اخبار و مقالات

آگهی‌ها

کالاها

شرکت‌ها

دی اتانول آمین (DEA)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

سدیم کربنات (Sodium Carbonate)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

استیک اسید (Acetic Acid)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

اسید نیتریک (Nitric Acid)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

استیک اسید (Acetic Acid)

فروشنده: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

دی اکسید تیتانیوم (Titanium Dioxide)

فروشنده: :  شیمی پل

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

پلی پروپیلن (Polypropylene)

فروشنده: :  سالارشیمی

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

اسید استئاریک (Stearic Acid)

فروشنده: :  آسا صنعت ساتیا

1   کیسه تماس بگیرید   
سفارش خرید

متانول (Methanol)

فروشنده: :  مهرادکو

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

استیک اسید (Acetic Acid)

فروشنده: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

دی اکسید تیتانیوم (Titanium Dioxide)

فروشنده: :  شیمی پل

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

پلی پروپیلن (Polypropylene)

فروشنده: :  سالارشیمی

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

واردات خودرو موقتا ممنوع شد/ تصمیم رفع ممنوعیت با کارگروه ارزیارز 

واردات خودرو موقتا ممنوع شد/ تصمیم رفع ممنوعیت با کارگروه ارزی

دولت تصمیم گرفت به منظور جلوگیری از ارزبری کالاهای لوکس، واردات خودرو را موقتا ممنوع کند، این در شرایطی است که هم اکنون سیستم ثبت‌سفارش بر روی کلمه "خودرو" قفل است.

واردات خودرو به کشور موقتا متوقف شد؛ شبیه آنچه که در سال گذشته نیز اتفاق افتاد. اما این بار بیم آن می‌رود که دوباره دسترسی افرادی خاص به واردات، باز هم دردسرساز شود و شرایطی فراهم آید که عده‌ای بتوانند با استفاده از رانت‌هایی که در اختیار دارند، خودرو وارد کنند.

این در شرایطی است که موضوع اختصاص ارز مرجع برای واردات خودروهای لوکس آنقدر ظرف ماههایی که کشور با مضیقه ارزی مواجه بود، خودنمایی می‌کرد که حتی پای مجلس را نیز به این بحث باز کرد و نمایندگان تصمیم گرفتند که طرح تحقیق و تفحص از واردات خودروهای لوکس با ارز مرجع را در دستور کار خود قرار دهند، موضوعی که وزیر دادگستری برای بررسی آن چند وقتی مهلت خواسته است.

البته استدلال دولت در زمینه ممنوعیت واردات خودرو این است که بتواند مدیریت واردات را انجام دهد و شرایط را به گونه‌ای پیش برد تا اولویت‌های 9 و 10 که خودرو هم جزو آنها است، نتوانند حتی به ارز اتاق مبادله‌ای هم دسترسی پیدا کنند، در حالی که هم اکنون دولت به صورت کلی، صورت‌مساله را پاک کرده است و واردات خودرو را حتی با ارز آزاد ممنوع اعلام کرده است.

این در حالی است که دولت البته اعلام می‌کند که در حال بررسی شرایط واردات خودرو است و ظرف چند روز آینده حتما شرایط جدید واردات خودرو را اعلام خواهد کرد. البته باید به این نکته هم توجه کرد که دولت در اولویت 8 حتی از واردات خودروهای کم‌مصرف که شرایط خاصی هم دارند را نیز مورد حمایت قرار داده است.

در واقع، خودروهای کم‌مصرف آن دسته از خودروهایی هستند که به لحاظ ضوابط و معیارهای فنی در حیطه مصرف سوخت کمتر از 6 لیتر قرار می‌گیرند، حال آنکه بیشتر خودروهای وارداتی از کمپانی‌های بزرگ، عموما در مصرف سوخت رعایت الگوی استاندارد جهانی را دارند و ممکن است حتی بتوانند به راحتی وارد کشور شده و از اتاق مبادلات نیز، ارز دریافت کنند، آن هم نه به نرخ بازار آزاد بلکه به نرخ اتاق مبادلات ارزی که معمولا اختلاف فاحشی در حساب و کتاب واردکنندگان به وجود می‌آورد.

