اخبار و مقالات

آگهی‌ها

کالاها

شرکت‌ها

دی اتانول آمین (DEA)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

سدیم کربنات (Sodium Carbonate)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

استیک اسید (Acetic Acid)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

اسید نیتریک (Nitric Acid)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

استیک اسید (Acetic Acid)

فروشنده: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

دی اکسید تیتانیوم (Titanium Dioxide)

فروشنده: :  شیمی پل

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

پلی پروپیلن (Polypropylene)

فروشنده: :  سالارشیمی

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

اسید استئاریک (Stearic Acid)

فروشنده: :  آسا صنعت ساتیا

1   کیسه تماس بگیرید   
سفارش خرید

متانول (Methanol)

فروشنده: :  مهرادکو

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

استیک اسید (Acetic Acid)

فروشنده: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

دی اکسید تیتانیوم (Titanium Dioxide)

فروشنده: :  شیمی پل

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

پلی پروپیلن (Polypropylene)

فروشنده: :  سالارشیمی

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید
اختصاصی ارانیکو:

گزارش لحظه به لحظه از مذاکرات بغداد

گزارش لحظه به لحظه از مذاکرات بغداد

دور سوم مذاکرات ایران و گروه 1+5 امشب در محل دارالضیافه بغداد به پایان رسید.

به روز شده ۲۱:۳۰

کنفرانس خبری جلیلی تا دقایقی دیگر

به گزارش ارانیکو پس از پایان کنفرانس مطبوعاتی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نشست خبری آقای جلیلی پیرو نتایج نشست بغداد تا دقایقی دیگر آغاز خواهد شد. این کنفرانس از شبکه خبر پخش خواهد شد.

 

--------------------

به روز شده ۲۱:۱۲

کنفرانس خبری اشتون آغاز شد

به گزارش ارانیکو پس از پایان دور سوم مذاکرات کنفرانس خبری مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد که مستقیما از شبکه های العالم و پرس تی وی پخش شد.

 

------------------

بروز شده ۲۱:۰۵

نشست بعدی ایران و 1+5 در مسکو

به گزارش فارس اخبار تائید نشده حکایت از آن دارد که نشست بعدی ایران و 5+1 در 29 و 30 خرداد ماه ( 18 و 19ژوئن) احتمالاً در مسکو برگزار خواهد شد.

گفت‌و گوهای ایران و گروه 1+5 در 3 دور به مدت 2 روز در بغداد برگزار شد.

 

------------------

بروز شده ۱۹:۱۰

دور سوم مذاکرات ایران و 1+5 امشب برگزار می شود

به گزارش ارانیکو به نقل از ایرنا، دور سوم مذاکرات ایران و گروه 1+5 امشب در محل دارالضیافه بغداد برگزار می شود. این درحالیست که خبرنگاران و روزنامه نگاران حاضر در محل مذاکرات در انتظار برگزاری نشست خبری مذاکره کنندگان ارشد ایران و اتحادیه اروپا بودند.

 

------------------

بروز شده: ۱۷:۳۰

مذاکرات بغداد پایان یافت / کنفرانس خبری تا دقایقی دیگر

مذاکرات دو روزه بغداد لحظاتی پیش پایان یافت و کنفرانس خبری دقایقی دیگر آغاز می‌شود.

 

--------------------

بروز شده: ۱۷:۱۸

اشتون و جلیلی کنفرانس خبری جداگانه برگزار می کنند 

به گزارش مهر "کاترین اشتون" و "سعید جلیلی" بعد از دور سوم مذاکرات دو جانبه خود در دارالضیافه، در کنفرانس خبری شرکت می کنند تا نتیجه مذاکرات دو روزه خود را به اطلاع خبرنگاران برسانند.

اشتون و جلیلی که از دیروز مذاکرات خود را در دارالضیافه مقر نخست وزیری عراق آغاز کرده اند در حاشیه مذاکرات 1+5 و ایران، سه دور با هم به گفتگو نشسته اند که سومین دور آن هم اکنون در حال پیگیری است.

خبرهایی درباره برگزاری دور بعدی مذاکرات در آینده ای نزدیک منتشر شده که صحت آنها پس از پایان مذاکرات اشتون و جلیلی مشخص می شود.

البته این احتمال نیز وجود دارد که بعد از پایان گفتگوهای اشتون و جلیلی، ایران و 1+5 بار دیگر در دارالضیافه پای میز مذاکره بنشینند اما احتمال آن بسیار ضعیف است.

به هر حال همه چیز درباره نتیجه مذاکرات ایران و 1+5 در درالضیافه مقر نخست وزیری عراق به نتیجه مذاکرات دوجانبه اشتون و جلیلی بستگی دارد که هم اکنون در حال پیگیری است.

 

--------------------

بروز شده: ۱۷:۱۰

سخنگوی اشتون: مذاکرات بغدادپیشرفت داشته است

"مایکل مان" با ااشاره به پیشرفت گفتگوهای بغداد تاکید کرد که کاترین اشتون و سعید جلیلی در مذاکراتی جدی در حال بررسی پیشنهادهای ارائه شده به طرفین هستند.

به گفته این دیپلمات غربی دو طرف به پیشرفت هایی رسیده اند و به احتمال زیاد برای برگزاری دور بعدی مذاکرات به توافق می رسند.

مان از پاسخ به این پرسش که دور بعدی مذاکرات پس از گفتگوهای بغداد در چه تاریخی و چه مکانی برگزارمی شود ،خودداری کرد.

 

--------------------

بروز شده: ۱۷:۰۰

همه چیز به توافق اشتون و جلیلی مربوط است

به گزارش ارانیکو به نقل از مهر صبح امروز پنجشنبه دور دوم مذاکرات 1+5 و ایران آغاز شد، در میانه آن اشتون تقاضای استراحت داد.

به نظر می رسد دلیل پیشنهاد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ایجاد هماهنگی میان کشورهای 1+5 بوده زیرا برخی کشورها خواهان تغییر در مواضع شب گذشته خود بوده اند. لذاتوافق شد که به جای تداوم مذاکرات 1+5 و ایران اشتون و جلیلی به صورت دوجانبه دیدار و گفتگو کنند که بر همین اساس دور سوم مذاکرات آنها هم اکنون در حال پیگیری است.

نتیجه کامل مذاکرات ایران و 1+5 در بغداد و اینکه آیا این گفتگوها ادامه خواهد داشت یا نه، به نتیجه مذاکرات اشتون و جلیلی بستگی دارد.

دیپلمات های ایرانی پیشتر اعلام کرده بودند که ایران به هیچ وجه از مواضع مشروع و قانونی خود در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای عقب نشینی نخواهد کرد وهمین امر در نشست بغداد همواره مد نظر مذاکره کنندگان ایرانی قرار داشت.

 

------------------

بروز شده: ۱۵:۴۲

دور سوم مذاکرات اشتون و جلیلی آغاز شد

به گزارش ارانیکو به نقل از فارس سعید جلیلی و کاترین اشتون برای سومین بار لحظاتی پیش وارد گفت وگو شدند.

مذاکره کننده ارشد ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیشب به مدت دو ساعت و صبح امروز هم نیم ساعت با یکدیگر گفت وگو کردند.

 

------------------

بروز شده: ۱۵:۳۰

توافق ایران و 1+5 برای دیدار در ژنو

به گزارش مهر خبرنگاران غربی به نقل از دیپلمات های غربی حاضر در مذاکرات اعلام کردند که ایران و گروه 1+5 توافق کرده اند سه هفته دیگر در ژنو مذاکراتی را در ارتباط با پرونده هسته ای ایران داشته باشند.

این مذاکرات برای نهایی کردن بسته اعتماد ساز ی میان دو کشور برنامه ریزی شده است.

مذاکرات ایران ومجموعه 1+5 از روز چهارشنبه دیروز در بغداد آغاز شد وطی آن ایران یک بسته پیشنهادی مشتمل بر5 بند به عنوان محور مذاکرات به مجموعه 1+5 تسلیم کرد.

 

------------------

بروز شده: ۱۵:۰۰

ادامه دور دوم مذاکرات ایران و 1+5 پس از صرف نهار

به گزارش ارانیکو به نقل از فارس ادامه دور دوم گفت‌وگوهای هیئت ایرانی به ریاست جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی با اعضای 1+5 ، پس از یک استراحت کوتاه ساعتی پیش از سرگرفته شد که این بار صرف ناهار آن را متوقف کرد.

 

------------------

بروز شده ۱۴:۵۰

رایزنی های 1+5 و ایران برای تعیین تاریخ و محل مذاکرات بعدی

به گزارش ارانیکو به نقل از مهر هرچند هنوز خبر مشخصی از مذاکرات دو روزه ایران و 1+ 5 در بغداد منتشر نشده است، اما با این وجود طرفین در حال رایزنی برای تعیین زمان و مکانی هستند تا مذاکرات خود را پیگیری کنند.

نکته مهم در خصوص مواضع 1+5 در نشست بغداد آن است که این گروه از مواضع خود در استانبول که امیدوار کننده بود عقب نشینی کرده و اقدام متقابل را که در نشست استانبول توافق شده بود، رعایت نکرده است.

در نشست بغداد، کشور های 1+5 و بخصوص آمریکا سخنانی شبیه اظهارات مقامات اسرائیلی وجود دارد، که مانع از جمع بندی در مذاکرات می شود.
5+1 خواهان ادامه مذاکرات در مکان دیگری است اما ایران در ابتدا خواستار به نتیجه رسیدن مذاکرات بغداد و بعد تعیین محل مذاکرات بعدی است.

یکی از دلایل ناتوانی 1+5 در رسیدن به اتفاق نظر درباره پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران عدم ریسک پذیری این گروه است.

 

------------------

بروز شده ۱۳:۴۰ 

به گزارش ارانیکو به نقل از فارس ادامه دور دوم گفت‌وگوهای هیئت ایرانی به ریاست جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی با اعضای 1+5 ، پس از یک استراحت کوتاه مجددا آغاز شد.

 

این در حالی است که پیش از این اعلام شده بود دور دوم مذاکرات ایران و 1+5 امروز پنجشنبه در دارالضیافه مقر نخست وزیری عراق پایان یافته است. در ضمن پیش از این اعلام شده بود که پس از پایان مذاکرات 1+5 و ایران، "کاترین اشتون" و "سعید جلیلی" در کنفرانس خبری شرکت می کنند، اما این کنفرانس تا یک ساعت دیگر به تعویق افتاد.

 

پایان خبر

  • مطالب مرتبط
نظرات (166) کاربر عضو:  کاربر مهمان: 
امین شناسه نظر: 7203 4 خرداد 1391 - 12:52

خدایا ... خدایا خودت به دادمون برس
واقعا این جوک قشنگه که میگن اگه خدا بیاد روبه رومون و راه راست رو نشونمون بده بازم ما راه رو اشتباه میریم چون سمت راست خدا سمت چپ ماست.....
ممنون از ارانیکو بخاطر بخاطر بروز بودنش

ادامه
احمد شناسه نظر: 7207 4 خرداد 1391 - 12:59

یا ابوالفضل به دادمون برس

ادامه
هادی شناسه نظر: 7208 4 خرداد 1391 - 13:3

یعنی پس از 10 سال مذاکره، تعلیق غنی سازی و راه اندازی مجدد و تحریم تازه رسیدیم به خونه اول؟!!
آخه این چه وضعیه که کارگر، معلم، پیشه ور، مهندس، تاجر و ... هیچ کدوم نتونه بر اساس منطق اقتصاد برای فرزندانش که هیچ، سال بعدشم هیچ! حتی برای فرداش برنامه ریزی کنه؟

ادامه
مجتبی شناسه نظر: 7209 4 خرداد 1391 - 13:4

ابن نیز بگزرد

ادامه
محمد شناسه نظر: 7211 4 خرداد 1391 - 13:4

سلام.مذاکرات انگار مفید نبود .از گرون شدن دلار و سکه میشه فهمید.دوباره گرونیا شروع شد وای خدا این چه زندگیه اخه بابا چرا ما کارمون اینطوریه...

