اخبار و مقالات

آگهی‌ها

کالاها

شرکت‌ها

دی اتانول آمین (DEA)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

سدیم کربنات (Sodium Carbonate)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

استیک اسید (Acetic Acid)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

اسید نیتریک (Nitric Acid)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

استیک اسید (Acetic Acid)

فروشنده: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

دی اکسید تیتانیوم (Titanium Dioxide)

فروشنده: :  شیمی پل

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

پلی پروپیلن (Polypropylene)

فروشنده: :  سالارشیمی

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

اسید استئاریک (Stearic Acid)

فروشنده: :  آسا صنعت ساتیا

1   کیسه تماس بگیرید   
سفارش خرید

متانول (Methanol)

فروشنده: :  مهرادکو

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

استیک اسید (Acetic Acid)

فروشنده: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

دی اکسید تیتانیوم (Titanium Dioxide)

فروشنده: :  شیمی پل

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

پلی پروپیلن (Polypropylene)

فروشنده: :  سالارشیمی

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

چرا از یارانه انصراف نمی‌دهید؟ / دلایل را قضاوت کنید: منطقی یا غیرمنطقی

پس از شرکت در نظرسنجی و مشاهده نتایج در این صفحه به بحث نشسته و قضاوت کنید که دلایل منطقی است یا غیر منطقی

ارانیکو: پرداخت یارانه نقدی به جای یارانه بر روی قیمت حامل‌های انرژی یا برخی کالاها ایده‌ای بود که در دولت نهم و دهم شکل گرفت و در بین محافل عملی طرفداران و منتقدانی داشت. موافقان این طرح تصمیم‌گیری و مدیریت هزینه توسط خود مردم را از نقاط مثبت این طرح می‌دانستند، اما مخالفان بار مالی طرح بر روی دولت و تورم‌زایی را از نتایج آن پیش بینی می‌کردند.

حال چند سالی است که این طرح به شکل اولیه یعنی با همان رقم و پرداخت به همه داوطلبان در حال اجرا است و طی این چند سال کشور به دلایل مختلف (نه فقط هدفمندی یارانه‌ها) تورم بالایی را تجربه کرده و ارزش ریال کاهش یافته است. در واقع رقم دریافتی مردم ارزش روزهای ابتدایی را ندارد.

دولت یازدهم همزمان با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اقدام به بررسی مجدد پرداخت یارانه نقدی نمود. تصمیم دولت براین شد که یارانه نقدی تنها به نیازمندان پرداخت شود اما شیوه‌هایی همچون خودانصرافی یا خوشه‌بندی پیش از این با شکست مواجه شده بود.

به همین منظور تصمیم بر این شد تا مردم مجددا اقدام به ثبت‌نام برای دریافت یارانه کنند اما با روشی متفاوت با کسب اطلاعاتی کم‌تر و اطمینان اولیه به مردم.

در نظرسنجی پیشین سایت ارانیکو کمتر از ۱۰٪ کاربران عنوان کرده بودند که یارانه می‌گرفتم، در این دوره ثبت‌نام نخواهم کرد (انصراف می‌دهم).  در نظرسنجی‌های مختلف در دیگر سایت‌ها نیز مشابه این نتایج کسب شده است. به همین منظور بر‌آن شدیم تا به صورت بی‌طرفانه دلیل اصلی برای عدم انصراف برخی از مردم را از خود آن‌ها جویا شویم.

شاید عدم انصراف مردم از دریافت یارانه دلایل مختلفی داشته باشد اما در این نظرسنجی به ۵ دلیلی که پیش بینی می‌شد بیشترین درصد را داشته باشد بشرح ذیل کفایت کردیم:

  • اثر چشم‌گیری در زندگی من دارد
  • کمک خرج من است
  • حق من است
  • عدم اطمینان از عملکرد دولت با درآمد حاصله
  • دیگران انصراف نخواهند داد

برای شرکت در این نظرسنجی می‌توانید به صفحه اصلی سایت ارانیکو مراجعه فرمایید. پس از شرکت در نظرسنجی و مشاهده نتایج در این صفحه به بحث نشسته و قضاوت کنید که دلایل منطقی است یا غیر منطقی.

  • مطالب مرتبط
نظرات (101) کاربر عضو:  کاربر مهمان: 
مهرداد شناسه نظر: 126206 18 فروردین 1393 - 14:23

حق من است و عدم اطمینان از عملکرد دولت با در امد حاصله

ادامه
وجدان شناسه نظر: 126207 18 فروردین 1393 - 14:25

عدم اطمینان از عملکرد دولت با درآمد حاصله ( ممکنه این پولا پاداش بشه بره تو جیبه بعضیا)

ادامه
محمد شناسه نظر: 126208 18 فروردین 1393 - 14:29

اونایی که می‌گن حق من است حقشون همون دلار ۷۰۰۰ تومان هست

واقعا متاسفم

ادامه
امیر حسین شناسه نظر: 126209 18 فروردین 1393 - 14:32

من که سری قبل هم ثبت نام نکردم. و دریافت این مبلغ رو در شان خودم نمی دونم.این مبلغ تنها باید به افرادی تعلق بگیره که بدون اون زندگیشون دچار اختلال و مشکل میشه. مثل همه جای دنیا.

ادامه
ناشناس شناسه نظر: 126214 18 فروردین 1393 - 14:34

عدم اطمینان به محل مصرف درآمد حاصله توسط دولت و ....

ادامه
مهدی شناسه نظر: 126216 18 فروردین 1393 - 14:36

واقعیت آن است که این طرح از ابتدا غلط اجرا شد و حالا که نتایج بد و منفی احرای غلط ظاهر شده مجبور به اصلاح آن هستیم.
در بعضی سلیتها نظر برخی کاربران را دیدم که نوشته بودند ما سپرده هایمان را از بانک خارج کرده سهاممان را فروختیم و پولهایمان را به طلا تبدیل می کنیم می بایست در جواب این عزیزان گفت که شما به چه دلیل مسر بر خوردن حق کمیته امدادیها و بهزیستیها و سایر نیازمندان هستیدو اگر گفته تان درست باشد کدام عقل سلیمی حکم می کند که به خاطر عدم دسترسی وآگاهی دولت از اموالتان فقط به خاطر چندرغاز ( 45 هزار تومان در ماه ) آنهمه مال و اموال خود را اگر درست گفته باشید به خطر اندازید.
خوب فقط ثبت نام نکنید ! به همین سادگی !

ادامه
حمید حسینی شناسه نظر: 126218 18 فروردین 1393 - 14:38

وقتی نماینده مجلس میگیرد. چرا من نگیرم. حقوقم بیشتر از آنهاست ؟ یا وضعیت زندگیم بهتر از آنهاست؟

ادامه
مجتبی شناسه نظر: 126219 18 فروردین 1393 - 14:39

یارانه حق همه ایرانیهاست و هر کس انصراف بده باید بدونه که حقش را یه عده مفت خور میخورن آبم روش! فکر کردید اگه کسی از دریافت یارانه انصراف بده ، پولش صرف عمران و آبادانی کشور میشه؟بخدا نه! پولش تو جیب یه عده خاص میره...

ادامه
رایانه یارانه بگیر شناسه نظر: 126224 18 فروردین 1393 - 14:49

مگه منو از افزایش 25% حاملهای انرژی حذف ردن که من هم از گرفتن یارانه انصراف بدم . این یه چرخه مسخره شده که باید توش بازی کنی چون فردا معلوم نیست دوباره به چه مشکلی برخورد کنند و چه بلائی سرمون بیاد .

ادامه
آقا کامران شناسه نظر: 126225 18 فروردین 1393 - 14:50

این یارانه اسمش "یارانه حاملهای انرژی" بود ... اگر قراره افزایش قیمتهای انرژی ادامه پیدا کنه،خوب همه حقشونه که بگیرن...معلوم نیست چندروز دیگه قیمت بنزین چند بشه .
اگر کسی میخواد از حقش بگذره ، این خوبه ...ولی اینکه دولت متقاضیان یارانه رو "محتاج" معرفی کنه خیلی نامردیه.