ساسان خدایی، معاون اداره کل ثبت سفارش وزارت صنعت، معدن و تجارت در این رابطه به خبرنگار مهر می‌گوید: ممنوعیت واردات خودرو موقتی است و هم اکنون نظرات کارشناسی برای تصمیم‌گیری در مورد آن در حال جمع‌بندی است؛ اما تصمیم‌گیری خاصی در این زمینه هنوز انجام نشده است.

وی می‌افزاید: خودروهای وارداتی به نوعی هم کالای لوکس به شمار می‌آیند و هم وضعیت ارزی کشور به گونه‌ای است که باید ارز به کالاهایی اختصاص یابد که واردات آنها برای کشور ارجحیت دارد.

خدایی می‌گوید: کارگروه ارزی در حال بررسی واردات خودرو است، البته یکی از مواردی که در این میان به آن توجه خواهد شد این است که تولید داخلی خودروها نیز کاهش یافته است؛ اما به هرحال تصمیم‌گیری نهایی در این رابطه ظرف چند روز آینده صورت خواهد گرفت.

اعمال چنین تصمیماتی از سوی دولت در تجارت کشور در شرایطی انجام می‌شود که به اعتقاد بسیاری از فعالان اقتصادی، شرایط با ثبات برای اقتصاد کشور بیش از هر زمان دیگری لازم است، این خواسته فعالان اقتصادی در شرایطی مطرح می‌شود که نوسانات نرخ ارز شرایطی را بوجود آورده است که تصمیم‌‎گیری برای فعالان اقتصادی بسیار سخت است.

البته یک سال و نیم قبل هم در مقاطعی، واردات خودرو ممنوع اعلام شد که بعد از آن همچنان اما واردات خودرو به کشور جریان داشت و مشخص شد که عده‌ای خاص توانسته اند با دسترسی به برخی از رانت‌ها، ثبت سفارش را انجام دهند و خودرو وارد کنند.

امسال چه تعداد خودرو وارد کشور شد؟

به گزارش مهر، واردات خودرو سواری در هفت ماهه اول امسال در حالی به 23 هزار و 321 دستگاه به ارزش 521 میلیون دلار رسید که این تعداد نسبت به مدت مشابه در سال 90 ( 20 هزار و 574 دستگاه به ارزش بیش از 434 دلار) از لحاظ ارزشی بیش از  20 درصد و از حیث تعداد بیش از 13 درصد افزایش نشان می‌دهد.

از 23 هزار و 321 دستگاه  خودروی سواری واردشده به کشور در هفت ماهه اول امسال، 12هزار و 157 دستگاه به ارزش 317 میلیون و 853 هزار دلار از مبدا امارات متحده عربی، 7 هزار و 342 دستگاه به ارزش 124 میلیون و 695 هزار  دلار از مبدا جمهوری کره، 913 دستگاه به ارزش 10 میلیون و 655 هزار دلار از مبدا چین و 2 هزار و 909 دستگاه به ارزش 68 میلیون و 208 هزار دلار از مبدا سایر کشورها بوده است.

در همین حال، میانگین قیمت هر خودروی سواری در هفت ماهه اول امسال بیش از 22 هزار و 358 دلار ( نزدیک به 3.84 برابر هر خودروی سواری صادراتی) بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با افزایش 6.06 درصدی مواجه شده است.