ادامه
Ramin شناسه نظر: 7213 4 خرداد 1391 - 13:7

Age tavanai mali darid kharide khone ro az ghalam nandazid,maskan bezodi monfajer mishe.

ادامه
آرش شناسه نظر: 7214 4 خرداد 1391 - 13:7

بچه ها کسی از بازار خبر داره؟ با این نرخ ها خرید و فروش می کنند؟

ادامه
مهدی شناسه نظر: 7215 4 خرداد 1391 - 13:8

ادامه مذاکرات عصر امروز...

ادامه
مهرداد شناسه نظر: 7219 4 خرداد 1391 - 13:9

از اولش هم حذف تحریمها تو برنامه این دور مذاکرات نبوده

ادامه
محمد جواد شناسه نظر: 7220 4 خرداد 1391 - 13:11

با آنکه ناراحت هستم ولی ممنون از ارانیکو به خاطر بروز بودنش
کمتر سایت اقتصادی اینجوری هست

ادامه
محمدرضا شناسه نظر: 7221 4 خرداد 1391 - 13:13

بدو بدو که الان تموم میشه.ای خونه دار وبچه دار زنبیل وبرداروبیار پیش فروش دلار2500تومان زود باش

ادامه
امیر شناسه نظر: 7223 4 خرداد 1391 - 13:16

تا مثبتش نکن بیرون نمیان.اینها فیلمشون .تا لحظه آخر میخوان چونه بزنن.اونهایی که معامله گرن این داستانها رو خوب بلدند.

ادامه
آرش شناسه نظر: 7224 4 خرداد 1391 - 13:16

میگم احتمالا جلیلی نتونه ایران برگرده، چون عصر امروز وقتی بخواد بلیط بگیره، میبینه ارزش پولش 10 برابر کم شده، عصر رفتیم روی کانال 1800، بزن اون کف قشنگه رو.

ادامه
سولماز شناسه نظر: 7225 4 خرداد 1391 - 13:17

کارمند وقشر پایین بازم کمرش میشکنه
دلار صعود میکنه
نان کیلویی میشه
گوشت 30 هزارتومن
باید بذاریم بمیریم دیگه
ارانیکوجان ممنون از اطلاعاتت

ادامه
سایه شناسه نظر: 7230 4 خرداد 1391 - 13:21

5+1 همیشه 6 نمیشه ،

ادامه
محمدرضا شناسه نظر: 7232 4 خرداد 1391 - 13:22

یعنی شما فک میکنین همه چی حل میشه ازالان به گرونی ها عادت کنین ما ازاولش هم بدبخت بودیم بدبخت تر شدیم

ادامه
فرشاد شناسه نظر: 7233 4 خرداد 1391 - 13:22

آقای علمداری زنده هست؟!خبری نیست ازش؟!!!!

ادامه
آرش شناسه نظر: 7234 4 خرداد 1391 - 13:22

میگم حباب دلار داره تخلیه میشه، البته حباب منفی :)) پیش به سوی 3000 تومن، کسانی که میگن مذاکره تاثیر نداره باید تاثیرش رو در عرض 5 ساعت و بیش از 100 تومن مشاهده کرد.

ادامه
م. شناسه نظر: 7236 4 خرداد 1391 - 13:23

aghaye alamdari kojae biya tahlilat dare makos mishe dolare +mibini aziz darim bicare mishim

ادامه
علی شناسه نظر: 7237 4 خرداد 1391 - 13:25

آقا امیر عزیز
این فیلم نیست واقعیته. قرار هم نیست کاملا مثبت باشه چون کشوری مثل آمریکا نمی خواد مثبت بشه.

ادامه
محمدی شناسه نظر: 7240 4 خرداد 1391 - 13:31

شبکه خبر : دستاورد مهم مذاکرات بغداد نوع پوشش خانم اشتون بود.
فکر کنم ارز بکشه بالا!

ادامه
Ali reza شناسه نظر: 7241 4 خرداد 1391 - 13:31

دوستان عزیز مذاکرات مثبت نخواهد بود هیچ وقت این بازی که کشورهای 1+5 دارن با ما انجام می دن و در نهایت هم جنگ رو خواهیم داشت مگر اینکه ایران به طور کامل تحت امر قرار بگیره.
تنها اینکه خواهشا به بازی داخلی اهمیت ندیم. چند تا بازاری سواستفاده کننده دارن از آب گل آلود ماهی می گیرن. خواهشن وارد بازی داخلی نشید.
این موضوع فشار شدیدی روی مردم کم درآمد ایجاد خواهد کرد.

ادامه
lucky شناسه نظر: 7242 4 خرداد 1391 - 13:31

امریکا مثل ایران نیست که احساسی تصمیم بگیره . این تحریم هایی که برنامه ریزی شده علیه ما صورت گرفته برای خود اونها هم هزینه بر هست و فکر نمی کنم به این زودیا تحریم هارو لغو کنن. ولی امیدوارم این افزایش قیمت دلار کار دلال ها باشه که دلاراشونو می خوان بفروشن و تا اواخر هفته دیگه شاهد ورود دلار به کانال 1500 باشیم با به نتیجه رسیدن این جلسات.

ادامه
مهراد شناسه نظر: 7243 4 خرداد 1391 - 13:32

رفتیم روی کانال 1800، بزن اون کف قشنگه رو,ممنون از جلیلی و براداران غنی سازی.

ادامه
مهدی شناسه نظر: 7246 4 خرداد 1391 - 13:36

ادامه دور دوم گفت‌وگوهای هیئت ایرانی به ریاست جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی با اعضای 1+5 ، پس از یک استراحت کوتاه آغاز شد.

ادامه
احمدزاده شناسه نظر: 7247 4 خرداد 1391 - 13:38

سلام
بنده بارها در ایرانکو کامنت گذاشتم
با ابنکه میدونم کامنتها گزینش میشه و اتفاقی گذاشته میشه.
اونها که به مذاکرات خوش بین بودن که اکثریه ما اینطور بودیم به نتایجی خوش بین بودن که باعثه کوتاه آمدن قیمت دلار بشه.
منتها عوامل موثر بر نرخ بالای 1700 چند ماهه اخیر و آینده قیمت دلار مولفه های اقتصادی است و نه اینقدر سیاسی.
مولفه سیاسی بغداد یک گذینه مشکل گشا تا چند ماه آینده نبود.
نتها کمک میکرد به مرور دلار با قیمت متعادل وارد بازار بشه.
این فنر که بانک مرکزی سالها نگه داشته متاسفانه امروز با مولفه های روانی فشار را بر اقتصاد می آورد.
به هر صورت خبر منفی بودن مذاکرات جز بر روانی کردن بیشتر قیمتها بیشتر کمک نمیکنه و در جند ماه آینده باز هم دلار در حدود 1900 رقم میخوره و در مخدوده زمانی حال ممکنه به 2500 هم برشه.
این مولفه اقتصادی مهم سیاستهای هزینه ای دولت و بانک مرکزی و تورمهای پر قدرت و مدیریتهای ضعیف و اقتصاد ضعیف شده است.
تنها گذینه ممکن این بود که با توافق به بر داشتن بعضی تحریمها ایران تا 6 ماه آینده بتونه نفت بیشتری بفروشه و در 6 ماه آینده ارز بیشتری به دست بیاره.
گرچه امسال سال بدی از نظر مذاکرات نیست از نظر اعمالی است که دولت خالی از علم اقتصاد انجام داده و امیدواریم دیگر این مدیریت را نبینیم

ادامه
بهروز شناسه نظر: 7248 4 خرداد 1391 - 13:39

درود
عدم نتیجه گیری در مذاکرات + بودجه 100% تورمی سال 1391
دلار آمریکا را دوباره به سوی 2000 پبش می برد

ادامه
محمد علمداری شناسه نظر: 7250 4 خرداد 1391 - 13:40

یکی از دوستان من در انجا هست، مذاکرات تمام نشده و ادامه دارد تیم ایرانی اعلام کرده بدون حصول نتیجه نه در کنفرانس خبری حضور خواهد داشت و نه دور بعدی شرکت خواهد کرد

ادامه
عدنان شناسه نظر: 7251 4 خرداد 1391 - 13:41

سلام
دوستان قوی باشید هیچ خبری نیست تا زمانی که طرف حق هستید خدا هم با شماست این روش مذاکره در سطح بالاست که مذاکره به همرا فشار است برای امتیاز گیری. یک لحظه خودتون رو جای اقای جلیلی و همکاراش بزارید تا ببینید الان چه فشاری دارن تحمل میکنن برای سربلندی ایران و در این حالت ما کاری جز دعا برای موفقیت اونها نمیت.نیم بکنیم

ادامه
Babak شناسه نظر: 7254 4 خرداد 1391 - 13:41

مذاکرات بعد از تنفسی کوتاة دوباره اغاز شد و در جریان هست
ارانیکو عزیز لطفا خبر رو اصلاح بفرمایید

ادامه
حسین شناسه نظر: 7255 4 خرداد 1391 - 13:42

برو علی بابا جون. یعنی چی امریکا نمیخواد یعنی ما خودمون هیچ کاره ایم؟ نمیشه که هر چی ما بگیم همه قبول کنن توافق باید دو طرفه باشه پس اگه هر چی ما بگیم گوش بدن که احتیاجی به مذاکره نیست

ادامه
lucky شناسه نظر: 7266 4 خرداد 1391 - 13:50

راستی اگه این جلسات - بود چرا رو قیمت نفت تاثیری نداشته ؟ بازار جهانی نفت که حساب شده تر از چهار راه استانبول ما هست ! این افزاشی قیمت دلار کار دلال های داخلی.

ادامه
میلاد شناسه نظر: 7267 4 خرداد 1391 - 13:52

چرا درست خبر نمیدید؟ اگه منبع موثق ندارید ننویسید. 1 بار میگید تمام شد 5 دقیقه بعد میگید شروع شد.!!

ادامه
موبایل شناسه نظر: 7268 4 خرداد 1391 - 13:52

با موبایل از بازار تهران:
دلار =1810 تومن(متاسفانه)

ادامه
Babak شناسه نظر: 7270 4 خرداد 1391 - 13:53

به نوشته روزنامه هاآرتص، مقامات ارشد آمریکایی در گفتگو با رسانه ها اعلام کردند مذاکرات شب چهارشنبه "بسیار دشوار" بود و گفتگوهای پنج شنبه بر تلاش برای تعیین تاریخ و مکان دور سوم مذاکرات در ماه ژوئن در ژنو متمرکز بوده است.

در این گزارش، با اشاره به اینکه دو طرف از روز نخست مذاکرات خرسند نبوده‌اند، به نقل از روزنامه واشنگتن‌پست آورده است: تهران طرح 5 ماده‌ای ارائه کرده و خواستار گسترش گفتگوها به موضوعاتی غیر از برنامه هسته‌ای ایران شده است.

به گفته اعضا هیات آمریکایی، ایرانی‌ها همچنین خواستار بحث درباره اوضاع سوریه و گنجاندن آن در توافق با غرب شده‌اند. در واقع، ایرانی‌ها خواستار ایفای نقش برای حل مساله سوریه شده‌اند اما هیات آمریکایی تاکید کرده با هر گونه گفتگو درباره موضوعی غیر از برنامه هسته‌ای ایران مخالفت هستند.

ادامه
sasan mehregan شناسه نظر: 7271 4 خرداد 1391 - 13:54

همین الان خبر رسید که مذاکرات داره به نتایج مثبت نزدیک می شه بدو دلارا رو بفروشین تا ضرر نکنین از ما کفتن بود

ادامه
تارخ شناسه نظر: 7273 4 خرداد 1391 - 13:55

دوستان هر کی هر چی سکه دلار خریده فوری رد کنه. بازار به زودی میریزه.یا حق

ادامه
یک شناسه نظر: 7277 4 خرداد 1391 - 13:59

علمداری!
علمداری!

دیدی باز مچتو گرفتم!!@@

سما علاوه بر اینکه وارد کننده هستی فک کنم از نوع 1226 تومن هستی!

لابی میکنی شما 100% اگر راست گفتی و از دوستانت اونجاااان! متاسفم واسه کسایی که از رانت های موجود ....