ادامه
کوروش شناسه نظر: 126226 18 فروردین 1393 - 14:50

تا چند چو یخ فسرده بودن
در آب چو موش مرده بودن

ادامه
مهرداد شناسه نظر: 126228 18 فروردین 1393 - 14:54

اقا مهدی من حاضرم حق خودم را به کمیته امداد بدم اگر اقایون راست میگند و باید به افراد ضعیف داده بشه ترتیبی بدهند که افرادی مثل من که کوچکترین اعتمادی به مسیولین ندارم بتوانم مستقیما حق خود را به کمیته امداد بدهم نه به یک مشت رانت خوار و اختلاص گر

ادامه
فرهاد شناسه نظر: 126229 18 فروردین 1393 - 14:57

آدم باید فکرس سیر باشه اینایی که درامدهای بالا دارند و میرن دنبال یارانه یه مشت گدازادن که تازه به پول رسیده و نمی تونن از این 45 تومن بگذره. خودش رو هم توجیه می کنه که اگر من نگیرم میره تو جیبه فلان کس!! تو با این 45 تومن کجای جیبتو میخوای پر کنی آخه . اصلا همه دارن دزدی می کنن این دلیل میشه که ما هم بریم دزدی!! متاسفانه تفکر مفت خوری توی این مردم جا افتاده تا وقتی این حل نشه هیچی درست نمیشه. الان شما بگو نفری یه نیم کیلو نخود مفتی بهتون میدیم همه میرن تو صف جمع میشن

ادامه
ایران شناسه نظر: 126233 18 فروردین 1393 - 15:10

من خیلی به سرگرمی علاقه ندارم ، فکر می کنم موارد بسیار بسیار مهمتر از بحث یارانه است که باید مطرح و از مردم نظرسنجی شود !!
اما کوتاه بگویم که به نظر من وظیفه دولت این نیست که ثروت نسلهای فعلی و آینده کشور را بفروشد و بین فقرا یا همه مردم تقسیم کند ، این کار تا کی قابل ادامه دادن است ؟؟ این ثروت عاقبت تمام خواهد شد . به جای آن بهتر است زیرساختهای اقتصادی کشور ترمیم و اصلاح شود تا برای همه مردم فرصت کار کردن و کسب درآمد کافی و رفاه اجتماعی ، بهداشت ، آموزش در تمام سطوح و همه آنچه که امروزه کشورهای پیشرفته دنیا از آن بهر ، ه مند هستند فراهم شود . مردم ایران ، مردمی ثروتمند هستند که مانند فقرا زندگی می کنند و آنقدر به طرق گوناگون مورد اهانت قرار گرفته اند که دیگر فراموش کرده اند با عزت نفس زندگی کردن بهتر است تا دست گدایی دراز کردن !!
من یارانه نمی خواهم بلکه کار ، رفاه ، آزادی ، استقلال ، اختیار ، حق انتخاب ، احترام ، بهداشت ، آموزش ، تامین آتیه خود و فرزندانم و کشوری پیشرفته و درخور تاریخ پربارش می خواهم .

ادامه
مهراب شناسه نظر: 126234 18 فروردین 1393 - 15:12

بهترین روش پرداخت یارانه ها همان بود که روی کالاهای اساسی پرداخت میشد و همه ملت به طریقی از آن بهره مند می شدند. اصلا نباید نقدی پرداخت میکردند که چند برابر آنرا از جیب طبقه متوسط بردارند. پرداخت یارانه ها با شیوه فعلی کاملا غیر عادلانه است.

ادامه
ldn شناسه نظر: 126237 18 فروردین 1393 - 15:25

به این دلیل که قبض گاز میومد 12 تومن برای دو ماه الان میاد 60 تومن هر ماه برق 3 تومن بود الان 28 تومن نون 25 بود الان 150 تومن و...

ادامه
max شناسه نظر: 126238 18 فروردین 1393 - 15:25

با لبخند ژکوند این دولت میخواد شکم مردومو سیر کنه...به دلار حقوق بدین ما به ریال پول یارانرو بر میگردونیم... نه به ریال پول بدین به دلار جیب مردومو خالی کنید...

ادامه
مخالف شناسه نظر: 126239 18 فروردین 1393 - 15:25

اخه چی تو این مملکت طبق حق و حقوق انجام میشه که حالا واسه اینکه یارانه بخواهیم باید دلیل بیاوریم.

ادامه
مخالف شناسه نظر: 126240 18 فروردین 1393 - 15:28

مگر موقعی که قیمتها افزایش پیدا کرد کسی از این مردم بدبخت نظری خواست که حالا واسه این مبلغ یارانه نظر می خواهید!!!!!!!!!!!1111

ادامه
مخالف حذف شناسه نظر: 126241 18 فروردین 1393 - 15:32

پول یارانه ها از نفت تامین میشه و خود وزیر نفت اقای زنگنه گفت ماهی 2500 میلیارد تومن رو وزارت نفت میده این پول مال بین نسلی همه ایرانی هاست که الان زندگی میکنن یا در اینده متولد میشن. شما نمی تونید یه عده رو از اون محروم کنید اگر می خواهید به قول خودتون سرمایه گذاری کنید برای اینده ایران باید از همه ایرانی های حاضر کم کنید و نه یه عده تازه این وسط خیلی ها اشتباهی حذف و عده ای اشتباهی دریافت میکنن.

ادامه
حمیدرضا شناسه نظر: 126243 18 فروردین 1393 - 15:33

سالهاست منتظر روزهای بهترم
ولی نمیدانم چرا هنوز دیروزها بهترند.....!!!

ادامه
حمید شناسه نظر: 126248 18 فروردین 1393 - 15:47

حق گرفتنی است باید گرفت و خودمان هم به نیاز مندان کمک خواهیم کرد برای بهبود سلامت مردم و سایر مسائل هم این مملکت اینقدر سرمایه دار که فقط خدا حسابه شو میدونه همین منابع نا محدود را خوب مدیریت کنند باید یارانه را چند برابر دیگر هم افزایش دهند

ادامه
ایران شناسه نظر: 126250 18 فروردین 1393 - 15:50

جناب حمیدرضا
انتظار کافی نیست باید روزهای بهتر را ساخت ... !!!

ادامه
فری شناسه نظر: 126251 18 فروردین 1393 - 15:50

دوستان من.به نظر من موضوع عدم اعتماد به مسئولین و دولتمردان مهمترین بخش قضیه است.والا من مطمئنم حتی نیازمندان به یارانه هم در صورتی که به این آقایون اعتماد داشتن حاضر بودن یارانه نقدی نگیرن و بجاش وضعیت درمان و سلامت یا ثبات اقتصادی و اشتغال با حقوق و مزایای مکفی رو ببینن.مردم ما بسیار سریع جذب مسئولینی میشن که عملا بشه بهشون اعتماد کرد.

ادامه
رویانیان شناسه نظر: 126253 18 فروردین 1393 - 15:54

نمی خواد حرف چندر غاز یارانه را بزنند اگر راست میگند میلیاردها دلاری راکه بلا عوض به کشورهایی گدا و گشنه و مفتخور همسایه و غیره میدهند در داخل کشور هزینه کنند ظرف سه چهار سال کشور به گلستانی تبدیل خواهد شد ؟!... این حرفها همه برای دوری افکار عمومی از مسائل مهمتر است!.....

ادامه
ایرانی شناسه نظر: 126254 18 فروردین 1393 - 15:54

کاش ما مردم یکم به خودمون احترام قائل بودیم ! حتی اگه بالادستیها احتراممون رو ندارن ! کاش یکم حس فداکاری از دست رفتمون بر می گشت ! کاش یکم طمع و حرص زدنمون کم میشد ...کاش اصلاح رو از خودمون شروع کنیم ..کاش توقعمون رو از محیط ، از والدین ، از آسمون و زمین کم کنیم و رو خودمون تمرکز کنیم .. من معتقدم این یارانه برای 90% مردم ما بود و نبودش تاثیری نداره ..جای دیگه باید اصلاح بشه با این پولا ما ایرانیا به جایی نمی رسیم ..