در حالی گمرک ایران میانگین قیمت هر خودروی وارداتی در نیمه اول امسال را بیش از  22 هزار دلار اعلام کرده است که همین خودروها در نمایندگی‌های مجاز در ایران از 40 تا 640 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

 

خبرگزاری مهر

  • مطالب مرتبط
نظرات (26) کاربر عضو:  کاربر مهمان: 
ss شناسه نظر: 59587 17 آبان 1391 - 10:6

دست گلشون درد نکنه !
اینطوری قیمت خودروهایی که توی کشور هست سر به فلک میکشه

ادامه
محمد شناسه نظر: 59598 17 آبان 1391 - 10:16

حالا بعد از بالا اومدن اوباما همه منتظر کاهش قیمت تو این بخش هم هستیم...

ادامه
مینا شناسه نظر: 59602 17 آبان 1391 - 10:19

واردات اولویت‌های 9 و 10 حتی با ارز آزاد هم ممنوع شده است.
از حدود 17 مهر ماه اعلام میکنند در دست بررسی است اما متاسفانه ممنوع شده است. نمیدانم این ساسان خدایی کیست که برای 70 میلیون آدم تصمیم میگیره!!

ادامه
پیمان شناسه نظر: 59609 17 آبان 1391 - 10:27

همینطوری قیمت خودروها چند برابر شده با ممنوعیت واردات < قیمت خودروهای موجود سر به فلک میزنه

ادامه
هموطن شناسه نظر: 59613 17 آبان 1391 - 10:32

آقا محمد فکر ارزونی نباش
با این وضعیت الان خودور ساز های داخلی با توجه به انحصاری که دارن قیمتاشو نو بالاتر هم می برن
این خط اینم نشون
چون دلار میره بالا مگر ...

ادامه
س ج شناسه نظر: 59633 17 آبان 1391 - 10:47

قدرت ونفوذ مافیای واردات درطی چند سال گذشته با استفاده از دلارهای ارزان نفتی چنان افزایش یافته که به ساده گی می تواند تمام قوانین شما را دور بزند حالا خودرو نشد کالای دیگر

ادامه
آ.م شناسه نظر: 59663 17 آبان 1391 - 11:6

آخ آخ ازین ببعد بایید آشغال بخریم و دم نزنیم

ادامه
نادر شناسه نظر: 59698 17 آبان 1391 - 11:29

بجای اینکه واردات خودرو را کاملا آزاد کنند و تعرفه واردات رو هم توی این شرایط صفر کنن / اومدن جلوی واردات رو هم گرفتن . واقعا خنده داره ............

ادامه
نادر شناسه نظر: 59731 17 آبان 1391 - 11:48

این به خاطر اینه که خیلی ارز داریم! دلارارو نمی دونیم کجا جا بدیم!این جوری می خوایم قیمت هارو پایین بیاریم؟!!!! شاید زیادی عرض داریم نه ارز!

ادامه
واحدی شناسه نظر: 59746 17 آبان 1391 - 12:5

هدفشان فروش بیشتر خودروهای داخلی هست . گرانتر شدن تولیدات داخلی (به جز دو مورد) باعث کاهش فروش خودروهای داخلی شده است . مافیای خودرو بیکار نخواهد نشست .

ادامه
ما شناسه نظر: 59776 17 آبان 1391 - 12:32

می خوام صد سال سیاه خودرو لوکس با ارز مرجع وارد نشه وقتی ارز مرجع اختصاص داده شده به دارو و مکملهای دارویی تو این وضعیت 20% کم میشه، وقتی مردم تو نون شبشون موندن، بچه مایهه ارز مرجع هم بگیره واسه اینکه خدایی نکرده با یکی دو مدل پایینتر دور دور نکنه بقیه به تیریج قباشون بر بخوره، ملت دارن جون میدن آقایون به فکر جیب خودشونن، هر کی داره بره با ارز آزاد بخره، ارز دانشجویی نمی دن اونوقت طرف بیاد با ارز مردم دور دور کنه، انصافه آخه، یه سر به داروخانه های 13 آبان و حلال احمر بزنید ببینید چه خبر!؟ ساد ترین دارویی که می خواین نیست اگرم باشه خدا تومن پولشه، پولدارامون که انسانیت و گذاشتن کنار و به فکر جیب خودشونن که مبادا یه موقع خاویار شور گلدشون واسه صبخونه تبدیل به خاویار سیلور شه، مردم عادی هم که روز به روز فقیرتر می شن، بترسین از اون روز، ملت رو هار نکنید...