ارانیکو کامنتمو فیلتر نکنی! مرسی (نظریه های من همش درستن ! حتی راجع کامنت گذاران!)

با تشکر

ادامه
حسین شناسه نظر: 7278 4 خرداد 1391 - 13:59

برای سربلندی ایران .... صلوات

ادامه
رضا شناسه نظر: 7279 4 خرداد 1391 - 13:59

به فکر مردم بدبخت خودمون نیستند رفتن در مورد سوریه مذاکره میکنن اخه این درد رو به کی بکیم

ادامه
علی شناسه نظر: 7280 4 خرداد 1391 - 14:2

آقا حسین عزیز
بحث های میان ما و دوستان بزرگی همچون آقا مهدی ایرانی و غیره از دیروز بوده و کاش تمام مباحث بحثهای ما رو می خوندید. بد نظرتون رو اعلام می کردید.
این بازی ایه که رهبرش کشور آمریکاست.
1- هدف ایران دستیابی به تکنولوژی هسته ای است نه بمب اتم و . . . .
تکنولوژی هسته ای در طیف وسیعی از صنایع مورد استفاده قرار می گیره و رسیدن به اون و صنایع وابسته به اون دانش فراوان می خواد. ایران هم نیروگاه اتمی بوشهر رو بهانه ای برای دست یابی به اون تکنولوژی پیشرفته صنعتی قرار داده است. البته باید بگم که دستیابی به اون تکنولوژی جرم نیست. و فوق العاده مفید هم هست. متاسفانه رسانه های داخلی و خارجی (و به طور خاص خارجی) طوری بیان می کنند که انگار هدف از دستیابی به این تکنولوژی تنها برای ساخت بمب اتم می باشد.
مطمئن هم باشید که اگر ایران به حرف اونا گوش بده و دست از این صنعت برداره تحت هیچ شرایطی اونها این صنایع رو در اختیار ما نمی ذارن. تجربه 10 ساله مذاکرات اینو نشون داده. ما دو بار این صنعت رو تعطیل کردیم تا از طریق اونها وارد کنیم اما هر بار یه بهونه آوردن.
2- کشورهای مذاکره کننده دنبال وقت کشی هستند. اگر دقت کنید تو مدت زمان مذاکرات(به طور خاص در این 1 سال اخیر) این کشورها در حال آماده کردن منطقه برای یک جنگ کامل هستند. به احتمال زیاد این جنگ هم در اواخر تابستان اتفاق خواهد افتاد. (همین امروز تیم مذاکره کننده ایران نتیجه رو می خواد. می خواد که بگن موافقیم یا مخالف . حتی حاضر به گفتن اون هم نیستن. )
هدف این کشورها توافق با ایران نیست. انجام یک بازی برای آماده سازی منطقه برای جنگ است. (استقرار سپر موشکی در ترکیه- خروج بسیاری از نظامیان آمریکا از منطقه- انتقال ناوهای پیشرفته به خلیج فارس و ......) جالب اینجاست که تعدادی از کشورهای منطقه همانند عربستان ، کویت . . . . ندانسته آب به آسیاب آنها می ریزند. بدون توجه به اینکه بعد از ایران نوبت خود آنهاست.
سالها قبل جمله قشنگی رو بوش پسر ندانسته را به زبان آورد جمله ای به این مضمون: "جنگهای صلیبی مدرن آغاز شد"
واقعیت همین است. اگر دقت کنید تمام تغییر حکومتها در کشورهای عرب و مسلمان منطقه در حال انجام است. ایران در میان تلاش می کند که در دولتهای جدید در حال تشکیل جایی داشته باشد که بسیار مشکل است .
و مطمئن باشید شروع این جنگ هم توسط یک دیوانه زنجیری مثل اسرائیل انجام خواهد شد. و کشورهای قدرتمند هم برای جلوگیری از نسل کشی ایران در اسرائیل به این کشور (که بهتر است بگیم دیوانه زنجیری) کمک خواهند کرد.
پس بهتر است چندان به این مذاکرات امیدوار نباشیم .
و خواهشن ترس رو هم بذارید کنار. تا حداقل سواستفاده کنندگان در بخش اقتصاد فشار مضاعفی بر روی ما مردم اعمال نکنند. متاسفانه در کشور افرادی رو داریم که حاضرن از آب گل آلود ماهی بگیرند.

ادامه
مرادی1 شناسه نظر: 7281 4 خرداد 1391 - 14:4

نتیجه مذاکرات از قبل مثبت و روشن بوده.
علائم مثبت بودن مذاکرات:
1.دو روزه شدن مذاکرات و طولانی شدن آن
2.نیاز به یک دوره آرامش برای کسب آرای ریاست جمهوری آمریکا
3.بیانات رهبری (آینده به ما لبخند می زند)و آرامش و عدم نگرانی مسئولین
4.اظهارات آمانو در تهران
5.پایین آمدن نفت و به تبع آن بنزین در آمریکا برای تعطیلات تابستانی آمریکاییان و اخذ آرا اوباما(اجلاس اگر منفی باشد نفت گران می شود)
6.به نتیجه نرسیدن اجلاس اروپا و قوی ماندن دلار
7.لحن مثبت مقامات آمریکایی (مشوق هایی نظیر تکنولوژی پیشرفته حفاری نفت که فقط در اختیار چند کشور و شرکت معدود است)
8....

ادامه
یک شناسه نظر: 7282 4 خرداد 1391 - 14:5

از هند و چین و اجناسشون متنفرم!!!! و از وارد کننده هاش ایضن!

""کاهش مداوم ارزش روپیه در حالی اتفاق می‌افتد که ایران و هند توافق کرده‌اند ۴۵ درصد از پول نفت صادراتی ایران به هند با روپیه حساب شود""

ادامه
ali baba شناسه نظر: 7284 4 خرداد 1391 - 14:8

به نظرم هنوز زود خواهد بود برای نتیجه گیری. طرف ایرانی هم با دستگاه رهبری باید رایزنی کنه.

ادامه
بابک شناسه نظر: 7285 4 خرداد 1391 - 14:9

روزنامه واشنگتن پست آمریکا با اشاره به آغاز دور دوم مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 در بغداد در روز پنج شنبه نوشت: امیدها در مورد کاهش تنش در مورد پرونده هسته‌ای ایران هنوز وجود دارد و مذاکرات دور دوم روز پنج شنبه همچنان در جریان است.

براساس این گزارش، مقامات ایرانی طرح پیشنهادی غرب و آمریکا را رد کردند اما مقامات امریکایی می‌گویند که واقعیت این است که مذاکرات به موضوعات جزئی رسیده و پیشنهادات درحال بررسی است و هنوز امیدواری برای دور شدن از اختلافات وجود دارد.

دور دوم گفت وگوهای ایران و 1+5 ساعت 8:30صبح به وقت بغداد با حضور هیئت های شرکت کننده از ایران، آمریکا، فرانسه، روسیه، چین، انگلیس، آلمان و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دارالضیافه نخست وزیری عراق آغاز به کار کرد و دو طرف بعد از چند ساعت مذاکره و تنفش نیم ساعته دوباره درحال گفتگو و مذاکره هستند.

ادامه
امیر شناسه نظر: 7288 4 خرداد 1391 - 14:12

ارانیکو فکر کنم فاز منفی میدی که دلارهاتو بفروشی.مرد باش سانسور نکن.

ادامه
ldkh شناسه نظر: 7289 4 خرداد 1391 - 14:15

ایران یه بسته ای ارائه داده که اونقدر بی ربط بوده 5+1 گفته شما فقط دنبال وقت کشی هستین معلوم نیست این اقایون چه منظوری دارن بسته پیشنهادی ایران و مدیریت جهانی اول مملکت خودتو آباد کن بعد به فکر جهانیان باش

ادامه
محمد علمداری شناسه نظر: 7291 4 خرداد 1391 - 14:19

یک تو یک متوهم به تمام معنایی چه ربطی داره اگر من رانت بگیر باشم که باید دعا کنم دلار بشه ٢٥٠٠ تومان تا رانت من سودش بیشتر باشه. من همیشه موافق دلار ارزان بوده ام

ادامه
محمد شناسه نظر: 7295 4 خرداد 1391 - 14:30

ایرانی می میرد اما ذلت نمی پذیرد. انژی هسته ای حق مسلم ماست

ادامه
بانکداری شناسه نظر: 7297 4 خرداد 1391 - 14:34

دلار یکشنبه 1550 مطمئن باشید عجله نکنید.

ادامه
واحدی شناسه نظر: 7299 4 خرداد 1391 - 14:37

خوبه دیروز رفتم تا می تونستم سکه خریدم. 25 تومن از دیروز گرون تر شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ادامه
amir va ehsan شناسه نظر: 7300 4 خرداد 1391 - 14:40

kolan gheimate dolar be hamoon 1870_1940 toman bar migarde chon omid be paeen oumadan dolar dar keshvari ke az lahaz e sakhtar eghtesadi bimar hast yek omid e vahi hast.

ادامه
مرادی1 شناسه نظر: 7301 4 خرداد 1391 - 14:43

علائم مثبت بودن مذاکرات(ادامه):
8.کاهش رشد اقتصادی چین و عدم نیاز به جنگ و بستن تنگه هرمز که موجب گرانی نفت و کاهش رشد چین می شود
9.کاهش ارزش روپیه و کاهش قدرت خرید طلای هندی ها در همسو بودن با دلایل فوق
10...

ادامه
عشق دلار شناسه نظر: 7302 4 خرداد 1391 - 14:45

قیمت دلارو عشق است ، برو بالاتر

ادامه
امیر حمید شناسه نظر: 7303 4 خرداد 1391 - 14:47

مذاکرات هم شد مسابقه فوتبال
که دقیقه نود و وقت اضافه داره
مثبته
اگه مثبت نباشه من دیگه تایپیک نمی دم
اما اگه مثبت باشه انایی که می گن منفی باید قول بدن تایپیک ندن

ادامه
محمدرضا شناسه نظر: 7304 4 خرداد 1391 - 14:47

من دیگه بدلیل نام مشابه کامنت نمی گذارم دو کامنت قبلی که ادبیات آن متفاوت است نشان می دهد که جعلی است آخرین نظر من فروش در 1750 و انتظار کف جدید در 1700 یا 1670 است

ادامه
حسین شناسه نظر: 7305 4 خرداد 1391 - 14:49

کل این داستان بهانه ای بوده تا قیمت دلار که به خاطر تحویل سکه ها ارزان شده بود دوباره گران شود، اگه مذاکرات مثبت هم باشد ارزان نمی شود.

ادامه
بهروز شناسه نظر: 7307 4 خرداد 1391 - 14:49

درود
بزرگان بازار تعیین کننده قیمت هستند فاز منفی و یا مثبت دادن در این کامنتها هیچ تاثیری در تغییر قیمت ندارد و فقط نظر هست . اقتصاد کلان فراتر از گقتار هست
سعی کنیم منطقی نگاه کنیم
واکنش بازار نشان از نگرانی از اینده دارد
این کار چند دلال نیست قیمت هوشمندانه هدفگزاری می شه

ادامه
قاسم شناسه نظر: 7308 4 خرداد 1391 - 14:50

علمداری کج یشین راست بگو ماشا ا... به این همه اعتماد بنقسی که تو داری.