ادامه
zapata شناسه نظر: 126256 18 فروردین 1393 - 16:14

be che dalil bayad enseraf bedam yaraneh ro haghe khodamo har irani midonam

ادامه
دکتر علی پیر نظر کارشناس ارشد اقتصاد کلان شناسه نظر: 126257 18 فروردین 1393 - 16:20

یارانه سنت حسنه ای بود که دولت دکتر احمدی نزاد برای ما گذاشت اما ما قدر شناس ان دولت نبودیم دلیل،بزرگ عدم انصراف مردم عدم اعتماد به این دولت بی تدبیر،است اگر الان دولت گذشته بر سرکار بود با یک فراخوان از سوی دولت نود درصد مردم انصراف می دادند این نود درصد که می گویم از نظر سنجی که توسط اینجانب و اساتیدهای همکار صورت گرفتم میگویم و مستند است.دولت باید هر کسی که ماشین شخصی،دارد را از لیست یارانه بگیران خارج کند و به کارمندان هم بن بدهد.یارانه طرح ابتکاری و بی نظیری بود که این دولت ان را به بیراهه برد

ادامه
نوید شناسه نظر: 126258 18 فروردین 1393 - 16:28

در استفتائات همه مراجع معظم دربارة مسائل مستحدثه این چنین بیان شده است: در مورد زنانی که مشغول کار هستند، اگر با اجازه‌‌ی شوهر باشد شوهر در این صورت نمی‌تواند که در مورد حقوق زنش چشم داشتی داشته باشد چون مال خود زن است و مرد خودش به او اذن داده که کار کند. و مرد در مورد حقوق و درآمد او هیچ حقی ندارد و وظیفه‌ی خود اوست که مخارج خانواده را پرداخت نماید مگر اینکه زن با رضایت خود مقداری از حقوق خود را برای کمک به هزینه‌ی زندگی مشترک به همسرش اختصاص دهد ولی این امر برای زن واجب نیست.(خبر گزاری فارس)
حالا چطور دولت تدبیر و امید میگوید مجموع درآمد خانواده ملاک پر کردن فرم خوداظهاری است؟بر اساس کدام موازین شرعی و قانونی؟
دکتر کجائی که یادت بخیر...
پشیمانم از رایی که دادم.

ادامه
شهروند شناسه نظر: 126261 18 فروردین 1393 - 16:37

گزینه حق من است رو انتخاب کردم به این معنی که صرف نظر از اینکه بدون اون مبلغ زندگیم میگذره یا نه، اما با فشار تورمی که طرح نابخردانه حذف یارانه ها(ریاضت اقتصادی) به من و خانواده ام تحمیل کرده و چندین برابر این مبلغ هست، من هم حق خودم میدونم که حداقل قسمتی از اون ضرر رو جبران کنم.
دولت هم برای جلوگیری از افزایش نقدینگی میتونه به صورت کالایی یارانه رو پرداخت کنه.

ادامه
شنگول نظر شناسه نظر: 126264 18 فروردین 1393 - 16:52

انصراف نمیدهم چون این پول هم مانند انژری هسته ای حق مسلم ماست .انصراف نمی دهم چون به دولت اعتماد ندارم.انصراف نمی دهم چون اگر انصراف بدهم پولش تو جیب بابک زنجانی ها و مه افریدها و شهرام جزایری ها و دیگر رانتخورها و دزدها و اقازاده ها میرود.

ادامه
تبریزی شناسه نظر: 126266 18 فروردین 1393 - 17:9

این قانون از روز اول غلط اجرا شد و دولت قبلی عوض پرداخت نصف درامد ناشی از طرح به صنایع ورفاه وبهداشت عمومی خودسرانه قبل از معین شدن میزان درامد حاصل یک عدد را انتخاب کرد وبعد از شروع طرح خیلی زود فهمید که عدد واقعی بسیار پایین تر است وبه وسیله استقراض وفروش دلار در بازار ازاد وایجاد بهای کاذب برای فروش گرانتر به زور توانست راه حلی برای تامین یارانه ماهانه مردم در اورد تازه ان وسط ها یک ماه را هم هاپولی کردن وندادند که بعدا اقای رییس جمهور از ارث خود به مردم عیدی دادند.پس این طرح هیچگاه درست اجرا نشده وتعجب میکنم چرا شورای محترم نگهبان ومجلس ایرادی به شرایط موجود نمی گیرد .چون به مصداق شعر معرف گر خشت اول را کج گذاری تا ثریا دیوار کج میرود پس این قانون باید تغییر یابد .مجریان ومقصرین باید بابت ایجاد این شرایط اقتصادی محاکمه شوند وکسانی هم که 100%از این میان سواستفاده کردن محکوم شوند .

ادامه
حامد شناسه نظر: 126268 18 فروردین 1393 - 17:15

حق تمام مردم هست چون از ثروت ملی همه ایرانیها تامین میشه .حالا اگه تو این سالها به تعداد افراد بی بضاعت اضافه شده و با افتخار اعلام میکنن که 5 میلیون تحت پوشش کمیته امداد هستن از بی تدبیری مسیولینه و ما مردم چه تقصیری داریم ؟دولت همه چیزو با هم میخواد .ازطرفی واسه کسب درامد دلار رو بالا میبره و از طرفی میخواد از جیبش هزینه نکنه .اگه ارز بالا نمی رفت یقینا بیش از 40 درصد انصراف میدادن چون بنزین با ارز قبلی از 1000 تومن بالاتر نمی رفت و سایر اقام نیز همینطور........

ادامه
مردم شناسه نظر: 126269 18 فروردین 1393 - 17:18

اقایون میخوان ما انصراف بدیم و به آنها اعتماد کنیم باشه حرفی نیست بسم الله شما گاز و برق و 20 درصد ارزون تر کنید نه اینکه گرون تر هم کردید لذا اول برادریتونو ثابت کنید بعد ادعای ارث و میراث کنید.

ادامه
علی شناسه نظر: 126274 18 فروردین 1393 - 17:31

حکومت علوی آنست که مانند حضرت علی از بیت المال بین فقیر و غنی بطور یکسان قسمت کند و مساوات و عدالت را کاملا رعایت کند.

ادامه
رضا شناسه نظر: 126279 18 فروردین 1393 - 17:40

مردم بهتر می تونن به فقرا برسن
پس اگر هم قرار باشه به دست فقیر و مستضعف برسه چه بهتر که خود مردم به فقرا کمک کنن بی منت و بی واسطه

ادامه
اسد -ب شناسه نظر: 126284 18 فروردین 1393 - 18:6

اینجانب نه ثبت نام کردم ونه موافق این طرح بودم به قول بعضی از دوستان اول باید به مردم عزت نفس داد بعد ازادی بیان که بتونن حرف بزنن .ما از اول انقلاب تا الان هر کاری مسولان گفتن انجام دادیم جنگ جهاد سازندگی کار مزاعف ولی مسولان چی .شما از اول انقلاب یکی از طرح های موفق اقتصاذی دولتها نام ببر.تنه را نجات کشور کار کار کار برای همه از اخوند ومهندس وغیره است اصلا رهبر باید بره دست کارگران رو مثل پیغمبر ببوسه

ادامه
روزبه شناسه نظر: 126285 18 فروردین 1393 - 18:29

درود تو فرم های ثبت نام جدید دولت داره به شکل ظریفی کلاه برداری میکنه دولت ازما میخواهد تاطبقه درامدی خودرامشخص کنید وهنوز نگفته از این چندطبقه کدام یارانه خواهندگرفت ؟؟؟
احتمال بالا فقط دوطبقه پایین یعنی زیر600 و تا 1 میلیون مشمول دریافت یارانه خواهند شد وکسانی که درفرم خوداظهاری حقوق های بالای یک میلیون را انتخاب کنند بدست خودشان ازچرخه یارانه حذف خواهند شد... خیلی راحت

ادامه
بى اعتماد شناسه نظر: 126287 18 فروردین 1393 - 18:49

همین دولت حباب در بورس درست کرد و مردم رو با شیون و تبلیغات وارد بورس حبابى کرد و به خاک سیاه نشوند، برید سایتهاى بورسى ببینید مردم رو بدبخت کردن، خوب معلومه مردم دیگه اعتماد ندارن به این دولت ، انتظار داره اینبار هم گول بخوریم!!!! زرشک!!! انصراف نمیدم چون حقمه و به دولت اعتماد ندارم، از رأى که دادم هم پشیمونم

