اخبار و مقالات

آگهی‌ها

کالاها

شرکت‌ها

دی اتانول آمین (DEA)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

سدیم کربنات (Sodium Carbonate)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

استیک اسید (Acetic Acid)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

اسید نیتریک (Nitric Acid)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

استیک اسید (Acetic Acid)

فروشنده: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

دی اکسید تیتانیوم (Titanium Dioxide)

فروشنده: :  شیمی پل

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

پلی پروپیلن (Polypropylene)

فروشنده: :  سالارشیمی

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

اسید استئاریک (Stearic Acid)

فروشنده: :  آسا صنعت ساتیا

1   کیسه تماس بگیرید   
سفارش خرید

متانول (Methanol)

فروشنده: :  مهرادکو

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

استیک اسید (Acetic Acid)

فروشنده: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

دی اکسید تیتانیوم (Titanium Dioxide)

فروشنده: :  شیمی پل

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

پلی پروپیلن (Polypropylene)

فروشنده: :  سالارشیمی

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید
تغییر معاونان تا۱۰روز دیگر/ برای توسعه نفت حاضریم امتیاز بدهیم

دفاع از بنزین ۳۰۰۰ تومانی به شرط خودروهای کم مصرفنفت، گاز و پتروشیمی 

دفاع از بنزین ۳۰۰۰ تومانی به شرط خودروهای کم مصرف

ارائه امتیازاتی برای توسعه نفت با قراردادهای بیع متقابل توسعه‌یافته، تغییر معاونان نفتی تا ۱۰ روز دیگر، دفاع از بنزین ۳۰۰۰ تومانی، افزایش ظرفیت تولید نفت تا ۷ ماه دیگر و تدوین سازوکار جدید در پتروشیمی طی ۵ ماه مهمترین اخبار زنگنه بود.

بیژن نامدار زنگنه در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما اظهار داشت: در حال حاضر در بخش گاز با یک کمبود تولید جدی مواجه هستیم.

وی افزود: هم اکنون در فصل تابستان به نیروگاه‌ها روزانه 90 میلیون لیتر سوخت مایع می‌رسانیم که این رقم در زمستان به بیش از 170 میلیون لیتر خواهد رسید.

زنگنه با بیان اینکه به‌جز 4 یا 5 میلیون لیتر مصرف روزانه سوخت مایع نیروگاه‌ها می‌توان بقیه حجم مصرف را با گاز جایگزین کرد، گفت: متأسفانه گازی که باید آن را با مصرف سوخت مایع جایگزین کنیم در پارس جنوبی از سوی دیگر کشورها برداشت می‌شود و در نیروگاه‌های ما سالی 18 میلیارد دلار سوختی که می‌توان آن را صادر کرد به مصرف می‌رسد.

وزیر نفت اذعان داشت: هم اکنون در پارس جنوبی، گاز، میعانات گازی، LPG و خوراک اتان صدها واحد پتروشیمی از دست ما می‌رود، ازاین‌رو اولین کاری که در وزارت نفت با اولویت پیگیری می‌شود تولید گاز در کوتاه‌ترین زمان از فازهای 12، 15، 16، 17 و 18 است که این فازها با تولیدی معادل 7 فاز استاندارد حدود 170 میلیون مترمکعب گاز، 300 هزار بشکه میعانات گازی، 2 میلیون تن اتان و 2 میلیون تن LPG به تولید کشور اضافه خواهند کرد.

رساندن ظرفیت تولید نفت به مقدار سال 84 تا 7 ماه دیگر

وی ادامه داد: در مرحله بعدی مسئله نفت در اولویت قرار دارد و کار با هدف افزایش ظرفیت تولید نفت انجام می‌گیرد بدین معنی که توانایی افزایش تولید را در هر زمان داشته باشیم.

زنگنه با بیان اینکه میزان تولید نفت کشور همواره به شرایط بازار بستگی دارد، گفت: برنامه ریزی شده این افزایش ظرفیت تولید و رسیدن به ظرفیت تولید سال 84 در مدت زمان 7 ماه انجام شود.