ادامه
هومن شناسه نظر: 59779 17 آبان 1391 - 12:34

اونوقت عمو نادر رو چه حساب باید تعرفه واردات صفر بشه؟!، که نکنه شما بخوای دو زار از جیبت بدی عمویی!؟، لوکس می خوای سوار شی با پول ملت؟!

ادامه
علی شناسه نظر: 59795 17 آبان 1391 - 12:45

مگه اوباما قبلا سرکار نبود! نکنه قول داده قیمت ماشین رو تو ایران کنترل کنه؟! اوباما یا هرکسی دیگه سیاست آمریکا را باید اجرا کنه و لا غیر

ادامه
آرش شناسه نظر: 59812 17 آبان 1391 - 12:59

منم بودم ممنوعش میکردم تا اون پورشه هاییو که آوردم آبش کنم دوباره آزادش کنم برم سراغ مازراتی بعد ...

ادامه
مصطفی شناسه نظر: 59831 17 آبان 1391 - 13:21

واقعا که اصلا به فکر کارخونه های خارجی نیستند . نمیگن باعث ورشکستگی چند تا کارخونه و بیکارشدن چند نفر میشن

ادامه
پیمان شناسه نظر: 59846 17 آبان 1391 - 13:26

اینطور که معلومه پیش بسوی خودروی چینی که تنها انتخاب خودروی خارجی خواهد بود

ادامه
علی شناسه نظر: 59858 17 آبان 1391 - 13:38

بالاخره باید ماشینای خارجی رو گرونتر کنن تا بتونن راحتتر ماشینای با کیفیت پایین رو هم که گرون کردن به مردم غالب کنن!

ادامه
kam شناسه نظر: 59865 17 آبان 1391 - 13:43

کار خوبى کردین ممنوعشون کردى اقا. اینهمه ماشین مدل بالا سوارن منم که ندارم غصه میخورم بذار همهمون همون 206 سوار شیم .همه میرن دوختر بازى با ماشین مدل بالا اونقت ما با 206 میریم کسى هم نکامون نمیکنه

ادامه
حسنعلی هالو شناسه نظر: 59925 17 آبان 1391 - 14:34

بابا شما را بخدا بما هم بگو یید این ماشین های چند صد میلیونی (اگر به ارز حساب کنی )میشود( یک تن) تراور های پنجاه هزار تومانی ایران چه کسانی وارد میکنند؟چه کسانی میخرند؟چه کسانی سوار میشوند؟
حرف های قبل از پیروزی انقلاب...................
عملکرد های بعد از سوار شدن بر خر مراد.قبلا از راهنمایی شما سپاسگزارم .معلم با زن نشسته.....

ادامه
نادر شناسه نظر: 59983 17 آبان 1391 - 15:13

جواب به هومن عزیز :

هومن جان برادر عزیز من ببین . میدونی چرا میگم تعرفه باید صفر بشه ؟
برای اینکه اونوقت این کارخونه های خودروسازی داخلی به خودشون میان و میبینن که ارزش واقعی تولیداتشون چنده . اونوقته که همه و نتنها من و شما باهم میتونیم خودروی لوکس بخریم و سوار بشیم .
آن زمان است که کارخانه های داخلی شاید به خودشون بیان و درجهت رقابت با خودروهای لوکس خارجی بروند دنبال تکنولوژی روز دنیا و همینطور خودکفایی و تولید واقعی و نه مونتاژ کاری بعداز 30-40 سال که فقط تحت حمایت بودند با یک بازار بزرگ بدون رقیب بنام ایران .
انصافا خودت قضاوت کن : صنعت اتومبیل سازی ما ده-ها سال زودتر از کره-جنوبی و خیلی از کشورها دیگه شروع به فعالیت کرد . حالا اونها کجا هستند و چی "تولید" میکنن و ما چی تولید یا بهتر بگم "مونتاژ" اونهم با کیفیتی که خودت بهتر منیدونی.
درضمن کامنتهای بعضی از دوستان مثل : هموطن آ.م و واحدی رو بخونی بیشتر منظور من رو متوجه میشی دوست من . وگرنه قصد واقعی من پیشرفت صنعت اتومبیل در مملکته و نه سوار شدن خودروی لوکس .