ادامه
احمدزاده شناسه نظر: 7310 4 خرداد 1391 - 14:54

با تشکر از ارانیکو.
جناب آقای علمداری بنده نظریات شما رو میخونم. دوستانی هم که تحلیل میکنم میخونم.
آیا به منطق اعتقاد دارید یا نطر؟
شما میدونید که ارتباطات در این زمان ربطی نداره پس چرا اظهار میکنید؟
بحث بر سر نتیجه اقتصادی است.
چاچوب مذاکرات دو حالت دارد یا مثبت است یا منفی.
اگر در هر دو وجه وذاکرات فوقالعاده باشد یعنی اگر مذاکرات به معنیا واقعی مثبت باشد که همه ما دل به آن بسته ایم بهترین توافق چیست؟
بهترین توافق برای ما در این مذاکرات لغو تحریم و اجازه غنی سازی با محدودیت در چارچوب مذاکرات استانبول یعنی با غنای کمتره.
طبق استاندارد همه مذاکرات توافقات با زمان بندی هم راه است.
اگر ما فرض رو بر این بگیریم که مولفه اصلی قیمت بالای دلار مذاکرات است که همه میدانیم مولفه اصلی نیست محاسبه نتیچه مثبت این میشود که:
1: غرب بعضی از تحریمها و در خوشبینانه ترین حالت تحریمهای خرید و فروش نفت و در بهترین آرزوها تحریمهای بانکی را معلق کند تا ایران به خرید و فروش نفت خود ادامه دهد.
2: ایران موظف میشود که در جاجوب توافقات تغییراتی در برنامه های خود دهد.
ولی نکته اینجاست که در زمان بندی مشخص.
یعنی توافق میشود ایران در 6 ماه آینده فلان تغییر را انجام و بصورا پله ای تحریمهای مذکور رفع و ایران در بهترین حالت در 6 ماه یا حد اقل 3 ماه آینده به وضع موجود در دو سال گذشته و البته بحث مدیریت منابع و سیاستهای غلط بانک مرکزی و دولت میماند و مولفه های موثر اصلی قیمت کنونی دلار و تورمهای حال و آینده.

در حالتی که ایران ظرفیت تولید خود را به 4 سال گذشته با 4 میلیود بشکه هم برساند و سریع السیر معاهده نفتی امضا کند هم دو مورد میماند نفت به قیمت پایین تری سقوط میکند و زمان تحویل نفت و گرفتن ارز 6 ماه حد اقل زمان بر است.
حال شما در بهترین پیش بینی میتوانید بفهمید چه میشود؟
دلار کمی تا 1500 و بعد از استقبال عظیم خریداران دلار به 1700 و به مرور در همین قیمت دور میزند و در ماه اسفند دوباره به کنترل غیر واقعی نزدیک میشود ولی متمئن باشید این فنر محکمتر از این حرفهاست که بانک مرکزی و اقتصاد بیمار توان آنرا داشته باشد.
شما رجوع کنید به تاریخ 2 ساله دلار و 10 ساله دلار و ارزهای دیگر و طلا.

و اگر مذاکرات بی توافق باشد که خود میدانید قیمتهای روانی پدید میآید که همه تجربه آنرا داریم.
پس دل خود را به مذاکرات در کوتاه مدت خوش نکنید.
با تشکر از ارانیکو

ادامه
مرادی1 شناسه نظر: 7314 4 خرداد 1391 - 15:4

علائم مثبت بودن مذاکرات(ادامه):
10.تقارن با آزادسازی خرمشهر
11.برگزاری اجلاس در عراق که متحد ایران است
دلایل بیشتر را شما هم بنویسید.
12...

ادامه
محمد رضا شناسه نظر: 7315 4 خرداد 1391 - 15:4

آقای محمد رضای دیگه که نمیخوای نظر بذاری
ارانیکو یه کار خوبی کرده و آن اظهار نظر با عضویت هست که می تونی با یک نام در حالی که عضو هستی پیام هاتو بذاری

پس جای گلایه نیست در ضمن شما تنها محمد رضای ایران هستی؟؟

ادامه
پریشان شناسه نظر: 7316 4 خرداد 1391 - 15:5

فکر کنم مزاکرات سر بی حجاب بودن خانم اشتون گره خورده!!!!

ادامه
کورش کرمانشاهی شناسه نظر: 7319 4 خرداد 1391 - 15:11

خوب شد علمداری کامنت داد من تو شک افتاده بودم که نکنه علمداری همون جلیلیه که رفته عراق برای مذاکره ولی الان به شک افتادم که علمداری نکنه احمدی نژاد باشه

ادامه
Babak شناسه نظر: 7320 4 خرداد 1391 - 15:12

ادامه مذاکرات بعد از صرف نهار دوباره از سر کرفته خواهد شد اینبار هم نهار .شکم خودشون واجبتر از شکم مردم

ادامه
max شناسه نظر: 7321 4 خرداد 1391 - 15:13

الفاتحه.......................................................از اولشم معلوم بود.کلا وقتی اینا از قبل میگن همه چی خوبه بدونید بده...وقتی هم میگن همه چی ارزون میشه بدونید گرون میشه.... دیگه ملت اوسا شدن...

ادامه
احمدزاده شناسه نظر: 7324 4 خرداد 1391 - 15:21

تحلیل کلی بنده:

به دلیل آنکه دولت موثرترین عامل قیمت دلار است(بزرگترین دارنده و مصرفکننده دلار و همینطور مالکیت 90 درصد دلار و موثرترین عامل تاثیرات بر قوانین پولی و ارزی بانک مرکزی)
همچنین سیاستهای غلط سالهای گذشته و دلیل تورم و پایین نگهداشتن غلط دلار تاثیر مذاکرات کمرنگ میشود و در کوتاه مدت اثر روانی بیش ندارد.

با توجه به اینکه تحریمهای موثر بر اقتصاد ما فقط تحریم بانکی است نه تحریم های وارداتی که ما حتی از خود امریکا هم ملزومات را وارد میکنیم در نتیجه اگر در توافقی بلند مدت تحریمها به صورت گام به گام برداشته شود(بانکی) در کوتاه مدت امیدی به تغییر زیربنایی در وضغ دلار نداشته باشید.
در بهترین تحلیل اینکه: دلار در صورت شکل مثبت مذاکرات تا 1600 و 1500 پایین میآید و در صورت زیر 1500 بنده خود خرید بزرگی را خواهم داشت و در صورت پایان مذاکرات بدون توافق وضع کمی از الان بدتر میشود ولی چون مولفه روانی است شاید دلار به 2200 و خدای ناکرده به 2500 هم در آینده نزدیک برسد گرچه در همان موقع در 1900 ثابت خواهد شد.
ولی چون وصع خرید کمی خراب و تقاضا کمی افول میکند و بازار با رکود مواجه میشود بنده خرید در این شرایط را با ریسک و پله ای انجام میدهم.
نظر بنده به عنوان آینده دلار 1700 را عادلانه میدانم.

گرچه اینها محاسباتی است امروز را شامل میشود امیدواریم با تغییر نگاههای اقتصادی وضغ اقتصادی تغییر کند و با تکیه بر علم اقتصاد که در نزد بزرگان علمی ما وجود دارد از بحرانی که هنوز سر باز نکرده جلوگیری شود.

ولی بدانید بیشترین تاثیر اقتصاد ما از غرب نیست بزرگترین مشکل ما از نوع نگرش ما به مدیریت و سازماندهی وصع اقتصاد و تصمیمهای مصلحتی و نه علمی است و از روی هوا و به نوع مسموم از باکتری مدیریت غیر اقتصادی جند سال گذسته است.
ما اگر تکیه بر ارزشهایمان کنیم و خلاقیت را به جای تاثیر گرفتن و کپی برداری جایگذین کنیم و هر کس در جای خود اخلاق اقتصادی و رفتاری خود را اصلاح کند ما هم میتوانیم از مشکلات با تکیه بر اتحاد فائق آییم.
علم اقتصاد و علم اخلاق بزرگترین چاره گشای هزینه های سنگین اقتصاد ماست.
والسلام
از ارانکو که جدید ترین اخبار را در اختیار میگذارد متشکرم.

ادامه
مینا شناسه نظر: 7325 4 خرداد 1391 - 15:23

بزرگترین موفقیتی که ما به دست آوردیم داریم کم کم اشتون را ارشاد می کنیم ببینید اولا چقد بی حجاب بود ولی رفته رفته داره محجبه می شه این دفعه هم با مانتو اومده انشالله جلسه بعدی با چادر و جلسه بعدی با نقاب

ادامه
یک شناسه نظر: 7327 4 خرداد 1391 - 15:27

علمداری علمداری علمداری علمداری عزیز

عزیزم من یک متوهم بزرگ تو زورو! اما همه میدونن واسه منتفع خودت و امسال خودت ارزویی ارز پایین واردات جنس چینی که با پایین بودن دلار خربدار بشتری داره و و و

همه دیدن و میبینن تمام حرفهایی که ردم درسن بودش!
امروز واسه کانال 170خ گفته بودم!

همین الان رادیو ایران برنامه سیاسیش گفت غرب خواسته 20% غنی شده هارو بدیم و و و محال لیران اینکارو بکنه و و و و

تو با حرفات ی عده رو بدبخت کردی که بردن سکه هاشونو فروختن...

من همین جا اعلام میکنم هفته اینده دلار روی محور 1900 خواهد بود.

با تشکر

ادامه
محمدرضا شناسه نظر: 7328 4 خرداد 1391 - 15:28

با سلام به همه محمدرضاهای ایران و جهان!
از اینکه به جمع شماها پیوستم خوشحالم. امیدوارم من رو در جمعتون راه بدین.
منم قبلا دلار دوست بودم اما الان دیگه مث سابق نیستم و از کم شدن قیمت ها استقبال می کنم.
امیدوارم بتونم در کنار سایر "محمدرضاها" به کامنت دادن در این جمع صمیمی ادامه بدم.

ادامه
امیر شناسه نظر: 7329 4 خرداد 1391 - 15:29

دوستان مذاکرات دور دوم رسما تموم شده و بدون نتیجه به اتمام رسیده . حالا نهار و چایی و اینا تاثیری نداره از زمان اجلاس استانبول منتظر بغداد بودیم که یه فرجی بشه استانبول که خوب بود اون بود قیمت دلار بغداد که بی نتیجه شد خدا به دادمون برسه ...

ادامه
آرمان شناسه نظر: 7330 4 خرداد 1391 - 15:29

دکی می گه ریال یکی از ارزهای درجه یک جهانی نیست.
ولی متاسفانه دلال های ریال در آمریکا خیلی ناراحت هستن. ریال امده پایین. مونده رو دستشون...

ادامه
مجید شناسه نظر: 7331 4 خرداد 1391 - 15:30

خدا را شکر رکود و تورم در غرب باعث شده که الاف ایران بشند وگرنه مثل عراق یا لیبی یا افغانستان یه شبه سفره همه چیز را به هم می ریختند . بزرگ ترین برگ برنده ایران رکود غرب است الهی که ادامه داشته باشه تا یه بمب اتم بترکونیم بریم حاشیه امن مثل کره شمالی . اما اینجا چون نفت هست و تنگه هرمز گرسنه نمی مونیم . اخوی

ادامه
omid شناسه نظر: 7334 4 خرداد 1391 - 15:35

یک کلام از ماست که بر ماست...................................

ادامه
ساسان شناسه نظر: 7337 4 خرداد 1391 - 15:48

آرزو به دل موندیم یه بار این ملت و متحد ببینیم، فعلا که چیزی نشده اینجوریه، پس فردا اجتمالا برای یه لقمه بیشتر به گوشت تنه همدیگه هم رحم نمی کنیم. من کم کم داره حالم از خودمو ملیتم بهم میخوره.

ادامه
مرادی1 شناسه نظر: 7338 4 خرداد 1391 - 15:53

مطمئنا مثبت شدن نتیجه اجلاس بلند مدت نخواهد بود و می تواند به بهانه هایی مثل عکس های ماهواره ای و غیره به حالت قبل برگردد اما در این جلسه دلایل دستیابی به نتایج مثبت زیاد است.به هرحال هر طرفی که زور بیشتری دارد اجلاس را در جهت منافع خود و یا منافع دو طرف پیش می برد.