این عضو کابینه دولت، مشکل اصلی صنعت نفت را گرفتاری ظرفیت‌های مدیریتی این صنعت دانست و گفت: مشکل کنونی ما در صنعت نفت پول نیست بلکه مشکل گرفتاری ظرفیت‌های مدیریتی، نابسامانی‌ها و به‌هم ریختگی‌هاست که موجب شده در چندسال اخیر پول زیادی خرج شود اما بهره‌وری آن پایین باشد.

زنگنه در خصوص برنامه‌های میان‌مدت خود در وزارت نفت اذعان داشت: در میان‌مدت به توسعه بقیه فازهای پارس جنوبی و توسعه میادین مشترک نفتی و گازی خواهیم پرداخت.

هنوز تغییری در وزارت نفت نداده‌ام/ تغییرات از 10 روز دیگر

وزیر نفت در پاسخ به اینکه ادامه تغییرات در وزارت نفت چه‌زمانی انجام می‌گیرد، گفت: هنوز تغییراتی در وزارت نفت ندادم، فقط در این مدت دو حکم مدیرکل دفتر بازرسی و مدیرکل دفتر شکایات صادر شد و چند سرپرست تعیین شد.

وی افزود: تغییرات را ظرف 10 روز آینده و پس از تکمیل مطالعات انجام می‌دهم و محور اصلی تغییرات معاونانم است اما تمامی معاونان را تغییر نمی‌دهم.

زنگنه با بیان اینکه میزان مصرف شاخص مناسبی برای تشخیص بهره‌وری نیست، اذعان داشت: باید به‌جای اندازه گیری میزان مصرف، شدت انرژی به‌عنوان شاخص در نظر گرفته شده کاهش یابد.

وی ادامه داد: مثلاً در یک اقتصاد 400 میلیارد دلاری هرچه میزان مصرف انرژی برای تحقق این 400 میلیارد دلار کمتر باشد، بهتر است.

وزیر نفت با اشاره به اینکه سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت به‌منظور تأمین همین هدف تشکیل شد، گفت: باید بهینه سازی مصرف و حرکت به‌سمت آن احیا شود و این کار جزو برنامه‌های میان‌مدت من است.

قانون هدفمندی باید مورد بازنگری قرار گیرد

زنگنه اجرای قانون هدفمندی را به‌صورت دم‌بریده و ناقص دانست و گفت: پیش از این در ماده 3 برنامه چهارم توسعه موضوع هدفمندی دیده شده بود اما مجلس هفتم با حذف بخش قیمت گذاری که جان این ماده قانونی بود آن را خراب کرد.

وی افزود: باید به‌سمت اصلاح قیمت برویم و مشخص کنیم که با این پول می‌خواهیم چه کنیم.

زنگنه به خودرو و مصرف سوخت به‌عنوان مثالی برای این رویّه اشاره کرد و اذعان داشت: خودروهایی تولید کنیم که مصرفشان بالاست، جلوی واردات خودرو را نیز بگیریم، خودروی داخلی با مصرف بالا و گران‌تر از قیمت واقعی به مصرف کننده بدهیم، اینها اجحاف در حق مصرف کننده است.

وی ادامه داد: این رویّه باید اصلاح شود و حتماً باید این قانون هدفمندی که به‌طور کامل اجرا نشده، با توجه به عملکرد، تجربه به‌دست آمده و نتایج اجرای آن، مورد بازنگری قرار گیرد.

قیمت مناسب بنزین لیتری 3 هزار تومان است

وزیر نفت با بیان اینکه وزارت نفت به‌عنوان یکی از اعضای دولت در قیمت گذاری نقش دارد، گفت: برای فراورده‌های نفتی قیمتی که در منطقه معامله می‌شود مناسب است و برای گاز نیز کمترین قیمت صادراتی آن مناسب خواهد بود.

وی افزود: با این شرایط قیمت مناسب بنزین بالای 3 هزار تومان است اما شرطش این است که خودرویی تولید کنیم که رقابتی باشد نه‌اینکه برای گذران زندگی خودروسازان به مردم زور بگوییم.