ادامه
مهدی شناسه نظر: 60202 17 آبان 1391 - 22:53

واردات خودروی لوکس با ارز مرجع بنظر من هم درست نیست چون ارز و امکان واردات خودروی لوکس فقط دست افراد خاص و معلوم الحال است که جز فساد مالی چیزی نیست ، ضمن اینکه برای فروش همون خودروها در بازار معادل نرخ دلار آزاد را در نظر میگیرند .
اما باتوقف واردات خودرو به شدت مخالفم چون رانت شدیدی برای خودروساز ایرانی که جز رانت خواری و کم کاری چیزی بلد نیست ایجاد میکنه .
ولی باید یک چارچوب مشخص برای واردات خودرو هم در نظر گرفته بشه ، مثلا سقف قیمت خودرو را تا 50000 دلار در نظر بگیرند که عملا امکان ورود خودروی لوکس را منع میکنه و اجازه ورود خودروهای باکیفیت جهانی را هم میده .

ادامه
بی سوات شناسه نظر: 60206 17 آبان 1391 - 22:58

بنده خدا میگه الان ممنوع کردیم اما موقتیه و تا چند روز دیگه تصمیم گیری نهایی را انجام می دیم.
پرسش: آیا نمی شد اول تصمیم گیری نهایی را انجام بدید بعد ببینید چه گلی باید به سر ملت بریزید؟ شاید هم در مورد چند روز دیگه وعده سر خرمن می دهید؟

ادامه
کرکس پیر شناسه نظر: 60257 18 آبان 1391 - 2:15

به جای ممنوعیت واردات خودرو!!!!! افزایش قیمت خودروهای داخلی رو ممنوع کنید.

ادامه
هومن شناسه نظر: 60328 18 آبان 1391 - 10:43

در پاسخ به عمو نادر: نادر جان صحبت شما درست ولی صحبت سر واردات با ارز مرجعه، اصلا نباید این کار صورت بگیره، اصل قضیه مشکل داره، اگرم صورت گرفت باید تعرفه ببندن، تو این وضع خراب انصافه به جای ارز دارو و مکمل دارویی و دانشجویی، ارز مرجع اختصاص بدن به خودروهای لوکس!؟، وضع مملکت ما خراب و کارخونه های خودروسازیمونم بد، در حال حاضر، تو وضعیت فعلی انصافه؟ درسته؟ منطقیه!؟ انسانیه!؟ آقازاده ی نانازی بیاد ارز مرجع ملت رو که برای مایهتاج یومیشونه بره دور دور تو اندرزگو که 4 نفر نگاش کنن؟!، مبادا پورشه ی پانامراشون خدایی نکرده توربو نباشه طرف سوار نشه!؟، بنده و امثال بنده باید پول عشق و حال شما رو بدیم؟ اونم به قیمت از بین رفتنمون؟!