ادامه
بحث کاملاعلمی شناسه نظر: 126288 18 فروردین 1393 - 18:54

ببینیدنروژ چندساله نفتی شده و ما چندساله؟؟!!
خواهش میکنم یه سرچ بزنید ببینید اونا بعد 5سال که درآمدهای نفتی گند زد به اقتصادشون چه قانونی پیاده کردن والان چرا ثروتمندترین کشور دنیانو چرا همه آرزوشونه اونجا بازنشست بشن!!!!
اما ما که جزو اولین کشورهای نفتی هستیم هنوز گرفتار اقتصاد نفتی هستیم!!!
بله همه ی متخصصینی که میگن پول نفت سرمایهملیاست و نباید سرمایه رو خرج کرد درست میگن اما کشوری مثل نروژ که چول نفتشو خرج نمیکنه و فقط در خارج از مرز خودش سرمایه گذاری میکنه تمام اصول شفافیت رو رعایت میکنه بنابراین مردمش راضین که اقتصادشون با مالیات بچرخه چون میدونن که جای پول نفتشون امنه و تو بازنشستگی، درمان و تحصیل از امتیازش استفاده میکنن
اممممممممممممممممممما خداوکیلی تو کشور ما چیزی به اسم شفاف سازی وجود داره؟؟؟اصلا کسی واسه مردم ارزش قائله؟؟؟
من به همه حق میدم که به دولتهای ایران اعتماد نکنن و انصراف ندن چون حتی یک پایگاه داده دقیق در کشور ما وجود نداره هرجا میری تحقیق کنی همش میخوری بهاطلاعات محرمانه!!!!این اطلاعات محرمانه نیس حق مردمه بدونن این پولها چی میشه چی شده تاحالا؟؟!!!
آقایون فقط بلدن تو گرون کردن بنزین و ... و حذف یارانه از کشورهای توسعه یافته تقلید کنن اما محض رضای خدا برید ببینید اونا چطوری مدیریت میکنن چطوری اجرا میکنن آخه....................

ادامه
حسن شناسه نظر: 126291 18 فروردین 1393 - 19:16

دلیل اینکه پرداختی یارانه از جمعیت ایران بیشتر است در حالی که یه عده یارانه نمیگیرند را شما برای ملت روشن کنید بعد بدنبال انصراف مردم از گرفتن یارانه بروید اگر توانستید این موضوع را روشن کنید آنوقت بسیاری از مردم به شما اطمینان خواهند کرد

ادامه
امیر شناسه نظر: 126297 18 فروردین 1393 - 19:56

اقایونی که می گید خودمون به فقرا بهتر کمک می کنیم.. یا اونایی که میگید حقمونه!... یارانه فرصت فقیر تر کردن همه ی مردم ایرانه... چرا متوجه نمی شید... یارانه چند تومن بود وقتی قیمتا سه برابر شد؟.... یارانه علت بود... دولت اونقدر پول نداشت که... از بانک استقراض می کرد... نقدینگی جامعه زیاد شد... شما ها رفتید دست فقرا... فقیره خوشحال شد... رفت گرفت خوابید... هممون با هم فقیر شدیم... به لطف همین یارانه ها بعد از 4 سال... 12 درصد زیر خط فقر شدن نزدیک 30 درصد... حالا بازم برید یارانه بگیرید بدید فقیرا تا ایشالا در این دولت بالای 70 درصد زیر خط فقر داشته باشیم... و یک رکورد تازه ی جهانی بزنیم... باریکلا به فهم این ملت قهرمان پرور....

ادامه
رضا شناسه نظر: 126298 18 فروردین 1393 - 20:3

انصراف نمیدهم . چون دلم نمیخواد انصراف بدم . پولمه و اختیارش را دارم

ادامه
amir-d3x شناسه نظر: 126300 18 فروردین 1393 - 20:14

به نظر من دولت خیلی واضح داره دروغ می گه می گن پول نفت حیف و میل شده خوب کجا حیف و میل شده.مگه ۸۰۰ میلیارد دلار پولیه که ازش بگذرن ؟ بودجه بیش از ۱۰ سال مملکته.خوب مشخصه که جاش کجاست.حالا این همه در آمد هنگفت به کنار خیلی از اقشار رو دارن از لیست یارانه بگیران حذف می کنن و غیر از اون با افزایش تمام حامل های انرژی و سوخت می خوان پول یارانه رو تامین کنند یعنی از جیب مردم مایه بذارن یکم فقط فکر کنید که گرفتن چندر غاز پولی که گیر یه عده مردم ساده می یاد با این تورم وحشتناکی که از افزایش سوخت سرازیر می شه ارزش داره بازم بگید یارانه حق مسلم ماست؟

ادامه
محمد شناسه نظر: 126301 18 فروردین 1393 - 20:21

بنده با هر کس از دوستان که صحبت کردم دلیل اصلیشان عدم اطمینان به دولت است و به زبان عامیانه میگویند: اگر ما نگیریم میره تو جیب کس دیگه

ادامه
amir-d3x شناسه نظر: 126302 18 فروردین 1393 - 20:24

واقعا فکر می کنید این پول یارانه ها داره از جیب دولت و وزارت نفت پرداخت می شه؟ یعنی شما حاضرید با دریافت ۶ تا سبد کالا در سال قیمت تمام اجناس ، سوخت ،کالا و ....... همه چیز ۵ برابر بیشتر از قبل بشه؟ جدا معرکه اید....

ادامه
بابک شناسه نظر: 126304 18 فروردین 1393 - 20:55

یک معلم یا کارگر یا کارمند بانک در کشور ما بصورت یارانه ای برای دولت کار می کند .اگر دولت می خواهد یارانه کالاهای مصرفی یا سوخت و... را به عده ای ندهد باید حقوق آن ها را نیز بصورت آزاد و مطابق کشورهای اروپایی بپردازد .
اصولا ما همه حاضریم کل اقلام مصرفی و سوخت و نان و ... با قیمت عرضه شده در کشورهای دیگر مانند آلمان و فرانسه به ما داده شود وحقوق ما نیز مانند حقوق افراد مشابه در آن کشور ها باشد .ولی اینکه دولت یارانه مرا قطع کند و من با حقوق کم و یارانه ای برای دولت کار کنم راضی نیستم .

ادامه
بحث کاملاعلمی شناسه نظر: 126305 18 فروردین 1393 - 21:8

ببینیدنروژ چندساله نفتی شده و ما چندساله؟؟!!
خواهش میکنم یه سرچ بزنید ببینید اونا بعد 5سال که درآمدهای نفتی گند زد به اقتصادشون چه قانونی پیاده کردن والان چرا ثروتمندترین کشور دنیانو چرا همه آرزوشونه اونجا بازنشست بشن!!!!
اما ما که جزو اولین کشورهای نفتی هستیم هنوز گرفتار اقتصاد نفتی هستیم!!!
بله همه ی متخصصینی که میگن پول نفت سرمایهملیاست و نباید سرمایه رو خرج کرد درست میگن اما کشوری مثل نروژ که چول نفتشو خرج نمیکنه و فقط در خارج از مرز خودش سرمایه گذاری میکنه تمام اصول شفافیت رو رعایت میکنه بنابراین مردمش راضین که اقتصادشون با مالیات بچرخه چون میدونن که جای پول نفتشون امنه و تو بازنشستگی، درمان و تحصیل از امتیازش استفاده میکنن
اممممممممممممممممممما خداوکیلی تو کشور ما چیزی به اسم شفاف سازی وجود داره؟؟؟اصلا کسی واسه مردم ارزش قائله؟؟؟
من به همه حق میدم که به دولتهای ایران اعتماد نکنن و انصراف ندن چون حتی یک پایگاه داده دقیق در کشور ما وجود نداره هرجا میری تحقیق کنی همش میخوری بهاطلاعات محرمانه!!!!این اطلاعات محرمانه نیس حق مردمه بدونن این پولها چی میشه چی شده تاحالا؟؟!!!
آقایون فقط بلدن تو گرون کردن بنزین و ... و حذف یارانه از کشورهای توسعه یافته تقلید کنن اما محض رضای خدا برید ببینید اونا چطوری مدیریت میکنن چطوری اجرا میکنن آخه....................