زنگنه از مذاکره خود با وزیر صنعت، معدن و تجارت در این زمینه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: نظر آقای نعمت‌زاده نیز در خصوص تولید خودرو با نظر من یکسان است.

وی خاطرنشان کرد: در تولید خودروی مناسب و اصلاح این رویّه باید حرکتی را آغاز کنیم تا ظرف 3 تا 4 سال آینده به این هدف برسیم.

دیپلماسی فعال با همکاری وزارت نفت و وزارت امور خارجه

وزیر نفت با بیان اینکه معتقدم وزارت نفت و وزارت امور خارجه می‌توانند کمک بسزایی به یکدیگر در پیشبرد دیپلماسی کشور کنند، اظهار داشت: وزارت امور خارجه با کمک به بازاریابی‌ها می‌تواند به وزارت نفت کمک کند و بهترین کمک وزارت نفت به وزارت امور خارجه نیز افزایش ظرفیت تولید و صادرات نفت است تا این وزارتخانه در مذاکرات خود از موضع قدرت وارد شود.

وی افزود: در نظر داریم تمامی امور مربوط به بازاریابی و فروش نفت در امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران متمرکز شود اما در بازاریابی و فروش از تمامی ظرفیت‌های ملی چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور استفاده می‌کنیم.

زنگنه با بیان این مطلب که این مسئله به‌معنای این نیست که همه بتوانند فروشنده نفت باشند، گفت: هرکس بتواند در بازاریابی نفت کمک کند مطمئناً هم کشور و هم صنعت نفت و هم شخص فعال در این زمینه سود خواهند برد که در این میان می‌توانیم از ظرفیت‌های اتحادیه‌ها و بورس نفت کمک بگیریم.

برای توسعه نفت امتیازاتی خواهیم داد

وزیر نفت تصریح کرد: تغییر ساختاری قراردادهای نفتی را با هدف اینکه این قابلیت را در قراردادها ایجاد کنیم که بتوانیم در میادین موجود طرحهای افزایش ضریب بازیافت را اجرایی کنیم؛ پیوستگی برای تولید و اکتشاف ایجاد کرده و برای پیمانکاران نیز جذابیت بیشتری برای فعالیت در توسعه نفت ایجاد کنیم در نظر گرفتیم.

وی افزود: برای توسعه نفت امتیازاتی خواهیم داد که این امتیازات در خزر بیشتر است، در زاگرس میانی، غرب زاگرس و پارس جنوبی نیز متفاوت است که در مجموع این قراردادهای جدید، بیع متقابل توسعه یافته است.

زنگنه با بیان اینکه مردم وضعیت برداشت نفت از میادین مشترک را مطلوب نمی‌دانند، اذعان داشت: من نیز نظر مردم را قبول دارم و تلاش می‌کنیم تا به اهداف توسعه‌ای در این زمینه دست یابیم.

تغییر اساسی در تولید پارس جنوبی

وزیر نفت شرط انجام مذاکره را حضور از جایگاه قدرت دانست و گفت: اگر قطر برای مذ اکره در پارس جنوبی بیاید من همین فردا حاضر به انجام این مذاکره هستم اما قطر هرزمان که وضع ما خوب بوده برای مذاکره پیش‌قدم شده اما زمانی که وضع مناسبی نداریم به مذاکره تن نمی‌دهد.

وی افزود: باید به وضعیتی برسیم که تولیدمان بالا رفته و از دیدگاه قدرت به مذاکره وارد شویم که این افزایش تولید از پارس جنوبی در اوسط سال آینده محقق شده تولید به‌طور اساسی تغییر خواهد کرد.

زنگنه با بیان اینکه برنامه اکتشافات جدید ادامه خواهد داشت، گفت: برای اکتشاف دو بخش سامان داده شده که یکی اکتشاف مستقیم خود مدیریت اکتشاف است و دیگری این است که یک بلوک یا منطقه را به شرکت‌های خصوصی واگذار کنیم تا خودشان کار سرمایه گذاری و انجام اکتشاف را انجام دهند اما به‌دلیل نبود بسترهای مناسب قانونی برای مالکیت ملی نفت و گاز در صورت اکتشاف و اشکالات ساختاری موجود این بخش از انجام امور اکتشاف اجرایی نشد.