ادامه
جیگر جیگرم شناسه نظر: 7339 4 خرداد 1391 - 16:0

اینا ما را گذاشتند سر کار
یا تحریم نکن یا تحریم کردی مثل کره کن تا بدونیم وضعیتمون چی هست یا اصلا پاشا بیا دعوا کنیم
ملت عزیر همیشه در صحنه دو لار شد 2500 ظهر یکشنبه

ادامه
س.م شناسه نظر: 7341 4 خرداد 1391 - 16:1

دلار بالا بره و یا تحریم ها شدیدتر بشه تنها تنها ملت ایران آسیب خواهند دید نه دولت ضرر میکند و نه کشور های اروپایی مطمئن باشید

ادامه
محمدرضا (جدید) شناسه نظر: 7342 4 خرداد 1391 - 16:1

سلام، منم محمدرضا هستم. میبینم اینجا پر از محمدرضا ست. من اسممو گذاشتم محمدرضا (جدید). شماها هم هر کدوم برای خودتون شماره گذاری کنین تا قاطی پاتی نشیم.
راستی نظر استید گرام (محمدرضا ها ) در مورد مذاکرات چیه؟ من که خوش بین بوده و هستم و خواهم بود

ادامه
دوستدار علمداری شناسه نظر: 7344 4 خرداد 1391 - 16:2

سلام آقای علمداری.
ما خیلی دوستت داریم. چه دلار بالا بره چه پایین بیاد

ادامه
محمد علمداری شناسه نظر: 7348 4 خرداد 1391 - 16:6

من به بعضی از نظرات مرتبط با من که موضوع طنز داره پاسخ نمی دهم به هر حال طنز در این فضا لازمه
جناب اقای احمد زاده در این دور از مذاکرات تیم ایران علاقه زیادی به زمانبندی و حل شدن تمام مشکلات دارد.
من شخصا معتقد هستم سیسات های ارزی کشور کاملا در اختیار دولت است یعنی اگر دولت احساس امنیت کند مجدد دلار را به بازار سرازیر خواهد کرد، این سیاست سالهاست اجرا می شود.
مهم این است دولت به علت چندین هدف تزریق ارز به صورت رسمی را متوقف کرده است اگر به سایت تابناک مراجعه کنید بنده از ابان تا اسفنند ما بیش از ٦ نامه به بانک مرکزی و به شخص اقای بهمنی داده ام خوشبختانه به همه انها پاسخ داده شد اما متاسفانه پاسخ ها بسیار سطی و بی پایه بود بود .
حتی در پاسخ یکی ار نامه های اینجانب نامه ای برای بنده ارسال شد که به یکی از بانک های عامل برای دریافت ارز دولتی مراجعه کنم اما خدا را شاهد هستم هیچ وقت این کار را نکردم.
گرچه بانک مرکزی در حال حاظر وضعیت تدافعی دارد و دلارهایش را برای روز مبادا نگاه داشته است اما حتی اگر تحریم ها پله ای هم کاسته شود بانک مرکزی یقین داشته باشید سیاست های پیشین خود را ادامه خواهد داشت و نرخ دلار را کاهش خواهد داد.
انتچه خواسته قلبی من است کاهش نرخ ارز تا ١٣٠٠ تومان و افزایش سالانه ١٠٪ ان می باشد این چنین نه مردم اسیب می بینند نه تولید کننده نه صادر کننده اما افزایش یکباره ان قشر عظیمی از مردم را تحت فشار شدید خواهد گذاشت شما تصور کنید پدر چند فرزند مدرسه ای در مهر امسال با چه فشار اقتصادی رو برو خواه شد چرا که حجم عظیمی از لوازم التحریر وارداتی است یا دانشجویان چگونه دچار بحران می شوند اگر اینجا دانشجوی معماری یا شهرسازی وجود داشته باشد حرف من را تایید خواهد کرد.
بخش عظیمی از صنایع از دستمال کاغذی تا خوراکی و حتی برخی صنایع پتروشیمی هم دچار بحران بیشتر می شوند.

ادامه
Babak شناسه نظر: 7349 4 خرداد 1391 - 16:8

باز ٣ هفته دیکه سرکاریم
قرار بعدی ژنو

ادامه
محمدرضا شناسه نظر: 7351 4 خرداد 1391 - 16:10

ایران 1بسته داده به 1+5 اونا هم بعد بازکردن دیدن بسته ی اموزشی کودکانه.این مسخره بازی ها چیه یا یه بار صلح کنین یاجمعش کنین تاما با بدبختیمون بسازیم خسته شدیم از بس دور اول دوردوم دور هزارم دیدیم ما که میدونیم بدبخت شدیم پس دیگه این بچه بازی ها چیه

ادامه
محمد علمداری شناسه نظر: 7352 4 خرداد 1391 - 16:10

یک عزیز انقدر طنز نگو بسه دیگه

ادامه
حمید شناسه نظر: 7354 4 خرداد 1391 - 16:28

سلام
دوستان یک چیزی که اصلا توجه نمی کنید اینه که با حرف های این دوستان نه قیمت ها عوض می شود و نه نتیجه مذاکرات
شما توجه کنید تو این چند وقته چقدر قیمتها نزولی بود حتی سکه تا مرز 595 هم آمد
اینو بدونید اگر قیمت ها از یه حدی پایین تر بیاید خود دولت از همه بیشتر ضرر می کند
پس آنهایی که می گن میره بالا یا دلار دارن یا سکه و آنهایی که میگن میاد پایین سکه هاشونو ارزون فروختن و متضرر شدن
مطمعن باشید نه سکه زیر 600 میاد نه دلار زیر 1550

ادامه
مهدی ایرانی شناسه نظر: 7355 4 خرداد 1391 - 16:28

"این اظهار نظر سیاسی نیست"، اقتصادی است، فرهنگی است، اجتماعی است، همه جانبه است"

به نظرم، وضعیت بسیار پیچیده و دشواری بر کشور حاکم است.
متاسفانه، این روزها، به دلیل آنچه همگی از آن مطلع ایم، فضای داخل کشور، وضعیت مناسبی ندارد و در زمینه های مختلف، فشار زیادی بر رو مردم آمده و افق روشنی هم، در صورت ادامه روند فعلی، دیده نمیشود.
وجود چنین وضعیتی در داخل کشور، باعث شده که بخش اعظم نیروهای کارامد، به هر ترتیب، امکان حضور و تلاش در عرصه های مهم و حساس، نظیر رایزنی های هسته ای را نداشته باشند.

جالب است که اکنون مثلا نماینده های مردم در حال مذاکره اند، اما مردم نمیدانند که ایران چه خواست و پیشنهادی دارد. یا مردم باید چه آرزو کنند وچه به صلاح است!؟
راه برون رفت از این وضع، جدای از راه رهایی و خلاصی از سایر مشکلات مملکت نیست. در قانون اساسی ما، ظرفیتهای لازم برای مدیریت کارامد کشور دیده شده است. فقط کافی است، در حال حاضر، به اجرای بی تنازل آن تن داده شود.
همین! به همین سادگی. اگر ما ایرانی ها، همه با هم حتی اشتباه هم کنیم، بهتر از این است که فقط بخشی از ما، برای کل ما بهترین تصمیم ها! را بگیرد.

هنوز فرصت هست.

ادامه
محمد علمداری شناسه نظر: 7358 4 خرداد 1391 - 16:34

جناب اقای ایرانی با اینکه در بسیاری از موارد با شما اختلاف نظر دارم این نظر شما بخصوص چند خط اخر ان ،کاملا موافق هستم.

ادامه
منتقد شناسه نظر: 7359 4 خرداد 1391 - 16:44

ارانیکو چرا اینقدر دیر رفرش میشی دلار شد 1770

ادامه
hamid شناسه نظر: 7362 4 خرداد 1391 - 16:58

kob be labase ashto naga konid ciniha besh dadan to kareshon varedan

ادامه
Ashkan شناسه نظر: 7363 4 خرداد 1391 - 17:5

من از بعضی اظهار نظرا تعجب می کنم که گفتن کجایی که دلار رفت بالا!!! امید همه این که مذاکرات + باشه که بیاد پایین. مگر اینکه دلار داشته باشی که در اون صورت با پولش فکر کنم فقط بتونی سیب زمینی پیاز بخری

ادامه
سعید شناسه نظر: 7364 4 خرداد 1391 - 17:11

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، مواضع 1+5 در مذاکره با ایران نسبت به صبح تغییر کرده و بحث درباره لغو تحریم‌ها به میان آمده است.

به نظر می‌رسد که غرب به این نتیجه رسیده که باید گام‌های اعتماد ساز بردارد.

در حال حاضر سعید جلیلی و کاترین اشتون برای سومین بار در حال گفت‌وگو هستند و در این دیدار درباره اصل تداوم مذاکرات و زمان و مکان آن تصمیم‌گیری می‌شود.

جلیلی و اشتون پس از پایان گفت‌وگوها در نشست‌های خبری جداگانه به سوالات خبرنگاران پاسخ می‌دهند.

ادامه
مهدی ایرانی شناسه نظر: 7365 4 خرداد 1391 - 17:11

جناب علمداری، بنده هم جسته گریخته نظرات شما را دنبال کردم، کلیت کلام شما هم، مورد تایید و توافق بنده است.

تنها با چند روحیه شما موافق نیستم که حدس میزنم که عمده حملاتی که به شما میشود، عکس العمل چنین ویژگی هایی است:
1- به نظر میرسد، مصلحت اندیش باشید. و تحت پوشش مصلحت، از بیان حقایق، اکراه داشته باشید. (که البته روحیه غالب ایرانی هاست).
2- شاید شما فعالیت اقتصادی تان، فراتر از توده مردم باشد و با شرکتها و افراد با فعالیت های کلان تر در ارتباط باشید، تا اینجا موردی ندارد، اما شما توده را نیز با این افراد یکی میدانید. سودجو و فرصت طلب دیدن مردم، نگرش صحیحی نیست. اقتصاد انقدر باید قوی و منسجم باشد که فرصت سودجویی را برای کسی فراهم نکند، وگرنه اینکه انتظار داشته باشید در قحطی کسی به در و پیکر بی بست و بند انبار غله حمله نکند، کمی بعید به نظر میرسد.
3- به نظر میرسد در روحیه شما، تاثیر روانی اخبار و اظهار نظرها، خیلی bold شده. و نگرانی اید از این اثر. تا اینجا قبول، اما رویکردتان در ارتباط با نگرانی مورد قبول من نیست، نمیتوان با نگفتن واقعیات و ارایه خبرهای امیدوار کننده، اثر آن عامل روانی را مهار یا کنترل کرد. یعنی این کار درست نیست.
4-شخصا با آن چیزهایی که در ارتباط با شما عنوان کردم، غریبه نیستم، بالاخره جنین افکاری در سنت پدران و مادران و پدر بزرگها و مادر بزرگها وجود داشته، و به ما هم منتقل شده. اما بنده تا حد زیادی آنها را مهار کرده ام. اعتقاد به گردش آزاد اطلاعات دارم، و اعتقاد دارم که مثلا اقتصاد باید در سخت ترین شرایط رشد کند. لذا، دوست دارم انتقادها کامل و حتی با بزرگنمایی همراه باشد. برنامه نویسهای حرفه ای (فیلترشکنها، یا آنتی ویروسها)، متن برنامه خود را در اینترنت منشر میکنند، و عنوان میکنند که هر کس میتواند، برنامه را دور بزند، بزند. این نشان از اطمینان به کار است.
5- احساس میکنم، بخش اعظم مشکلات مملکت ما هم، از چنین روحیه ای است که در بین مسئولان رایج است. شخصا مایل نیستم با ترحم، مثل یک بچه بیمار، به اقتصاد و سیاست و سایر زمینه های کلان نگاه شود. اقتصاد ما اگر بیمار است، باید دردش را بداند، از عمق مرضش آگاه باشد.

7- قطعا، به تاثیر مردم و آثار روانی حاکم بر مردم، بر اقتصاد، سیاسیت و ... معتقدم، اما نظر من، به درست کردن سیستم است. تا مبتنی بر افراد و اخلاق افراد نباشد. هرچند فرهنگ و روحیه مردم، از مهمترین عناصر پیشرفت و ثبات همه جانبه زمینه های یک کشور است، اما باید سیستم ها را دو پله ارتقا داد، از مردم انتظار داشت که یک قدم در فرهنگ بردارند.

امیدوارم مطلب را رسانده باشم.