ادامه
م م م شناسه نظر: 126306 18 فروردین 1393 - 21:30

مگه قبل از اینکه یارانه به مردم بدن خبری از رفاه اجتماعی ، آزادی ، استقلال ، اختیار ، حق انتخاب ، احترام ، بهداشت ، آموزش وتامین آتیه بود که حالا با حذف آن میخواهند اینها را برای ما بیاورند .
هر سال دریغ از پارسال

ادامه
افشاری شناسه نظر: 126308 18 فروردین 1393 - 21:54

هدفمندی برای روستا ها و شهرهای کوچک و مردم کم در امد مسکن است

اما مسکنی که اثرات سوء ان در تورم نمایان میشود و اثر مسکن را برطرف میکند

حجم زیاد نقدنیگی و ایجاد تورم ایکس درصدی به یکی از دلایل اصلی خود هدفمندی میرسد

متاسفانه در بخش تولید سهمیه تخصیص داده شده پرداخت نشد

سوخت در مسکن و حمل ونقل اثر صد در صدی دارد

اما اگر بهره بانکی و حجم نقدنیگی کنترل شود میزان تورم و اثرات سوء ان زیاد نخواهد شد

اما افزایش حقوق و سوخت در بخش تولید نیرو محرکه ان را کند خواهد کرد

گرانی با شیب ملایم همین حالا هم مشهوده این شیب ادامه دارخواهد بود

و با اهرام کم شدن تحریم و روابط سیاسی و نرخ بهره بانکی و فروش اوراق قرضه قابل کنترل

در هر صورت هدفمندی چند بال داشت فقط بال پرداخت نقدی برای محبوبیت محمود جان اجرا شد

اجرا غلط اثر سوء دارد و .............

اجرای غلط و باز هم اجرای غلط و به همین خاطر است که مردم به این دولت اطمینان ندارد و نه امثال این دولت میدونم که پخش نمی کنید ولی بازم من وضیفه خود دانستم

ادامه
حسن شناسه نظر: 126313 18 فروردین 1393 - 23:2

باسلام
پیشنهاد میکنم به کسانی که داوطلبانه انصراف میدن سهام معنوی بدهند
مثلا یک متر مربع از مدرسه فلان منطقه محروم یا سهمی از فلان بیمارستان خیریه یا تکفل یک یتیم یا واگذاری معنوی انفال و .... هزاران راه است
یا رد مظالم و سهم خمس
متشکرم

ادامه
مهدی شناسه نظر: 126315 18 فروردین 1393 - 23:35

اول از همه دفاتر محترم که خون مردم تو شیشه کردن و ثروت نجومی بهم زدن برای بچه هاشون, بیان اموال مصادره شده رو بین مردم پخش کنن بعد دنبال چندر غازی که دولت داره میده بگردن. با اموالی که این اشخاص پاپتی اندوختن (که تا دیروز پدرشون یک کفش 40 سال میپوشیده) میشه کل ایران 10 بار شخم زد جاش ایران نو ساخت. مردم ایران جونشون به لبشون رسیده وای از آنروزیکه آتش زیر خاکستر گر بگیره

ادامه
بهروز شناسه نظر: 126317 18 فروردین 1393 - 23:42

بنده بالای 10 میلیون تومان در ماه درآمد دارم، اما حالا که تهدید کنترل کردن حساب بانکی و جریمه سه برابر پیش اومده بنده برای گرفتن یارانه ثبت نام می کنم ببینم کی جرات داره منو جریمه کنه!

ادامه
م۱۱ شناسه نظر: 126318 19 فروردین 1393 - 0:36

مشکل اعتماده آقا .. وقتی اعتماد نیست خب کسی هم انصراف نمیده.. اول اعتماد ایجاد کنید..یا بگید مردم انصراف بدن اگه تا یه سال اوضاع بیمه و درمان درست نشد دوباره ثبت نام کنن

ادامه
امیر شناسه نظر: 126319 19 فروردین 1393 - 0:37

آقایون مراجع که امروز فتوی صادر کردن این پول بیت المال است و گرفتنش برای خیلیها جایز نیست اونموقع که جناب آقای دکتر محموداحمدی نژاد در تلویزیون فرمودند این پول حق همه مردم است و شاید مردم بخوان با پولشون ماشین و خونه و فرش و مبل بگیرند این فتوی را صادر نکردند؟ شما که از مراجع تقلید هستید و مردم باید از شما تقلید وپیروی کنند چرا از خدا نمیترسید؟

ادامه
مرتضی شناسه نظر: 126320 19 فروردین 1393 - 1:31

و گروهی از مردم (یعنی منافقان) گویند: ما ایمان آورده‌ایم به خدا و به روز قیامت، و حال آن‌که ایمان نیاورده‌اند. (۸)

می‌خواهند خدا و اهل ایمان را فریب دهند و حال آن‌که فریب ندهند مگر خود را، و این را نمی‌دانند. (۹)

در دل‌های ایشان بیماری (جهل و عناد) است، خدا بر بیماری آن‌ها بیفزاید، و برای ایشان است عذابی دردناک، به سبب آن‌که پیوسته دروغ می‌گفتند. (۱۰)

و چون آنان را گویند که فساد در زمین نکنید، گویند: تنها ما کار به صلاح کنیم. (۱۱)

آگاه باشید آن‌ها خود مفسدند ولی نمی‌دانند. (۱۲)

ادامه
محمود شناسه نظر: 126322 19 فروردین 1393 - 7:31

اگه یارانه ها رو حذف کنن ولی در عوض قیمت بنزین و برق و گاز رو زیاد نکنن من انصراف میدم. چطور زمان احمدی نژاد یارانه خوب بود و مراجع هم دفاع میکردند حتی قرار بود یارانه بشه 200 هزار تومان ولی حالا مراجع اومدن میگن حلال هست یا حرام؟

ادامه
سر باز وطن شناسه نظر: 126323 19 فروردین 1393 - 8:39

جالبه که فقط مردم باید رفتار منطقی داشته باشند.بهتر است سیاست گذاران و سیاست مداران ودولتمردان هم منطق را در گفتار ورفتار خود در نظر بگیرند. اگر منطق بر ایشان حکم فرما بود اینهمه معضل بر سر مردم نبود.

ادامه
شکیب شناسه نظر: 126324 19 فروردین 1393 - 8:53

مملکتو به جایی رسوندین که مردم رو محتاج 45هزار تومن کردین باعث افتخاره که براش برنامه میدین!!!!!

ادامه
ملت شناسه نظر: 126325 19 فروردین 1393 - 8:54

به نظر من بایک یک گزینه دیگر به گزینه های مطرح شده اضافه نمود
و آن هم عدم اعتماد به قوه قضایه است
چرا که کل مبلغ یارانه که به همه ملت تعلق میگیره
قسمت کوچکی از دزدی ها کلان امثال بابک زنجانی ها و ........... است.
بهتر است دولت و حوکت جلوی چنین فضای را بگیرد
در این صورت ملت بصورت خودجوش یارانه نمیخواهند

ادامه
تبریزی شناسه نظر: 126326 19 فروردین 1393 - 9:8

مگویند دیوانه ای سنگی را در چاه انداخت هزار تا عاقل نتوانستند ان را در بیارند قضیه هدفمندی هم شده همین همه میگن بده همه هم میخوان نگیرن با ترساندن مردم ولولو کردن دولت که اگر یارانه بگیرید وام نمیدیم هم مسله حل نمیشه مگر کسی که محتاچ است نباید وام بگیرد !

ادامه
با صفا شناسه نظر: 126329 19 فروردین 1393 - 9:29

نفت و گاز و آهن و مس و روی و طلا و .......
میفروشن
با ریال پول میدن به دلار میگیرن
گردو خاک آلوده به اسم تبرک میریزن رو سر مردم
تکنوژی دهه 70ارایه میدن انتظار خروجی 2014میخوان
ارزش کشور و مردم و فرهنگ و پول رو پایین میارن
مملکت داری خیلی سخته!!!