دبیرکلی اوپک برای ما چندان مهم نیست

وزیر نفت از آمادگی کامل ایران برای همکاری با اعضای اوپک و مجمع صادرکنندگان گاز خبر داد و گفت: جایگاه ما در اوپک تضعیف شده و تنها راه ارتقای آن بالا رفتن ظرفیت تولید و افزایش سطح تولید واقعی است.

وی افزود: دیبرکلی اوپک برای ما فرع است درواقع دبیرکل تأثیر چندانی در اوپک ندارد اما این بدین معنی نیست که بگذاریم حق ما را نادیده بگیرند.

زنگنه قیمت فعلی نفت را قیمت مناسبی دانست و گفت: از نظر سیاست‌مداران افزایش قیمت نفت مناسب است چرا که در کوتاه‌مدت مشکلات کشور را حل می‌کند اما ما همواره در زمان افزایش جهانی قیمت نفت، تولیدمان کاهش یافته و دیگران از این افزایش قیمت بهره برده‌اند.

وی ادامه داد: افزایش قیمت نفت در درازمدت باعث می‌شود سهم اوپک در بازار کاهش یابد، با افزایش نفت به 100 دلار تولید غیرمتعارف نفت مثل شل گسها اقتصادی شد به‌طوری که اوباما اعلام کرد امریکا که بزرگترین وارد کننده نفت جهان بوده در سال 2016 به صادرکننده نفت تبدیل می‌شود.

تدوین سازوکار جدید در پتروشیمی تا 5 ماه آینده

زنگنه با بیان اینکه طبق اصل 44 قانون اساسی دولت نباید روی پتروشیمی سرمایه گذاری کند، گفت: با سرمایه دولت پتروشیمی از یک میلیارد دلار در سال 76 به 20 میلیارد دلار رسید و برای جهش دوم پتروشیمی و رسیدن به 40 میلیارد دلار و تبدیل شدن به رتبه نخست منطقه باید فرصت‌های برابر و بدون رانت در شرایط سرمایه گذاری، کار، دسترسی به فاینانس‌ها و دسترسی به خوراک برای همه ایجاد کنیم که این سازوکار جدید در صنعت پتروشیمی ظرف 5 ماه آینده تدوین می‌شود.

وزیر نفت با اشاره به افزایش تولید بنزین در پالایشگاه‌های بندرعباس و اصفهان تا پایان سال جاری گفت: وضع پالایشگاه ستاره خلیج فارس که با بهره برداری از ان حدود 35 میلیون لیتر به تولید روزانه بنزین کشور اضافه شده و به ثبات خوبی در تولید بنزین می‌رسیم، خوب نیست و بسیار آشفته است چرا که سهامداران آن حاضر به تزریق منابع مالی به پروژه نیستند، باید با آنها جلسه ای بگذاریم که این مهم در برنامه هفته آینده من قرار دارد.

باید با نفت، اقتصاد را گسترش داد تا سهم نفت در اقتصاد کم شود

زنگنه با بیان "... در وهله کنونی چاره‌ای نداریم جز اینکه از نفت برای بودجه جاری کشور استفاده کنیم"، گفت: باید از نفت در بخش سرمایه‌گذاری‌های باز با بازگشت مناسب سرمایه استفاده کرد و به‌عبارتی از نفت باید برای گسترش اقتصاد بهره گرفت".

وی افزود: در اقتصاد 400 میلیارد دلاری درآمد 150 میلیارد دلاری نفت می‌شود سهم 40 درصدی نفت در اقتصاد ولی اگر اقتصاد گسترش یابد و به 1000 میلیارد دلار برسد در صورت تحقق درآمد 200 میلیاردی نفتی نیز، سهم نفت به 15 تا 20 درصد می‌رسد.

وزیر نفت در پایان خاطرنشان کرد: برای گسترش اقتصاد به‌کمک درآمدهای نفتی، صندوق توسعه ملی بسیار راهگشاست تا با هدایت سرمایه‌ها توسط این صندوق بتوانیم روز به روز اقتصاد ملی را بزرگتر کنیم.