ادامه
gz شناسه نظر: 7367 4 خرداد 1391 - 17:24

زمانی که دلار 1000 بود شما مثلا با 100000 دلار می توانستید یک خونه و یک ماشین بخری الانم که دلار 1750 باز هم پول همان خونه و ماشین (برای مثال) همان 100000 دلار است پس دوستان فکر نکنید دارین سود می کنید فقط وفقط داره درامدمان کم ارزشتر می شود کمتر کسی در ایران با دلار حقوق می گیرد

ادامه
منتقد شناسه نظر: 7368 4 خرداد 1391 - 17:24

سکه هم شد668000ارانیکو منتظر چی هستی

ادامه
یک دوست شناسه نظر: 7369 4 خرداد 1391 - 17:24

آقا جوش نزنید . سختیش صد سال اوله

ادامه
Ashkan شناسه نظر: 7372 4 خرداد 1391 - 17:29

vase chi joosh nazanim ba in gheymata faghat bayad dombale sir kardane shekamet bashi na chize dige

ادامه
مهران شناسه نظر: 7375 4 خرداد 1391 - 17:32

من همونطور که در آخرین نظرم اعلام کرده بودم، دیگه تحلیل تکنیکال ننوشتم تا هم به حرفم پایبند بوده باشم و هم متهم به خیانت به وطن نشم! اما به همه دوستانی که برای من ایمیل فرستادند و از من نظر خواستند، توصیه کردم برای خرید دلار منتظر پایان مذاکرات نمانند و قبل از مذاکرات شروع به خرید بکنند چون ممکنه فرصت خرید از دست بره. و همین طور هم شد. همونطور که در آخرین تحلیلم نوشتم، تحلیلم را برای خودم نگه می دارم و سودش را می برم. از زمانی که دلار 1575 بود شروع به خرید سکه و دلار کردم تا دیروز عصر که آخرین دلارها را در 1675 خریدم.
حالا هی بیا بگو تحلیل تکنیکال جواب نمیده. هی بیا بگو دلار میشه 1400، هی بگو دلار تک نرخی میشه، هی بگو دلار 1000 تومن میشه.
من هم به واسطه شغلم در صنعت می دونم که دلار گرون به صنایعی که وارد کننده مواد اولیه هستند و مردم عادی لا اقل در کوتاه مدت چه ضربه ای می زنه ولی حل این مشکلات وظیفه من نیست. من به عنوان تحلیلگر باید واقعیت را ببینم. روزی گفتم دلار 1900 تومانی را باید فروخت و روزی گفتم دلار زیر 1600 را باید خرید.
من هم امیدوارم وضعیت اقتصادی کشور و مردم بهبود پیدا بکنه.

ادامه
یک ایرانی شناسه نظر: 7378 4 خرداد 1391 - 17:36

داشتم پست ها رو می خوندم و واقعاً متاسف شدم !!!
اگه همه پست ها رو بخونید متوجه یک مسئله مهم میشید
مسئله ای که حتی از نشست بغداد هم مهمتره !!!
چقدر دودستگی بین ما ایرانی ها وجود داره یه عده می نویسن خدا کنه دلار بیاد پائین و یه عده دیگه با شوق از بالا رفتنش می گن اونوقت ما میگیم چرا ترکیه و امارات اینقدر پیشرفت کردن و ما نه !
مشکل ما در درون ملت ماست که همه یک صدا و یک دست نیستن همه ما بفکر خودمونیم و بس
اونی که دلار نداره ناراحته و اونی که دلار داره خوشحاله این درصورتیه که همه ما می دونیم که چی به نفع مملکتمونه و حاضر نیستیم از منافع خودمون بخاطر مملکتمون بگذریم
به امید روزی که با شنیدن چنین خبرایی همه ناراحت بشن حتی اونایی که دلار دارن
من که دارم اینا رو مینویسم خودم 1 میلیون دلار جنس تو انبار دارم اما امیدوارم که دلار پائین بیاد چون منطق اقتصادی من میگه که اگر دلار بالا بره ممکنه که سود کنم ولی هم بازارمو از دست میدم و گردش مالیم پائین میاد و هم یه عده زیادی از مردم فقیر تر می شن .
وقتی پشت پورش نشستن لذت میده که بقیه با حسرت نگاهت نکنن !!!!
از ارانیکو خیلی خیلی ممنونم و بنظر من ارانیکو درحال حاضر بهترین و بروز ترین و مهم ترین سایت اقتصادی برای بازار ایرانه
با تشکر

ادامه
مصباحی شناسه نظر: 7379 4 خرداد 1391 - 17:37

من به شما اطمینان میدهم که نرخ صعودی ارز و بویژه دلار اغاز شده و این همان چیزی بود که غرب میخواست.دلار بالای 2500 تومن.برای خودم متاسفم که گوش به حرف بعضی اقایان دادم و در این چند روز اخیر کمی پس انداز نکردم.لطفا مردم را گول ندهید.

ادامه
حسین عقوبت شناسه نظر: 7380 4 خرداد 1391 - 17:39

آقا.من یک دوستی داشتم با داشتن دویست وپنجاه میلیارد تومان نقدتوبانگ دیروزعمرشو دادبه شما توسن 67سالگی 25000000000 تومان غصه نخورید درست میشه اون کاری که باید بشه میشه

ادامه
یک شناسه نظر: 7381 4 خرداد 1391 - 17:41

علمداری

انچه نزر من بود تنز نیسط!

دلار 1300 تنض است
بازگشت ارزانی قبل از دلار 1700 تنض است
تمام گفته هایت تنض است! حطی در زمان جنگ هم ایران تواتست همه چیز را کنترل کند!

شما هم خود بزرگ بینی و هم پرخاشگر که به نزرات دیگران اهترام نمیگذاری

شنبه کانال 1900

با تشکر از ارانیکو تا شنبه

ادامه
سالاوان شناسه نظر: 7389 4 خرداد 1391 - 17:58

آقا تو رو خدا یکی جلو دلار و بگیر داره میره تو آسمووووون
ای خداااااااااااااااااااا

ادامه
احمدزاده شناسه نظر: 7391 4 خرداد 1391 - 18:2

سلام اقای علمداری.
بنده با تمام وضعیتی که رابطه دلار و معیشت مردم هست در کامنت شما با کمی اختلاف موافقم. یعنی آنچه هدف این وبسایت و همه شرکت کنندگان در این نظر خواهی است( منظور صاحب نظران) رسیدن مردم به وضع متعادل اقتصادی است.
من با این قضیه مخالفم که در اینجا بعضی دوستان آرزوهای خود را مینویسند. این آرزوها در همه ما مشترک است. درد دل هم در این مکان جا ندارد. اگر نظر عاقلانه ا در دو جبهه شامل تاثیر مذاکرات و بی تاثیری مذاکرات کسی دارد بزند.یا تحلیل های عقلانی و با مدارک معتبر راجع به بازار ایران از جمله ارز.

بنده مخالف دست بردن بانک مرکزی در دلار و همینطور بی تدبیری های چند سال اخیر بانک مرکزی با توجه به هشدارهای عقلای اقتصاد به دولت و بانک مرکزی هستم.
آنچه مشخص است بازنده همه آنچه به دلار ارزان یا گران کمک میکند اقتصاد ماست و مردمی که در این اقتصاد در رشته های مختلف به هم پیوسته آن به فعالیت مشغولند.

شما میدانید معیشت مردم در دستان اقتصاد است و اقتصاد در دستان افکار اقتصادی و خدای ناکرده غیر اقتصادی و این افکار در دست مدیر اجرایی مملکت یعنی دولت و در درجه آخر مردم است.

متاسفانه مشتت نمونه خروار است. مردم ما به دنبال تصمیمات آنی دولت هستند و چاره جز تن دادن به تصمیمات اقتصادی و خدای نامرده غیر اقتصادی ندارند.
شما در این سایت رفتار غیر علمی برخی دوستان را میبینید که تحلیلهای عجولانه و اعتباری میکنند و از آینده نگری خود و دوستان را محروم میکنند.
و این اخبار جز بازی برد و باخت ارزش دیگری برای آنها ندارد.
ولی تقریبا اکثری دوستان با اشتفاده از نظرات مختلف اقتصاد را محک میزنند و نظرات خود را شکل معقولانه می دهند.

شما نیز اگر دقدقه ای دارید با استفاده از حسن اخلاق خود با روشهای اقتصادی و طرح مبانی عقلایی که صاحب نظرند میتوانید جان تازه ای به نظریه خود دهید.
بنده از نظرات شما استفاده میکنم. اما طبق آنچه مولفه های اقتصادی است حتی دلار 1226 تومان هم کمکی به اقتصاد نمیکند.
و البته گاهی باعث رفع تورم و کسالت لحظه ای قیمتها میشود. اما آنچه ما میکنیم در دراز مدت بیماری هلندی را وخیم تر و در آخر بیماری ایرانی نامگذاری میشود.

علم اقتصاد مخالف سر سخت اسنگونه رفتار با دلار است.
و شما در وبلاگهای همگی دوستان که در حکم اساتید اقتصاد هستند نظرات مخالف عملکرد بانک مرکزی را میدهند.
چنانچه در تمامی پیش بینی ها آنها مشکلات امروز را میآوردند.
و گواه آن خرید و فروشهای سکه و دلار از بانک مرکزی و بی آبرویی های آن در طول یکسال با مسببه های پی در پی و اصلاحیه های پی در پی و بی اعتمادی بازار به بان مرکزی است.
پس دل به مذاکرات نبندید که مولفه اصلی در جای دیگر است.
تاسف خود را در مذاکرات هدر ندهید . مشکل در کوزه است.
البته خبرهای بد امروز که همه را از مذاکرات مایوس کرد خبر بدی است و تاثیر روانی را بر تاثیر اصلی یعنی مدیریتی افزون میکند.

ادامه
Reza شناسه نظر: 7400 4 خرداد 1391 - 18:15

امیدتون از دست ندین دستاتون به سمت آسمون بالا ببرید و برای آخر عاقبتمون دعا کنید

ادامه
آشنا شناسه نظر: 7402 4 خرداد 1391 - 18:21

خداییش هممون سرکاریم خودمونم خبر نداریم

ادامه
حسین شناسه نظر: 7406 4 خرداد 1391 - 18:23

از آقایون کارشناس که راجع به قیمت دلار اظهار نظر میکنند سوالم اینست که شرایط اکنون چه فرقی با فروردین دارد که قیمت انقدر پایین آمده است؟ چه مولفه مثبتی به وجود آمده است؟

ادامه
darush شناسه نظر: 7410 4 خرداد 1391 - 18:39

sallam be hamge , khabar mohem enke shanbe dolar 1350 tooman meshavad bale 1350 dorost deded .banke markaze elam kard .tamame sarafeha mojaz bayad dolar ra 1350 tooman befrooshand.

ادامه
hamed شناسه نظر: 7411 4 خرداد 1391 - 18:40

نتیجه مذاکره:
همتون سر کار بودید
در مذاکره بعدی مشخص می شه این مذاکره طرفین تازه فهمیدن باید یه مترجم استخدام کنند تا حرف همدیگه را بفهمنند

ادامه
amir amir شناسه نظر: 7414 4 خرداد 1391 - 18:43

به نظر میاد مذاکرات بعد از مدتی دوباره باید برگزار شود .جای تاسف است صادرکنندهو واردکننده دوباره باید صبر کنند تا چه میشود چه فرصتهای که از دست نمیرود دعا کنیم هر اتفاقی میوفتاد (انشااله مثبت) بیفتد که تکلیف معلوم شود

ادامه
artin شناسه نظر: 7419 4 خرداد 1391 - 19:7

ey khoda akhe ta key...... en blataklife adamo mekoshe ya bezaned ye solh konid

ادامه
Babak شناسه نظر: 7420 4 خرداد 1391 - 19:10

دور سوم مذاکرات ٥+١ با ایران لز ساعت ٧:٣٠ دوباره شروع میشه
این نشون میده ایران میخواد با یه توافق از مذاکرات بیاد بیرون

ادامه
bolbol شناسه نظر: 7421 4 خرداد 1391 - 19:16

hanoz omidi hastke insunami aram beshe?