ادامه
مردم شناسه نظر: 126333 19 فروردین 1393 - 10:8

حق من است
عدم اطمینان از عملکرد دولت با درآمد حاصله

ادامه
کامران علوی شناسه نظر: 126341 19 فروردین 1393 - 11:1

یارانه نقدی همه رو حذف کنید به جاش به کالاهای اساسی که همه استفاده میکنن یارانه بدید. مثل نان،برنج،مرغ،گوشت و بهداشت و درمان و خدمت سربازی اجباری رو حذف کنید و به جاش نیرو استخدام کنید و بقیه بودجه را صرف کارهای عمرانی کنید.البته کارهای عمرانی که قرار هست انجام بشه باید مشخص بشه تا مردم روند پیشرفت اونها رو ببینند.مشکل حالت فعلی این هست که اولا مردم به نحوه خرج شدن این پول اگاهی ندارن و چون خود رو با بقیه افرادی که انصرف نمی دهند مقایسه میکنند،عدم دریافت را تضییع حق خود میدانند.

ادامه
مهدی شناسه نظر: 126343 19 فروردین 1393 - 11:4

همین جماعت میخواستن با پول خمس و زکات مملکت بچرخونن همینکه مزه پول خورد به دهنشون خدا را بنده نیستن و شدن از کافر بدتر راست میگن پول نجس به تن هرکی بخوره بوی تعفن میگیره پدران ما یک غلطی کردن حالا ما میخوایم عوضش کنیم تا کی زجر و بدبختی از اعراب که کمتر نیستیم

ادامه
هوشنگ شناسه نظر: 126344 19 فروردین 1393 - 11:5

شاه نسلی رو پرورش داد که انقلاب کرد و چنگ کرد و از کشورش دفاع کرد و خود جوش از حقوق و نون شب خودش زد برای کشورش
ولی شما چه نسلی پرورش دادید!!!!!!!!اههههههم

ادامه
عجب رجب زاده شناسه نظر: 126353 19 فروردین 1393 - 11:58

میگن مقدار زیادی از این پول صرف کاهش هزینه درمان میشه حالا یک سوال : برخورد با پزشکانی که زیر میزی میگیرن هزینه درمان را کاهش چشم گیر میدهد یا تخصیص یارانه به امر درمان ؟

ادامه
یارانه بگیرم یا نگیرم؟ شناسه نظر: 126360 19 فروردین 1393 - 12:15

چرا باید انصراف بدم مگه قبا که یارانه نمیدادین و پول مردم دست شما بود چیکار کردن که الان میخوان با انصراف مردم بکنن؟؟؟؟؟؟؟
پس تو جیب ما رو نزن یارانه و ثبت نام و انصراف پیش کششش

ادامه
ایرانی شناسه نظر: 126365 19 فروردین 1393 - 12:26

کم مونده بگن
قال رسول الله:هر کس از گرفتن یارانه انصراف دهد خداوند درهای بهشت را زودتر بر روی او باز میکند

ادامه
علیرضا 1393 شناسه نظر: 126371 19 فروردین 1393 - 12:49

امروز یه پی ام اومد برام حرف جالبی بود. میگفت 18 میلیونی که به آقای روحانی رأی دادند اگر واقعا طرفدار دولت هستند بیان انصراف بدند که دینشون رو به رییس جمهور منتخبشون ادا کنند. اگه بشه چی میشه. شاید نیمی از یارانه بگیرا کم بشن و دولت کلی کیف کنه.(جهت مزاح)
با نظر آقا یا خانم ایران موافقم. آیا واقعا تضمینی هست که این حجم پول توی کارهای زیرساختی مصرف بشه. یه جوری حرف میزنن انگار کل بودجه این مملکت همین چندر غازه که به مردم میدند. مردم رو به یه مشت پول کم محدود کردیم انگار نه انگار که این مردم بچه دارند خانواده دارن آینده دارن باید آیندشون تأمین بشه.
و نکته آخر اینکه چند وقتی است خبری از اون دزدهایی که پول های کلان برداشتند رفتند نیست. ما که نفهمیدیم اینا چی شدند. یادم میاد یکی از کاندیداها هم می گفت میزان بدهی افرادی که از بانک ها وام های کلان گرفتند چند میلیارد دلار بوده. چرا واقعا فکر می کنید فقط مردم باید تاوان همه بدبختی ها رو بدند؟ یه مشت دولتمرد میشینند تصمیم میگیرند حالا درست یا غلط بعد یکی دیگه میاد میگه آقا این کار اشتباه بوده تاوان کار رو کی باید بده؟ مردم. و اون دزدان چند هزار میلیاردی کجان؟ معلومه. تخته سینه رو دادن جلو و دارن عین خان راست راست میگردن. انقدر که رو انصراف مردم از دریافت یارانه مانور دادند اگه رو دزدا مانور داده بودند تا حالا دزدای کشورای دیگه رو هم گرفته بودند.
واقعا باید صبر این مردم را ستود.

ادامه
میثم شناسه نظر: 126384 19 فروردین 1393 - 13:32

آب و برق و گاز گران شد در عوض یارانه دادند که کمک به مردم بشه..
اون گرون شد اینم می خواهن ندهند..
کی گشنشه نمی دونم..
کاش به جای اینکه مردم از حق خودشون بگذرند..
امثال آقا زاده ها و بابک زنجانی ها از خوردن پول مردم انصراف میدادند..

ادامه
محمود شناسه نظر: 126386 19 فروردین 1393 - 13:45

بحث اصلی اینه که انصراف هم ندیم و اطلاعات درآمدی را درست اعلام کنیم، میان و میگن که گروه درآمدی اول (زیر 600هزار تومن) فقط میتونه یارانه بگیره!!!!

ادامه
سلیم شناسه نظر: 126388 19 فروردین 1393 - 13:52

دوستانى که میگن حقه من است،فقط نوک بینى خودشون و میبینن،متوجه نیستن ٥٠ برابر این حقشون و باید پول اب و گاز و سوخت و تورم و نون و ... بدن.
٤ ساعت از وقتمون رو در روز توى ترافیک هستیم،ولى توى صف مثلا نانوایى براى ١٥ ثانیه دعوا میکنیم،چون نمیدونیم حق اصلیمون چیه و از کجا باید بگیریم،چسبیدیم به موارد بیخودى مثل ١٥ ثانیه و یارانه.

ادامه
بنده خدا شناسه نظر: 126389 19 فروردین 1393 - 13:54

واقعیت اینه که بدلیل پایین بودن(بخوانید افتضاح بودن) بهره وری در کشور، در صورت انصراف از دریافت یارانه، از هر 45 هزار تومان، در خوشبیناه ترین حالت تنها شاید 5 هزار تومان بصورت مفید مصرف شود، مابقی مبلغ یا بدلیل سوء مدیریت و بالابودن وحشتناک هزینه های بالاسری و یا بدلیل اختلاس، دزدی و رانت خواری نابود شده و صرفا باعث تورم نابودکننده در جامعه خواهد شد. دولت راههای بسیار بهتری برای کسب درآمد و کاستن از هزینه ها دارد که هم موثرتر و پایدارتر بوده و هم جزو وظایف اولیه یک دولت در مباحث اقتصادی میباشد. متاسفانه بدلیل ناکارآمدی دولتها در ایران، فقط یاد گرفته اند که از مردم مایه بگذارند و اولین راهکار همیشه فشار به مردم و کاستن از درآمدهای آنان بوده. بهرحال بنده ترجیح میدهم این مبلغ را خودم مدیریت و هزینه کنم تا اینکه اختیار آن را بدست دولتهای ناکارآمد کشور بسپارم.