خبرگزاری تسنیم

نظرات (27) کاربر عضو:  کاربر مهمان: 
فرهاد شناسه نظر: 106689 5 شهریور 1392 - 9:49

بنزین بشه 3000 تومن خوبه دیگه حداقلش اینه که برای کارهای غیر ضرور خیابونها رو شلوغ نمیکنیم
یه هر حال ما هم باید مثل بقیه دنیا هزینه انرژی بدیم و مثل بقیه دنیا ماشین سوار شیم

ادامه
--- شناسه نظر: 106697 5 شهریور 1392 - 10:24

چقدر ساده ای فرهاد

ادامه
هادی شناسه نظر: 106699 5 شهریور 1392 - 10:28

من شخصا ترجیح می دهم حقوقی مثل حقوق افراد منطقه بگیرم
ماشینی مثل ماشین های منطقه سوار شم بنزین هم تو منطقه قیمتش هر چند بود بپردازم
مثلا حقوق 2500 تا 4000 دلار بر اساس کار و تجربه
خودرو های بالای 15000 دلاری با بیش از 2 کیسه هوا الی 15 کیسه هوا و مصرف بنزین زیر 5 لیتر
بنزین بشه 2500 تا 3000 من قبول دارم
خدا رحمت کنه همه امواتتون رو
اما اینکه بنزین بشه 3000 هزار اما ما همون ماشین بنجل چینی رو سوار بشیم با قیمت های سرسام آور و مصرف بنزین بالای 10 و حقوق ریالی 500 600 هزار تومانی بگیریم نه کلا نه بنزین میخواییم نه ماشین

ادامه
رضا شناسه نظر: 106700 5 شهریور 1392 - 10:29

نفت یه سرمایه ملی هست که هیچ نفعی برای ملتش ندارد و مناسبترین گزینه اینست که به نسبت مردم برای هر شخصی سهم خودش رایگان توزیع شود نه اینکه یک روزی توسط یه یا چند شخصی تمام سرمایه مملکت اختلاس شود.
مزه بنزین 400 تومنی و 700 تومنی رو چشیده ایم هنوز مزه اش از دهنمون نرفته که دلار رو 4000 تومن کرد
نه وزیر محترم خیال دارین دلار 20000 هزار تومنی رو هم مزه کنیم؟
تو رو خدا کاری به قیمت بنزین نداشته باشید آهی در بساطمون نمونده هرکاری بلدین بکنین به کشورای خارجی گرون بفروشین ولی به قیمت داخل ایران دست نزنید بزارین با همون سهیمه 400 تومنی لااقل هفته ای یبار بتونیم به اتفاف خانواده به پارک شهر برویم

ادامه
--- شناسه نظر: 106701 5 شهریور 1392 - 10:36

دیروز سیف گفت دلار 3200 - امروز زنگنه می گوید بنزین 3000 حالا پیدا کنید امید را ؟

ادامه
ارش شناسه نظر: 106702 5 شهریور 1392 - 10:42

موقعی که بنزین میخواست کارتی بشه میگفتند با صرفه جویی که میشود سالی 5 بیمارستان و 2 دانشگاه و 3 پالایشگاه کلی کار دیگه انجام میدن ولی واقعا چیز خاصی من ندیدم
الان هم همینه اگر این هزینه صرف انجام خدمات به مردم ایران بشه مشکلی نیست ولی اگر در خارج از ایران صرف بشه زور داره !!!