ادامه
علی نظری شناسه نظر: 7422 4 خرداد 1391 - 19:19

سلام دور دوم تموم شد نتیجه در دور سوم مشخص میشه. فقط یه نکته روهمه جا انداختنداینرو همه میدونند که اگه نتیجه + بشه قیمتها کاهش و اگه - بشه قیمتها افزایش پیدا میکنه اما اگه مثل اجلاس استانبول باز نتیجه به یه نشست دیگه موکول بشه آثارش باز - میشه چون همین هفته سنای آمریکا تحریمها رو شدیدتر کرده و زمان اجرای اولتیماتوم اروپا هم نزدیکه و دیگه دست دست کردن برای ایران فایده نداره

ادامه
عاشق سرزمین شناسه نظر: 7423 4 خرداد 1391 - 19:22

بعضی از این اقایان که کامنتهایی به نظر خودشان معقولانه تو سایت میذارن وطاقت شنیدن حرف های دیگران را مثل برادر بزرگوار اقای علمداری را ندارند نیم نگاهی به چشم انداز دور مذاکرات داشته باشند تا متوجه باشند که با احساسات نمی توان تصممیم گرفت وبا توجه به موقعیت پیش امده اروپا وامریکا نیاز بیشتری به ما دارند تاما به انها شما باید سابقه33 ساله حکومت ما را با دنیای غرب فهمیده باشین که ایران بیدی نیست که با این مذاکرات به خو دبه لرزد ما پیروزیم چون حق با ماست نصرمن الله وفتح قریب

ادامه
علی شناسه نظر: 7424 4 خرداد 1391 - 19:23

یعنی استقلال ارزش این مشکلات رو نداره؟
وقتی یه قلدری میخواد، فقط به خاطر زورش، شما رو از خیلی چیزا ممنوع کنه، شما چیکار میکنید؟

ادامه
artin شناسه نظر: 7425 4 خرداد 1391 - 19:29

en toolane shodane mozakerat ra nafahmedem sarane keshvare ma mekhad ! ya goruh 5 en mozakere ra tamded mekonan? agar natejedare ke fabaha age na pas chere be khabarnegaran va mardom elam nemekonand?

ادامه
عاشق سرزمین شناسه نظر: 7426 4 خرداد 1391 - 19:32

افرین بر علی- استقلال - ازادی- جمهوری اسلامی

ادامه
gz شناسه نظر: 7427 4 خرداد 1391 - 19:33

دوستی و صلح ما رو از دست زورگویی نجات میده الان هیچ کشوری اندازهی روسیه از ایران نمیبره

ادامه
بانکداری شناسه نظر: 7428 4 خرداد 1391 - 19:33

کاترین اشتون و گروهش بدجوری به دست و پا افتادن که آقای جلیلی تحویلشون بگیره

آخرین اخبار حاکی از قبول بسته پیشنهادی ایران توسط گروه 5+1 دارد

ادامه
Reza شناسه نظر: 7434 4 خرداد 1391 - 19:45

به نظر من به نفع هر دو طرف هست که به توافقی برسند سختی و طولانی بودن این مذاکرات نشون از رسیدن به نتایجی است شاید آمریکا قصد داشت ایران را در این مذاکرات تا لحضه آخر تحت فشار قرار بده و نتیجه دلخواهشو بگیره و اگر نشد در نهایت به موافقت برسه

ادامه
عاشق سرزمین شناسه نظر: 7435 4 خرداد 1391 - 19:45

دورسوم مذاکرات که درحال انجام است مثبت ارزیابی شده چون هر دو طرف مایل به توافقاتی مثبت وسازنده هستند هیچ شکی در این رابطه نکنید واز همین الان اقایانی که از کنار این جلسات منتظر شنیدن اخبار منفی علیه ایران هستند باید بهشون بگم یه فکری به حال دلار وسکه از تاریخ گذشتشون بکنن که زمان در حال از دست رفتن به ضرر شون میباشد اینم یه پون مثبت از طرف ما

ادامه
صلح شناسه نظر: 7436 4 خرداد 1391 - 19:46

برای صلح کردن و نابودی اعراب حسود صلوات

ادامه
خوی شناسه نظر: 7437 4 خرداد 1391 - 19:47

خلاصه ...................... کل دنیا نمیخواد ایران عزیر به این تکنولوزی صاحب بشه .ایران خوب اومده جلو. مشکل مابین مابین ...............................مابین 5+1 یهاست.

ادامه
خواننده شناسه نظر: 7439 4 خرداد 1391 - 19:50

مذاکرات مثل بازی مار و پله می مونه

ادامه
صالحی شناسه نظر: 7440 4 خرداد 1391 - 19:51

جناب بانکداری فکر میکنم موضوع دقیقا برعکس باشه .

ادامه
محمد علمداری شناسه نظر: 7442 4 خرداد 1391 - 19:52

یک! متاسفانه دیگر حتی پاسخ نظرهای شما را نمی دهم!

دوست عزیز آقای ایرانی برخی اشارات شما صحیح است یعنی آن را قبول دارم مورد Bold بینی را خیر من دوستان زیادی دارم که اخباری خارج از اخبار رسانه ای به عنوان گفتمان روزانه با هم داریم.
البته این رو قبول دارم در برخی کامنت های نخست کمی تندروی کرده ام در روزهای اول چرا که واقعا باور نمی کردم عده ای از مردم خواهان دلار 2500 تومانی باشند،یا آن را درک نمی کنند یا نمی دانند دلار گران فقط سود جیب آنها نیست همه چیز گران می شود.
در کل محتوا اگر من تندی در روزهای اول به شما کردم بیشتر به حساب وحشت من از سیل کسانی بود که تفکرات آلوده و اشتباه دلار گران را صرفا برای جیب خود دارند نه به صلاح ملت.
آنها که دلار گران را قیمت واقعی دلار می دانند شاید به لحاظ محاسبه 10 سال تورم به عدد آنها برسیم اما دلار ارزان که با قدرت اقتصادی دولت وارد بازار می شود واقعا کمک به فشارهای اقتصادی است اگر دولت هرسال با رشد تورم دلار را افزایش می داد اقتصاد بسرعت فروپاشیده می شد در واقعه دلار ارزان پر کننده خیلی از حفره های اقتصادی ایران است،اگر فرض را هم بگیریم تصمیم بر گرانی دلار باشد باید با چنان شیب ملایمی باشد که به ملت فشار نیاید.اگر دلار باید بشود 1500 تومان باید طی 2 سال بشود .
آنچه بعد از دلار گران وحشتناک تر است عدم ثبات اقتصادی است و نرخ هاست دلار 1300 می شود 1400- 1500 -1600-1950 .. دوباره 1800-1700-1600-1500 فراتر از این کاهش ها یا افزایش ها ثبات اقتصادی به وجود نمی آید ، پایین و بالارفتن نرخ دلار اگر رو به افزایش باشد خواسته دولت نیست چرا که قیمت هر چه از نرخ مرجع فراتر می رود بازیچه می شود یکروز 1750 یکروز 1600 یک روز 1625 فردا 1675 متاسفانه تغییر قیمت ها توسط بازار ،دلالان و واسطه گران به وجود می اید چرا که سود آنها از بازی دلار است.
اگر دلار به مدت 1 سال 1700 شود که البته نرخ عاقلانه آن به نظر من برای امسال 1300-1400 است این نظم اقتصادی کاهش ریسک پذیری را ایجاد و باعث امنیت شغلی و اقتصادی می شود.
آنچه مرا می ترساند به عنوان یک فعال اقتصادی و یک اقتصاددان
1-کاهش افزایش روزانه نرخ ارز
2-ایجاد بی نظمی در نرخ های برابری حتی از سوی بانک مرکزی مثلا نسبت نرخ دلار کانادا به آمریکا همیشه پایین تر است اما در بازار ما و بانک مرکزی نرخ دلار کانادا گران تر است و این فقط یک نکته نیست یک فاجعه محاسباتی است موجب پولشویی می شود.
3-عدم نرخ حقیقی ارز به تناسب نرخ ارز مرجع
4-عدم حمایت همه مردم از اقتصاد سالم
5-دلال بازی عده ای از مردم و بازی با واحد پول مملکت
و ...
در آخر ضمن عذرخواهی بابت فکر کنم یک کامنت کمی تند نسبت به شما
و تشکر بابت توضیحات شما،

ادامه
سالاوان شناسه نظر: 7443 4 خرداد 1391 - 19:55

میگم این گروه ایرانی خارجی فکر کنم از مذاکرات خیلی خوششون اومده هی دارن دور می خورند دوره اول دوره دوم دوره سووم فکر کنم به دور دیگه هم برند این دور خوردنا حاکی از مثبت بودن مذاکرات داره -- اشتون پلاس -- ashton +

ادامه
artin شناسه نظر: 7446 4 خرداد 1391 - 20:7

hame ma iraneha medunem ghaymate kalaye ke dar keshvareman raft bala dege kheyale dege arezoo e ke be gheymate avalesh bargarde manzooram hmen kaghaze seyah dollare khodahafez dollare 1000 tuman mesle benzin az 1 tuman hala sohbate 1000 tuman litre.

ادامه
محمد علمداری شناسه نظر: 7447 4 خرداد 1391 - 20:8

در ضمن دوستان ،من با خبر شدم که تیم ایرانی بشدت به دنبال نتیجه مثبت است و فشار بسیاری برای کاملا منفی یا کاملا مثبت بودن جلسه دارد،درواقع تیم هسته ایران برخلاف نظرات خیلی ها نه به دنبال خرید زمان هست و نه به دنبال حاشیه.
در ضمن دوست بنده که در بغداد هست!جزو تیم مذاکره کننده نیست،جزو تیم های خبری- رسانه ای حاظر در انجا هستند.

ادامه
مهران شناسه نظر: 7448 4 خرداد 1391 - 20:8

آخرش کار به پنالتی می کشه !

ادامه
artin شناسه نظر: 7449 4 خرداد 1391 - 20:10

aya sayte mohtarame eranico khabare az dore sevome mozakerat daren?

ادامه
artin شناسه نظر: 7452 4 خرداد 1391 - 20:17

agar teme irani be donbale natejehe mosbate pas chera goruhe 5 moafeghat nemekone ha........................be donbale natejera be nafe khod mosbat kone entor begen babam jan mardom ke sare allaf nemekhoran keluye 30000 tuman gusht ba gharz mekharan .

ادامه
دوستدار علمداری شناسه نظر: 7454 4 خرداد 1391 - 20:22

منم یه دوست دارم که جزو هیئت مذاکره کننده نیست ولی پسر باباشه
این شایعات رو چرا پخش می‌کنی اونها فکر نکم حتی با خودشونم حرف زده باشن حالا چطور اون مثلا دوستت می‌دونه که ایران به شدن دنبال نتیجه هست

ادامه
gz شناسه نظر: 7459 4 خرداد 1391 - 20:32

مردیم از استرس

ادامه
محمدرضا شناسه نظر: 7460 4 خرداد 1391 - 20:35

مثل اینکه نام محمدرضا یک برند شد

ادامه
مرادی1 شناسه نظر: 7462 4 خرداد 1391 - 20:41

برای پی بردن به وقوع یک خبر باید پازلی از دهها خبر را کنار هم قرار دهید تا به نتیجه صحیح برسید.بسیاری از خبر ها و وقایع حاکی از نتایج مثبت اجلاس به نفع ایران است ...

ادامه
MustafaJF شناسه نظر: 7463 4 خرداد 1391 - 20:42

چرا استرس یعنی فکر می‌کنی با مثبت بودن مذاکره همه مشکلات ما حل میشه نه مشکل ما خود ماییم
یکی علی دایی رو بگیره به خودمون گل نزنه کرس رونالدو گل بزن نیست

ادامه
محمد علمداری شناسه نظر: 7464 4 خرداد 1391 - 20:44

دوستار بنده ! شایعه چیه!!همچین می گید شایعه که انگار دوست بنده گفته الان همه چیز تمومه! ایشان با یکی از اعضای مذاکره کننده ایرانی صحبت کرده بود در حد چند دقیقه! بعدم شایعه مومن چه فایده ای برای بنده یا شما داره! مگه با حرف من اتفاقی می افته؟من این خبرو گرفتم اینجا گذاشتم تا شما هم مطلع شوید خبر عظیمی هم نبود!!!

ادامه
مهدی ایرانی شناسه نظر: 7465 4 خرداد 1391 - 20:45

جناب علمداری

من هم همین نکته ها را به جناب عالی گوشزد کردم، شاید نتوانستم مفهوم را منتقل کنم.