ادامه
عباس شناسه نظر: 126403 19 فروردین 1393 - 15:57

با سلام

وزیر اقتصادمان می گوید بنزین در مرحله اول هدفمند کردن یارانه ها به 47 درصد قیمت جهانی رسید ولی الان دوباره به 16 درصد قیمت چهانی رسیده هست.
آقای وزیر شما کدام بنزین را می گویید؟ بنزین یورو 8 المانی را که مقدار گوگرد آن صفر هست و یا بنزین خودمان را که 60 برابر استاندارد جهانی گوگرد دارد.
آقای وزیر اتومبیلی که ما سوار می شویم با اتومبیلهای آنها مگر یکی هست که قیمت سوخت آنها را با هم مقایسه می کنید
آقای وزیر جاده های ما مگر با جاده های آنها فرق نمی کند که قیمت بنزینمان فرق نکند
آقای وزیر بخدا این ملت خسته شدند از دورویی مسئولان و ...............

ادامه
عباس شناسه نظر: 126404 19 فروردین 1393 - 16:2

آقایون مراجع که امروز فتوی صادر کردن این پول بیت المال است و گرفتنش برای خیلیها جایز نیست اونموقع که آقای احمدی نژاد در تلویزیون فرمودند این پول برکت دارد و ار طرف امام زمان هست چرا صدایشان در نیامد چرا وقتی احمدی نژاد گفت با دادن این پول دیگر فقیر نداریم صدایشان در نیامد

اطلاعات بیشتر در: http://www.eranico.com/fa/content/21425/%da%86%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%d8%b2-%db%8c%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%b5%d8%b1%d8%a7%d9%81-%d9%86%d9%85%db%8c%e2%80%8c%d8%af%d9%87%db%8c%d8%af%d8%9f--%d8%af%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%b1%d8%a7-%d9%82%d8%b6%d8%a7%d9%88%d8%aa-%da%a9%d9%86%db%8c%d8%af-%d9%85%d9%86%d8%b7%d9%82%db%8c-%db%8c%d8%a7-%d8%ba%db%8c%d8%b1%d9%85%d9%86%d8%b7%d9%82%db%8c#Scene_1#ixzz2yIG4Fjzc
منبع این مطلب سایت ارانیکو می باشد.

ادامه
ف.ر شناسه نظر: 126408 19 فروردین 1393 - 16:37

این یارانه ها دست آخر قطع خواهد شد و مبلغ اون هم صرف هیچ یک از موارد وعده داده شده نخواهد شد. نه بهداشت نه سلامت نه دارو و درمان و نه انرژی و .... بعد از مدتی مردم خواهند فهمید که خیلی راحت چند سال سرکار بوده اند و اسیر صف های بی خود. فقط آخر سر میبینند که همه چی از لوازم خانگی گرفته تا بهداشتی و ... چندبرابر سالهایی شده که اصلا یارانه ای نبوده و کسی هم نمیتونه صداش رو در بیاره چون گور خودشو میکنه. همین. همه اینها مثل وارد کردن سم تدریجی بوده تا مردم مرگ تدریجی داشته باشند.

ادامه
روز سیاه شناسه نظر: 126418 19 فروردین 1393 - 18:26

من درآمدم خوبه و نیازی به این پول یارانه ندارم. ولی انرا پس انداز می کنم برای روز سیاه که ممکنه درامدم را از دست بدهم. دولت میگه بی خیاله یارانه بشید ( بیخیال پس انداز بشید). اگه کسی ضمانت روز سیاه من رو انجام بده منم بیخیال یارانه میشم.

ادامه
داود ع شناسه نظر: 126425 19 فروردین 1393 - 20:39

انصراف نمی دهم چون من و همسرم بیش از 400 هزار تومان مالیات بر حقوق می دهیم. 8 درصد ارش افزوده بر هر چیز که می خریم می دهیم و تعرفه مالیات حداقل 40 درصد برای خرید ماشین خارجی باید بپردازیم و یا ماشینهای بونجول داخلی را باید به قیمت خونمان بخریم. تازه ماشین را با قیمت چند برابری می خریم تازه باید بنزین گران هم بزنیم. چه کسی گفته که من باید با 12 سال زحمت و تحصیل جور الافان جامعه را بکشیم؟ من چرا باید انصراف دهم وقتی یارانه معتادین محترم و دلالان گرامی را من می پردازم؟ لطف کنید همه قیمتها را آزاد کنید چه قیمت ماشین و واردات را و چه قیمت حاملهای انرژی را! حالا حقوق ما را که ازاد نمی کنید بماند!

ادامه
امین هستم دوستدار ایران شناسه نظر: 126428 19 فروردین 1393 - 22:31

دوستان تا وقتی به این دولت اعتماد نکنید این دولت نمیتونه پیشرفت کنه چرا اطمینان از آینده ندارید چرا حقتونه روحانی رو یادتون رفته؟! قبل انتخابات گفت که در شان ایرانی نیست چهل و پنج تومن پول بگیره انصراف بدید و با این کار به دولت کمک کنید

ادامه
محک شناسه نظر: 126430 19 فروردین 1393 - 22:51

این همه پول توی مملکته اونوقت برای مشکلاتی مثل درمان کودکان سرطانی مجبورن از مردم گدایی کنن. مگه نمیگن پول یارانه انصرافی رو میخوان خرج سلامت کنن؟ پس بیایم به جای انصراف از یارانه، خدمون یارانه دریافتیمون رو بدیم به خیریه های سلامت مثل محک برای کودکان سرطانی. این هم بهتره . هم به هزینه های سلامت کم میشه و هم مطمئنیم این پول صرف سلامت شده. نیازی به اعتماد بی مورد به دولت هم نیست. من که انصراف نمیدم و یارانمو مستقیما میدم به محک برای کودکان سرطانی. تو چطور؟

ادامه
امیرحسین شناسه نظر: 126432 19 فروردین 1393 - 23:3

امروز قبض برق با نرخ جدید برام اومده پله اول 34% گرون شده رفته تا 91% برای پله آخر!!متوسط 7 پله مصرفی هم 68% گرون شده!!

ادامه
محک شناسه نظر: 126433 19 فروردین 1393 - 23:8

اقای امین هستم دوستدار ایران!
به کی اعتماد کنیم؟ به روحانی؟
یادتونه روحانی در تبلیغات انتخاباتی گفت پرداخت یارانه مثل روال قبل ادامه پیدا خواهد کرد (یعنی 45500 تومن به همه پرداخت میشه) فقط افزایش یارانه در فاز دوم رو به همه نمیدن؟ حالا که خرش از پل مردم گذشت همه چی فراموش شد؟ داره یارانه خیلیها رو که قطع میکنه به کنار اصلا افزایش یارانه ای هم نداره.
یادتونه همون موقع ها بود که ازش پرسیدن "طبق قانون افزایش حقوق باید حداقل به اندازه تورم باشه اما احمدی نژاد این کار رو نکرد و شما چکار میکنید؟" گفت طبق قانون باید افزایش دستمزد باید به اندازه تورم باشه؟ حالا چی شد؟ تورمی که خودشون اعلام کردن 32 درصده اما افزایشها 20 درصد. اونم با کلی منت بر سر مردم؟!!!!
به نظرتون ما بازم باید به این آقا باید اعتماد کنیم؟ مگه پشت گوشمون مخملیه!!!

ادامه
سید شناسه نظر: 126437 20 فروردین 1393 - 0:22

اعتماد نننننننننندددداااااااااررررررمممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم..................................................

ادامه
Aligator شناسه نظر: 126442 20 فروردین 1393 - 1:43

خدا باعث و بانى این بساط یارانه را نابود کنه که به خاطر ٤٥٠٠٠ تومان این همه ظلم به این مردم روا داشته. امروز به خاطر این بى خردى ها هم مردم بهشون فشار تحمیل شده هم خود دولتمردان به چه کنم چه کنم افتادن.