ادامه
حمید شناسه نظر: 106703 5 شهریور 1392 - 10:59

فرهاد جان درسته ماهم باید مثل بقیه کشورها هزینه بدیم مثل اونها هم حداقل ماشینی ک سوار میشیم هیوندای i20 باشه.
ما هم باید مثل اونا ماشین سوار شیم اما در صورتی ک دلار باشه ١٠٠٠٠ ریال و ماشینی ک ١٠٠٠٠ دلار با امکانات و استانداردای اروپا رو ما هم بتونیم با حداقل، حقوق ٤-٥ ماهمون بخریم. اینا واسه ما مدینه فاضله است. صداتونو از جای گرم به مردم تحمیل نکنید

ادامه
حسین شناسه نظر: 106704 5 شهریور 1392 - 11:3

فرهاد ، به نظر میرسه باید همه ی جوانب را گفت. وقتی میگی مثل همه دنیا ماشین سوار شیم منظورت اینه که قیمت ماشین باید مثل همه دنیا باشه؟ یا حداقل حقوق کارگران 2000 دلار بشه؟ بله اگه در جتمعه ای سطح درآمد با خرج همسان سازی بشه اونوقت قیمت بنزین و انرژی و کرایه خانه مهم نیست. تازه میشه مثل همه جای دنیا !!!

ادامه
کامران شناسه نظر: 106705 5 شهریور 1392 - 11:7

باز هم تغییرات پارامترهای زیرمجموعه اقتصاد کلان بدون توجه به Correlation آن بر دیگر پارامترها . احتمالا هدف کنترل و پایش نرخ فعلی ارز و تعیین قیمت 3000 تومانی برای بنزین است که با توجه به عدم وجود زیرساخت های حمل و نقل عمومی مناسب مانند کشورهای راقیه و حتی همین امارات و مطالعه استقرایی نرخ ارز قطعا با یک فاجعه هزینه ای در زندگی شهروندی روبرو خواهیم بود . آقایان مشکل نکبت منابع با مدیریت حل می شود نه با هزینه سازی برای مردم . کجاست سیستم حمل و نقل عمومی کشورهای اروپایی که از دهه 30 قرن بیستم داشته اند ؟

ادامه
max شناسه نظر: 106710 5 شهریور 1392 - 11:18

تو دولت آقای روحانی نون رو هم بکنن 10000 تومن بعضیها یاد گرفتن که بگن خوبه!!! بنزین 3000 تومنی خوبه...قطع شدن یارانه ها خوبه....بیکاری خوبه...چون آقای روحانی اومده !!!

ادامه
جواب فرهاد شناسه نظر: 106712 5 شهریور 1392 - 11:24

آقا فرهاد
حرف شما درست، اما تا وقتی سیستم حمل ونقل عمومی تقویت نشه و به سطح استانداردهای جهانی نرسه نمیشه از مردم انتظار داشت ماشین شخصی بیرون نبرن.

ادامه
علی شناسه نظر: 106713 5 شهریور 1392 - 11:27

چی میگی !! ما نباید مثل دنیا حقوق بگیریم . ما نباید مثل دنیا آزادی داشته باشیم ، ما نباید مثل دنیا رفاه داشته باشیم ، ما نباید مثل دنیا آسایش داشته باشیم ، مثل دنیا خرید کنیم ، مثل دنیا تفریح کنیم ،،، فقط باید مثل دنیا مالیات بدیم ،مثل دنیا کار کنیم ، مثل دنیا هزینه کنیم . جمع کنید با این افکارتون . جایی حرف از بنزین 3000 تومانی میزنه ماشین 6 سیلندر 3500 سیسیش در 100 کیلومتر 3 لیتر مصرف می کنه نه ماشین 1300 سیسی با مصرف 8 . واقعا که بی هممون بی سوادیم .

ادامه
Kingman1984 شناسه نظر: 106714 5 شهریور 1392 - 11:33

آقا داریم کم کم یاد دکتر و عمو بهمنی میافتیم میخوایم یواش یواش براشون دعا بکنیم که چه دورانی با اونا داشتیم اینا هنوز نیومدن بنزینو 3000 تومن میگن و دلارو 3200 وای به فردایی که شیر تو شیر بشه

ادامه
محمد رضا شناسه نظر: 106717 5 شهریور 1392 - 11:36

سوبسید کالاها باید به دارو و غذا و خدمات پزشکی که حیاتی است اختصاص یابد نه بنزین. چون کسی که خودرو دارد می تواند به هر ترتیبی که شده پول آن را فراهم کند. ضمنا بار اصلی حمل و نقل کالاها بر عهده خودروهای گازوییل سوز است که می توان برای آن هم سوبسید دارو و غذا در نظر گرفت.