ادامه
نادر شناسه نظر: 60510 18 آبان 1391 - 15:27

در جواب به هومن عزیز :

دقیقا حرف شما درسته و من خودم از مخالفان صد درصد اختصاص ارز مرجع 1226تومانی برای واردات هر چیزی ازجمله خودرو و بجز اقلام غذایی و دارویی اساسی هستم . حتی دانشجویان محترم هم بنظر من نباید ارز مرجع دریافت کنه مگر اینکه متعهد به بازگشت و خدمت زمانبندی شده در مملکت باشد و این تعهد میتواند با سپرده های ملکی و با زمانتهای اعتباری به شکلهای گوناگون صورت پذیرد .
ارز مرجع تنها زمانی به خودرو هم تخصیص میافت که به تمام اولویتهای کالایی تخصیص میافت و قیمت بازار آزاد ارز 1800 تا 2000 تومان بود و بنده با همان هم مخالف بودم و البته خیلی وقت است که دیگر ارز-مرجع 1226 تومانی به خودرو و همه اولوییتهای 2 به بعد کالایی دیگر داده نمیشود و نخواهد شد که البته درست هم هست .

پس اگر دقت کنید خواهید دید که بنده فقط با تعرفه یا بهتر بگم گمرکی های صد/در/صدی برای خودرو خارجی و یا ممنوعیت واردات اتومبیل مخالفم . نتنها هم اکنون بلکه من ده-ها سال است که با این وضعیت مخالفم و مربوط به زمانهایی است که حتی چنین شرایط ارزی هم در مملکت وجود نداشت . چرا؟
چراکه همین حمایتهای بی منطق دولت از خودروساز داخلی همچون ممنوعیتهای واردات و وضع تعرفه های گمرکی سنگین باعث شد که صنعت خودروسازیی ما به چنین وضع تاسف باری بیافتد که همه و حتی شما به عینه شاهد آن هستیم و دوباره به شما یادآوری میکنم که که خودتان با منطق خودتان قضاوت کنید که صنعت اتومبیل سازی کره-جنوبی و خیلی از کشورهای دیگر را که بدون هیچ حمایت این-چنینی و یا هیچ پول نفتی به کجا رسیده و چی تولید میکنن و ما به کجا و چی تولید میکنیم .(الببته ببخشید مونتاژ منظورم بود از تولید داخلی) . میدونم که خبرهای امروز را هم مبنی بر درخواست خودروسازهای داخلی برای افزایش قیمت خودرو بی کیفیت داخلی و یا خبره پیش فروش ایرانخودرو که فقط یک ساعت هم در کل مملکت بیشتر طول نکشید و البته هیچ کس هم نتوانست ثبت نام بکند را بهمراه کامنتهای دوستان خوانده اید . بهرحال امیدوارم که منظورم را درست بیان کرده باشم . ممنون از نظر شما ..........

ادامه
علی شناسه نظر: 60550 18 آبان 1391 - 17:40

من موندم خودرو چرا درجه بندی می کنن ؟
لوکس یعنی چی ؟؟
گمرکیشو بر دارن به قیمت روز بفروشن میشه معمولی .
به فرض که دلار 3000 تومن هم باشه یه تویوتا یاریس 11000 دلاری میشه 33 میلیون تومان . ABS EBD ایربگ ساخت 2013 . 80 هزار کیلومتر گارانتی تا 300 هزار کیلومتر بدون نیاز به تعمیرگاه رفتن . کرلا هم 16000 دلار . برید تو قشم میتسوبیشی لنسر 2005 زیر پای تاکسی هاست . بپرسید از راننده بعد 400 هزار کیلومتر . توی اون وضعیت آب وهوایی هنوز موتوراشون باز نشده . برای صنعت خودرو سازی ما خجالت آور . کاش ما هم تویوتا داشتیم بنز داشتیم فورد داشتیم کادیلاک داشتیم فلکس داشتیم آئودی داشتیم مزدا داشتیم ولوو داشتیم رنو داشتیم ماشین با کیفیت داشتیم .

ادامه
ارسال نظر
حداقل 3 کاراکتر وارد نمایید.
ایمیل صحیح نیست.
لطفاً پیوند مرتبط را کامل و با http:// وارد کنید
متن نظر خالی است.

wait...