ادامه
ناشناس شناسه نظر: 126447 20 فروردین 1393 - 8:9

اعتماد داریم اما دارد سیستم کنترل ندارد پولها از جاههای دیگر خرج یا حیف و میل می شود بعنوان مثال قرار دادهای میلیاردی فوتبالیستها و مربیها و مدیران فوتبال و امثالهم که همه میدانند. چرا راحتترین را انتخاب میکنید حذف یارانه؟

ادامه
دوستدار میهن شناسه نظر: 126456 20 فروردین 1393 - 9:19

انصراف نمیدهم: چون کمکئ خرج من است چون دریافتی من در ماه 800 تومان است و نصف امورات زندگی هم نیست و شرمنده زن و بچه هستیم در دولت دهم قرار بر افزایش بود ه ولی در این دولت هزینه ها را فقط افزایش می دهند و در مقابل میخواهند انصراف هم بدهیم.
و دیگر اینکه در مقابل قوه محترم قضائی کسانی که پول این مردم را به عناوین مختلف وبنام افرادی مثل زنجانیها و.... اما پشت پرده اقازاده هاهستند رو به درستی و اسلامی که میگن محاکمه نکرده و در همان ابتدای کار مست مالی کرده و میپیچوننداگه قوه قضائی وجدانی قضاوت و رسیدگی کنه حداقل یک نفر را به محاکمه واقعی بکشونه و حتی پشت پرده را مخشص کنه بقیه حساب دستشون اومده و عبرت میگیرند ولی متاسفاه ... و این ادامه دارد .
اگر چنین بشه دیگه نیازی به این ثبت نامها نیست و دولت خود صاحب اختیار خواهد بود.

ادامه
دزدگیر شناسه نظر: 126462 20 فروردین 1393 - 10:0

هر وقت اونی (اونهایی) که این بلا رو سر اقتصاد مملکت آورد(ند) محاکمه و مجازات کردند من هم از حق خودم میگذرم و انصراف می دم.
مجازات مفسد اقتصادی اون هم در این حد که می دونید چیه؟!!

ادامه
حسن صفایی شناسه نظر: 126609 21 فروردین 1393 - 11:54

از خرس مویی کندن

ادامه
مریم شناسه نظر: 126614 21 فروردین 1393 - 12:32

فقط تشکر میکنم از آقایون و خانم ها:

نوید
امیر
مرتضی
شکیب
هوشنگ
عجب رجب زاده
ایرانی
عباس
محک

حرف ها بسیار عالی بودن

ادامه
مملکته داریم شناسه نظر: 126623 21 فروردین 1393 - 14:22

از یارانه بیشتر داریم به دولت میدیم که عبارتند از مالیات، عوارض ،ارزش افزوده ،افزایش سالانه قیمتها کاهش ارزش پایه پولی حق بیمه حق نفس کشیدن دیگه چی مونده که ازش نگذشتیم انصاف هم خوب چیزیه تازه دراین بین این ملت نیز به هم رحم نمکنند و هرکس به طریقی حق دیگری را پایمال می کند

ادامه
یا حق شناسه نظر: 126624 21 فروردین 1393 - 14:26

به اسم یارانه بزرگترین کلاهبرداری بین المللی در سطح جهان انجام پذیرفت. به اسن یارانه قیمت بنزین و برق و گاز را تا 12 برابر گرون کردند حالا میخوان همون یارانه رو هم بردارند.
من نیازمند نیستم و این مبلغ هزینه حتی بنزین یکهفته ماشینم نمیشه . اما میگیرم خوبم میگیرم چون حقمه. اما اگر قراره من نگیرم و خرج مستمندان بشه ترجیح میدم بگیرم اما خودم برسونم به یک مستمند تا اینکه دولت بخواد خرج مستمندان لبنانی و سوریه ای بکنه.
من حاضرم بجای اینکه دولت ماهی 45 هزار تومن میخواد بهم بده ماهی 45 هزار تومن من به دولت بدم اما قیمتها رو برگردونه به زمان ما قبل یارانه ها.

ادامه
شاکی شناسه نظر: 126634 21 فروردین 1393 - 17:53

چرا یارانه میگیرم؟
چون به دولت و عملکردش اعتماد ندارم.
اگر نگیرم پولش نه صرف فقرا بلکه در جیب اغنیا میره و خرج سوریه و لبنان و درد و رنج ملتهای دیگه یا ملت خودم میشه
یارانه میگیرم تا دولت بی پول تر بشه تا کمتر در ظلم شرکت کرده باشم

ادامه
شاکی شناسه نظر: 126637 21 فروردین 1393 - 18:58

چرا یارانه میگیرم؟
چون به دولت و عملکردش اعتماد ندارم.
اگر نگیرم پولش نه صرف فقرا بلکه در جیب اغنیا میره و خرج سوریه و لبنان و درد و رنج ملتهای دیگه یا ملت خودم میشه
یارانه میگیرم تا دولت بی پول تر بشه تا کمتر در ظلم شرکت کرده باشم

ادامه
ناشناس شناسه نظر: 126667 22 فروردین 1393 - 19:42

خدمتی که آقای احمدی نژاد به جمهوری اسلامی کرد هیچ رئیس جمهوری نکرد .1-مالیات بر ارزش افزوده 2- افزایش حامل های انرژی 3- برداشتن اکثر سوبسیدهائی که دولت پرداخت می کرد 4-آماده سازی بستر برای رابطه با آمریکا . اینا همش برای جمهوری اسلامی درآمد زائی داره.یارانه ضربه ای هرچند ناچیز است به ....

ادامه
وامانده شناسه نظر: 126671 23 فروردین 1393 - 2:31

ما که خودمان اینقدر دردمندیم و دولت اینهمه کمبود مالی داره چطور برای سوریه و لبنان فلان حزب ... و کشورهای عجیب غریب میلیارد میلیارد پول میفرسته شرم بر این دولت شرمتان باد اگر ذره ای معنی غیرت و شرم و شرافت را می دونستید ...........

ادامه
عباس شناسه نظر: 126675 23 فروردین 1393 - 10:12

با سلام

به نظر من دادن یارانه از اول اشتباه بود چرا که مردم را نستب به آن وابسته و تنبل بار آورده است و برای بعضی ها هم مثل یک مو از خرس کندن غنیمت هست می باشد.
دولت می توانست و می تواند با ندادن یارانه ولی با شیب ملایم اقدام به گران کردن حامل های انرژی بنماید همان کاری که دولت خاتمی انجام می داد ولی مجلس محترم که آقای حداد رئسشان بود با یک طرح مسخره تثیبت قیمتها جلوی این کار را گرفتند. باز دیر نشده کسانی که واقعا نیازمندند می توانند در مراکز بهزستی جهت گرفتن یارانه اقدام به نام نویسی کنند و نه موضوغ بی اعتمادی و نه موضوع گدا پروری پیش می آید.

ادامه
علی شناسه نظر: 126752 24 فروردین 1393 - 10:42

اون زمون که یارانه نمی دادن مگه چی کردن که حالا بخان بکنن.
در هر دو حالت مملکت عقب افتادس...

ادامه
نیایش شناسه نظر: 127174 26 فروردین 1393 - 23:21

چطور اون موقع که تازه میخواستن طرح رو شروع کنن اسمش هدفمند کردن بود حالا بعد از چندسال تازه فهمیدن طرح کلا" بی هدفه؟ انصراف کاملا" بی معنیه تا اونا باشن که اول فکر کنن بعد عمل............

ادامه
کارمند شناسه نظر: 127176 26 فروردین 1393 - 23:38

یعنی این عدالته که یک عده معتاد و بیکار راه و بیراه بچه راه بندازن اون وقت من که 18 سال از عمرم را فقط درس خوندم انصراف بدم به نفع اینجور آدمها؟؟؟ نه من انصراف نخواهم داد (با اینکه مسلما" حذف خواهم شد) نه به خاطر نیاز بلکه به دلیل بی اعتمادی طی این سالها به دولتی که فقط این چندسال کارش گداپروری بود و بس ما خودمان بلدیم کار خیر بکنیم و انفاق کنیم.

ادامه
سلیم شناسه نظر: 299533 19 اسفند 1394 - 7:40

انصراف بدبم تابرود تو جیب شما مردم راخرکردید همه چیز را گران کردید تعرفه اب برق متاسفم براتون

ادامه
ارسال نظر
حداقل 3 کاراکتر وارد نمایید.
ایمیل صحیح نیست.
لطفاً پیوند مرتبط را کامل و با http:// وارد کنید
متن نظر خالی است.

wait...