ادامه
شاهین شناسه نظر: 106720 5 شهریور 1392 - 11:40

قیمت سوخت و تورم باید با حقوق مردم متناسب باشد لذا بالابردن قیمت سوخت به تنهایی توازن معیشت مردم را به شدت متاثر خواهد کرد پس باید فکری به حال ارزش پول ملی نمود تا خسارت سنگینی که در جند سال گذشته وارد شد را تقلیل بدهیم.

ادامه
م م شناسه نظر: 106724 5 شهریور 1392 - 11:51

حقوق و دستمزد چقدرش مناسبه اونوقت؟ با قیمت فوب خلیج فارس!

ادامه
علی شناسه نظر: 106725 5 شهریور 1392 - 11:57

خودروی کم مصرف ( مثل ..... ساخت کره و 1200 سی سی)با مصرف 4تا 5 در صد کیلومتر و فول آپشن در حدود 9000 دلار قیمت دارد که با دلار آزاد کنونی زیر 30 میلیون تمام می شود و حال این خودرو به قیمت 69 میلیون عرضه می گردد ، اگر این خودر و حتی با قیمت 34 میلیون بدست مصرف کننده برسد مابه التفاوت 35 میلیونی نزد بانک پس انداز بلند مدت شود ، سود ماهیانه آن 700 هزار تومان می شود که با حساب بنزین 3000 تومانی ، می شود 234 لیتر و با مصرف صدی پنج می شود حدود 4700 کیلومتر در ماه و روزی 156 کیلومتر رایگان ، یعنی ماهی 234 لیتر رایگان بنزین بزنید و اندوخته 35 میلیونی در بانک داشته باشید .

ادامه
پویا شناسه نظر: 106728 5 شهریور 1392 - 12:2

فرهاد خان!

به نظر من هر موقع همه چیز کشور مثل بقیه دنیا شد هیچ اشکالی نداره که مثل بقیه دنیا پول انرژی بدیم!
ولی وقتی دولت دیگر کشورها 100 واحد پول از ملتش میگیره و سعی میکنه 120 واحد خرجشون کنه و توی ایران 100 واحد پول میگیره و میده به جاهای دیگه که معرفی نمیخاد دلیلی نداره که... بله!

ادامه
بیطرف شناسه نظر: 106729 5 شهریور 1392 - 12:3

آقایان که دم از بنزین 3000 تومانی میزنید خواهشا همین اموروز بنزین را 3000 تومان کرده و تعرفه 100 درصدی واردات خودرو را برداشته و حق انحصاری خودرو را مانند کشورهای همسایه بردارید چنانچه به فکر این ملت هستید. با قرنها با تولید خودرو فاصله داریم و فرصتهای طلایی نظیر کره را از دست داده ایم همین امروز این صنعت انگلی را تعطیل نموده و بجای آن صنایع با مزیت نسبی جایگزین کنید نه تنها بیکاری نخواهم داشت بلکه اشتغال زایی نیز خواهم داشت. کو گوش شنوا!!!!!!

ادامه
علی شناسه نظر: 106731 5 شهریور 1392 - 12:11

شاید همه این افاضات آقایان فعلا در مرحله صحبت باشه اما مگه میشه به مردم بنزین سه هزار تومنی تحمیل کرد حرف زدنش هم خجالت آوره . برای چی باید فقط هزینه های ما مثل تمام دنیا استاندارد بشه ؟ چرا درآمد مردم براش اتفاقی نمی افته ؟ مملکت ما قرار به کجا بره ؟
دولت اعتدال ناگهان مردم رو سورپرایز نمی کنه . این جملات و کلمات از وزرا چه معنی می ده ؟؟؟؟؟ فقط میشه گفت متاسفم

ادامه
Araz شناسه نظر: 106742 5 شهریور 1392 - 12:36

بنزین 3000 تومانی به شرط:
1- خودروهای ارزان قیمت و کم مصرف خارجی
2-افزایش درآمد با ایجاد کار
3-داشتن سیستم حمل و نقل عمومی مناسب

ادامه
سام شناسه نظر: 106745 5 شهریور 1392 - 12:52

تیم اقتصادی دکتر وارد می شود:بگیرین که اومد........

