوره. (سرمایه داران بزرگ دارن سرمایه هاشون رو از کشور خارج می کنن و سران محترم هم نمی دونن با درآمد حاصل از فروش و صادرات اقلام چه کنن).
پس اون کارمند راهی جز تبدیل نداره.

البته این رو هم قبول دارم که اگه این دولت عوض بشه بعدی هم همینطور خواهد بود. چون مردم ما تا زمانی که به جای کلمه "ما" از کلمه "من" استفاده می کنن زندگی ما در مسیر سقوط قرار خواهد گرفت.

عاقل شناسه: 25816 11 شهریور 1391 - 16:59

آقای بهنام عرض بنده به شما و به خصوص به آقا ایمان این بود که اصلا مقایسه مردم ایران یا دولت ایران با ژاپن یا هرکشور دیگری در دنیا اشتباه است .و اینکه شما میگویید خیلی از مسائل به مردم مربوط میشود نه به دولت این صحت ندارد.شما میپذیرید که هر موجود زنده ایی اعم از انسان(نه ربات) بسته به رفتار پیرامونی خودش یک عکس العملی نشون میده .الان هم خیلی از مردم نسبت به اینکه دارن روز به روز ارزش ریالشون پایین میاد یا قدرت خریدشون کم میشه دارن عکس العمل نشون میدن حالا اگه اون کارمند بدبخت هم به ناچار ، از روی اجبار رفت چندرغاز دلار خرید که نباید بگیم آهان !!!این حرامه!!!ببینید مردم ژاپن چه جورین!!!!بالاخره همه انسانها یک جور فکر نمی کنند .شاید یک فردی راضی نشه خونوادشو در معرض فقر و گشنگی ببینه .حالا ما باید بگیم نه این حرامه!!! اگه خونوادش از گشنگی مردن کار خوبی کرده!!!بهش مدال افتخار میدن؟؟؟ ضمنا چه اون فردی که از سر ناچاریاین کارو میکنه چه اون افرادی که به خاطر سود یا دلالی اینکار رو میکنند به نظر من علتش نوع سیاستگذاری غلط دولت است وگرنه چرا قبلا کسی این کار رو نمیکرد.؟اصلا باور کن که اگه این نوسانات وجود نداشته باشه اون فرد دلال سودجو و...... هم، این کارو نمیکنه .اصلا بخواد هم نمیتونه بکنه!چون شرایطش فراهم نیست. قشر دلال هم که دیروز و امروز بوجود نیومده .پس سایست های دولت در بروز این عکس العمل ها نقش داره.و در این سایت گذاری ها مردم چه نقشی میتونن داشته باشن!فرض کن همه مردم امروز دوست دارن نون سنگک رو بخرن هر عدد 50 تومان ولی دولت دوست داره طوری سیاست گذاری کنه که نون سنگگ بشه 600 تومان .این به مردم مربوط میشه؟ یا مثلا امروز دولت تصمیم بگیره تمام خطوط تلفن های ثابت یا همراه و اینترنت و... همه قطع بشه .مردم میتونن کاری بکنن!!همونطور که الان ممکنه مردم خیلی از چیز ها را دوست دارن داشته باشن ولی نمیتونن داشته باشن.بنابراین این مشکلاتی که الانبا آن مواجه هستیم به نوع مدیریت بانک مرکزی برمیگرده وگرنه نه نقصیر مردمه نه تحریم ها. زمان مصدق 2 سال تمام از ایران یک قطره نفت نخریدن و دولت با چاپ اوراق قرضه مملکت رو اداره کرد پس باید نوسانات ارز اون موقع به حد انفجار میرسید!!!!درصورتیکه این اتفاقات نیفتاد.بنابراین عرض بنده به شما و آقا ایمان اینه که الان مردم (هرکسی :اعم از اونیکه ارز رو میخره که سود کنه و آدم متمولی هست یا اصلا اسمشو بزاریم دلال سودجو یا اونیکه کارمنده و از روی ناچاری میره چندرغاز ارز میخره که به خیال خودش و به اندازه وسعش بتونه بیشتر دووم بیاره)نباید بگیم داره کار حرومی میکنه .اون مجبور است و داره به عنوان یک موجود زنده به اتفقات پیرامونی خودش عکس العمل نشون میده و سیاست گذاران عزیز که اقا ایمان خیلی دوستشون داره میتونن جوری برنامه ریزی کنن که مردم به این شکل و با خرید ارز(درست یا غلط) عکس العمل نشون ندن!

علی شناسه: 25854 11 شهریور 1391 - 20:26

منتظر تبدیل سرمایه سرمایه دار ها به دلار و حجوم انها برای خرید دلار برای خروج از کشور باشید ، امریکایی که تحریم های عراق را 8 سال بعد از فتح ان کشور حذف نکرد . حالا حالا ها ما رو رها نمیکنه دوستان اقتصاد دان و همه چیز دان
شاید دلار نوسانات کوتاه مدت رو به پایین و بالا بزند ولی در بلند مدت رو به نایابی میرود .
من روزی رو میبینم که با 20،000 تومان هم دلار گیر کسی نیاد شما نمیدونید چه حجم نقدینگی برای خروج از کشور تو صف وایساده.

رضا شناسه: 25881 12 شهریور 1391 - 8:39

عمو بهمنی لطف کن حرف نزن تو $ خودش ثابت میمونه ولی اگه تو بگی ارزون مبشه بعنی ۲۰۰ میره روش دوباره

جواب قیمت مرغ شناسه: 26129 13 شهریور 1391 - 0:28

جناب قیمت مرغ توی شهر شما!!!!!! مرغ رو بهتون نمیفروشن در حقیقت بهتون میندازن
توی مشهد ما مرغ کیلویی 5400 میم و محض اطلاعتون از صف های دولتی هم نمیخریم و کاملا آزاد خرید میکنیم

شاکری شناسه: 26208 13 شهریور 1391 - 12:11

جناب بهنام

همین که جنابعالی به سطح و درک کلی افراد توهین میکنید نشان دهنده سطح شعور شماست و سطح شعور شما رو بالا نمیبره.
در اون کامنت بنده گفتم شما احتمالا مفهوم کلمه فاشیست رو درک نکردین. کماکان معتقد هستم و مانند شما لازم نمیبینم با شما وارد بحث بشم.

موفق باشی.

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی *: حداقل 3 کاراکتر وارد نمایید.
پست الکترونیکی: پست الکترونیکی صحیح نیست.
وب سایت: URL وارد شده صحیح نیست.
متن نظر *: متن نظر خالی است.

منتظر بمانید