ادامه
mgh شناسه نظر: 106748 5 شهریور 1392 - 13:6

اقای محمد رضا که میگی حمل با ماشین های گازوییل سوز هستش
جهت اطلاعتون عرض کنم که اولا عمده بار داخلی شهر ها با نیسان که بنزین سوز هستش جابجا میشه
ثانیا قیمت بنزین با گازوییل مثل قیمت دلار و یورو هستش وقتی بنزین بشه 3000 تومن گازوییل هم با یه نسبت قیمتی افزایش میدن

ادامه
فرهاد شناسه نظر: 106766 5 شهریور 1392 - 15:19

دوستانی که میگن ما هم میخوایم مثل یقیه دنیا حقوق بگیریم و دلار بشه 1000 تومن در نظر داشته باشند که متاسفانه تو فرهنگ ما حقوق گرفتن از دیگران یا آوردن پول نفت سر سفره و پول مفت و بدون پشتوانه گرفتن جا افتاده شما نگاه به نظراتی بکنید که مثلا طرف میگه نفت باید رایگان باشه! میبینید که همه رای مثبت میدند!
ما باید به جای اینکه دنبال این باشیم که از دیگران حقوق بگیریم خودمون برای خودمون ایچجاد ثروت کنیم نه اینکه وایسیم پول رو بیارن به ما بدند الان هم که دلار رفته بالا مزیت صادراتی ما بیشتر شده دلار اگر بیاد پایین باز میشیم همون کشور وارد کننده مصرف گرا. من خودم رو میگم قبلا تو کار واردات بودیم ولی با بالا رفتن قیمت دلار همون کالایی رو که وارد میکردیم داریم توی ایران تولید میکنیم و این یعنی تولید ثروت

ادامه
خودی شناسه نظر: 106776 5 شهریور 1392 - 17:16

دمت گرم max خوب انداختی!!!!!! ابتدای کار دولت: . .. وزیر اقتصاد"کسری بودجه از افزابش قیمت حاملهای انرژی جبران می شود."
رئیس بانک مرکزی"دلار با قیمت 3200 تومان منطقی است"
وزیرنفت"قیمت مناسب بنزین لیتری 3 هزار تومان است"
عجب تدبیری! وای عجب امیدی!( قابل توجه همه اونایی تا این نامها رو دو سه ماه پیش میدیدند رگباری + میدادند!!!!

ادامه
علی شناسه نظر: 106778 5 شهریور 1392 - 17:23

ماشاا... دولت ... و خرما رو با هم می خواهد قیمت ماشین دو و سه برابر دنیا و قیمت بنزین فوب خلیج فارس و مالیات افزایشی ولی خدمات بیمه تامین اجتماعی صفر آخه تو عصر اینترنت دیگه فرافکنی فایده نداره

ادامه
معتاد به بنجل شناسه نظر: 106782 5 شهریور 1392 - 17:45

اگز میخواستیم که پیشرفت کنیم تا حالا کرده بودیم. اصولا ما ایرانی ها عادت داریم به تکنولوژی دست دوم ۲۵ تا ۳۰ سال پیش و از چیز و موضوعات جدید دوری می جوییم.... اصلا دوست داریم که بوق را از سر گشادش بزنیم و بعد هم ناله بزنیم که دنیا نمی خواهد که ما جلو بریم.
در نتیجه ... خلایق هر چه لایق.... آقای وزیر هم نمیتواند معجزه کند چونکه قعلا کشور توی تهیه گوشت و مرغ و خوراک دام مانده چه برسد به تامین سرمایه برای توسعه طرحهای ۲۰ سال پیش!!!!

ادامه
ارسال نظر
حداقل 3 کاراکتر وارد نمایید.
ایمیل صحیح نیست.
لطفاً پیوند مرتبط را کامل و با http:// وارد کنید
متن نظر خالی است.

wait...