منظورم از Bold بودن...، حساسیت نامتعارف و نگرانی بیش از حد شما نسبت به اظهار نظرها و پیشبینی های غیر منطقی یا غیر مطلوب بعضی از دوستان است. (که خود اشاره کرده اید : ...وحشت من از سیل کسانی بود ...). و رویکرد انکاری که در قبال این نظرات اتخاذ میکردید.

دومین مطلب همان بود که شما یک فضای آرام و دور از واقعیت و توام با خوشبینی را برای مردم، و یک فضای خبری جداگانه را برای بیان واقیعت ها تجویز میکنید (که خود به آن اشاره کرده اید: من دوستان زیادی دارم که اخباری خارج از اخبار رسانه ای ...) .

مجموع دو روحیه فوق، باعث شده که شما، آن تعبیر و تحلیلی که دارید را، راحت در سایت بیان نکنید و حتی خلاف آن را عنوان کنید! مثلا در نظرات شما، میل شما به ثبات اقتصادی (عدم کاهش یا افزایش سریع نرخ دلار) در پس شعار ارزانی دلار شما، گم بود و فدا شده بود و آنطور که من در خاطر دارم، اولین بار است که شما به این میل اشاره میکنید (و عنوان کردید:.. این کاهش ها یا افزایش ها ثبات اقتصادی به وجود نمی آید...)

قصد جسارت ندارم،اما این روحیه منجر به "قیم مابی" میشود. وگرنه، من هم به طبقه بندی اطلاعات اعتقاد دارم، اما نباید در این حد دایره اطلاعات تخصصی عمومی را تنگ کرد.

در ارتباط با نگرانی شما که در ردیف 4 و 5 ذکر کردید:
(4-عدم حمایت همه مردم از اقتصاد سالم
5-دلال بازی عده ای از مردم و بازی با واحد پول مملکت)
باید مجددا خلاصه آنچه عنوان کردم را بازگو کنم، چرا عموم مردم از اقتصاد سالم حمایت نکنند؟ واقعا اگر عموم مردم از اقتصاد سالم حمایت نکند که باید به خواستشان احترام گذاشت!!! ولی قطعا، عموم مردم اقتصاد سالم را میخواهند هر چند، بخشی از آنها، موقتا درگیر سود و ضرر بازارهایی نظیر ارز و سکه شوند)
تا آنجایی که من اطلاع دارم، عامل نهایی تغییر قیمت جهانی طلا، تقاضا ست، تغییر تقاضا، بنابر روانه شدن سرمایه سرمایه داران به این بازار یا از این بازار به بازار دیگر است، و ندیدم کسی این مساله را تقبیح کند، همه به سرمایه دار حق میدهند که در شرایطی که شرایط برای سرمایه گذاری در سایر زمینه ها به هر دلیلی امن نیست، به کشتی امن طلا پناه بیاورد و به موقع از آن خارج شود، حال چرا ما این حق را برای سرمایه دارهای داخلی و مردم (سرمایه داران بسیار کوچک!)، قایل نباشیم؟
بحث مفصلی راجه به تعریف دلالی و دلال و حوزه اثر آنها و تقسیم بندی آنها در ذهن دارم که مجال آن نیست.

توجه کنیم که این سایت، یک فضای تخصصی است، و حتی اگر لاپوشانی (بی اطلاع گذاشتن عموم) را در کل رفتار ی لازم فرض کنیم، اینجا دیگر جای کتمان نیست. مخاطب این سایت قاعدتا تخصصی اخبار اقتصاد را دنبال میکند و باید به دور از سرپوشهای خبری، اظهار نظر کند و اخبار را بداند. هر چند نظر من این است که باید دایره اطلاعات و اخبار عمومی را بسیار وسیع کرد، و شفاف کار کرد. مردم، هر چه آگاه تر باشند، آگاهانه تر در اداره کشور عمل میکنند.

با سپاس
مهدی ایرانی

ادامه
Babak شناسه نظر: 7466 4 خرداد 1391 - 20:46

کنفرانس خبری مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعت 7 به وقت بغداد (8:30 به وقت تهران) آغاز می‌شود

ادامه
بابک شناسه نظر: 7467 4 خرداد 1391 - 20:47

به نقل از منابع غربی، کنفرانس خبری (کاترین اشتون) مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ساعت 7 به وقت عراق شروع خواهد شد.

در حالی که هنوز خبری از پایان مذاکرات دور سوم ایران و گروه1+5 نیست.

همچنین منابع غربی عنوان می‌کنند که دیپلمات‌های ایرانی و غربی در دو هفته آینده با هم دیدار خواهند داشت ، هر چند که هنوز محل آن مشخص نیست.

آنها معتقد ند که چینی‌ها و روس‌ها کمک حال این گفت‌وگو ها بوده‌اند.

ادامه
وظن پرست شناسه نظر: 7468 4 خرداد 1391 - 20:49

دور اول ، دور دوم، دور سوم، می خوریم عدس پلو
اشتون تیمتو بردار و برو

ادامه
زیزیگولو شناسه نظر: 7470 4 خرداد 1391 - 20:58

آقا دعا کنید مثبت باشه برای آینده کشورمون و همچنین ما که جا موندیم از خرید سکه، شنبه بریم تا خرخره بخریم...بابا تا سکه نره بالای 700 هیچکس از بانک تحویل نمیگیره
627+31مالیات+50سود 4ماهه 24% = 708

ادامه
کیو شناسه نظر: 7471 4 خرداد 1391 - 21:1

ای آقا دیگه آدم اگه نخواد توافق کنه که این همه نشست نمی ذاره،این کش دادن ها واسه سخت جلوه دادنه توافقات،اگر بعد 33 سال اختلاف یهو توافق بشه که گوشش باز رفقا.dont worry every body:D

ادامه
javid شناسه نظر: 7472 4 خرداد 1391 - 21:2

منو بگو که سکه های ثبت نامی ام رو دیروز از ترس مثبت شدن نتایج 640 رد کردم رفت و جالب بود چند نفر دیگه هم تعداد بالا داشتن که اونها هم فروختن چون نگه داشتنش خیلی ریسک داشت اما اگه میدونستم این کار رو نمیکردم البته خوشبختانه با سود فروختم اما با این قیمت های امروز حسابی پشیمونم الان هم میترسم برم دلار یا سکه بخرم چون هیچی معلوم نیست


این جریان هسته ای همه اش شده مایه بدبختی و تحریم و گرانی واسه مردم . ما اگه این جریان رو نخوایم کیو باید ببینیم. همش استرس همش ترس.من مطمئن هستم خود تصمیم گیران هسته ای در داخل هم میدونن که اگر این مذاکرات کاملا شکست بخوره تا چند ماه دیگه کمر اقتصاد ایران کاملا خورد میشه و بی تعارف و بدون اغراق بگم درگیری نظامی هم رو شاخشه که خدا میدونه چه لطماتی به کشور میزنه حالا سود روی دلار و سکه به درک.

کاش تا چند ساعت دیگهخبر های مثبتی در بیاد.بابا این ملت دیگه نمیتونن این همه فشار اقتصادی را تحمل کنند با چه زبونی بگند

ادامه
مرادی1 شناسه نظر: 7473 4 خرداد 1391 - 21:6

از منفی دادنها به پیش بینی نتیجه مثبت اجلاس مشخصه که خیلی ها دلار و طلا ذخیره کردن.خدا کنه کسی در این گیر و دار زیاد متضرر نشه و حداقل از سودش کاسته بشه...

ادامه
بابک شناسه نظر: 7475 4 خرداد 1391 - 21:11

اخبار تائید نشده حکایت از آن دارد که نشست بعدی ایران و ٥+١ در روزهای ٢٩ و ٣٠خرداد ماه ( 18 و 19ژوئن) احتمالاً در مسکو برگزار خواهد شد.
کنفرانس خبری تا لحظاتی بعد

ادامه
مستعار السلطنه شناسه نظر: 7476 4 خرداد 1391 - 21:12

اخبار تائید نشده حکایت از آن دارد که نشست بعدی ایران و 1+5 طی روزهای ۲۹ و ۳۰ خرداد ماه ( 18 و 19ژوئن) احتمالاً در مسکو برگزار خواهد شد.

گفت‌و گوهای ایران و گروه 1+5 در 3 دور به مدت 2 روز در بغداد برگزار شد.

ادامه
javid شناسه نظر: 7478 4 خرداد 1391 - 21:17

قرار شده گفتگوها در مسکو ادامه داشته باشه از 17 تا 19 ماه جون.پس یعنی هنوز میشه زیاد امیدوار بود. و الان اشتون گفت پیشرفت سخت بوده اما همه ما میخواهیم نتیجه ملموس برسیم.خدایا شبه جنگ و تحریم را از سر این خاک و مردم نجیب دور کن.

ادامه
مستعار السلطنه شناسه نظر: 7480 4 خرداد 1391 - 21:20

تلویزیون ایران چرا جلسه مطبوعاتی پس از مذاکرات را مستقیم پخش نکرد؟ حق مردم نیست بی واسطه که بدانند؟

ادامه
محمد علمداری شناسه نظر: 7481 4 خرداد 1391 - 21:23

جناب آقای ایرانی
در خصوص محافظه کارانه بودن اینجانب در خصوص برخی اخبار به قول شما مصلحت به سکوت است.
دوم بنده قطعا با افزایش نرخ دلار در طولانی مدت موافق هستم،هر چیزی منطقی دارد افزایش نرخ دلار هم باید منطق داشته باشد.
اما افزایش ناگهانی دلار حتی به نرخ تورمی آن در یکسال تنها طبقات آسیپ پذیر جامعه را نابود خواهد کرد.
من موافق افزایش نرخ دلار طی یک برنامه منظم و با پشتوانه هستم،قطعا نرخ دلار باید افزایش پیدا کند ولی بنده نظر نیمی از میزان تورم سالیانه را برای دلار دارم یعنی اگر ما در یکسال 20 % تورم داریم دلار 10% گران شود اگر 10%تورم داریم 5% زیاد شود اگر به تناسب تورم،نرخ سود بانکی و حقوق و ... افزایش دهیم در طولانی مدت فقط پول ملی بی ارزش می شود در واقع دولت در مرحله نخست باید به کنترل تورم و نرخ دلار بشتابد.
در خصوص مردم طرفدار افتصاد سالم به این ایمان دارم درصد از مردم که کم هم نیستند به دنبال اقتصاد ناسالم هستم کوچکترین نمونه آن که شما هر روز آن را مشاهده می کنید،گران فروشی،کم فروشی و ... می باشد.
این نشان از طبع ملت به پول دار شدن زود هنگام و خارج از رویه است من به این ایمان دارم که درصدی زیادی از ایرانیان آرزوی پول دار شدن سریع خریدن خانه و ماشین خوب دارند،اینها بد نیست مردم انتظار دارند اما باید پذیرفت انتظار ایرانیان در برخی خصوص زیاد است،مثلا یکبار مثال زدم من در یکی از کارخانه ها مطرح ماکارنی سازی در خصوص پروژه ای مهمان بودم مدیر عامل کارخانه بصورت شفاف اعلام کرد که سود شرکت مثلا از ماهی 5 میلیارد تومان شده ماهی 3 میلیارد تومان و باید دولت را تحت فشار گذاشت تا افزایش قیمت ماکارانی مجددا به همان سود برسند!
خیلی از این مدیران کارخانه و تولیدی با این تفکرات و علایق سیری ناپذیر را دیده ام، یا در شهر شما به تعدد زیاد مشاهده می کنید چگونه کم فروشی و گران فروشی صورت می پذیرد.دلالان دلار و سکه چگونه بدون هیچ اصول منطقی مثل امروز دلار را 100 تومان گران می کنند!
این مردم طرفدار اقتصاد سالم نیستند! این ها از اقتصاد نا سالم سرمایه جمع می کنند و دولت هم گاهی از این وضعیت آشفته استفاده می کند.
بگذریم.
امیدوارم مشکلات بسرعت حل شوند آنچه دوست اینجانب در بغداد در تیم خبری هستند به من گفتند تیم ایرانی،علاقه به حصول نتیجه دارد،این خیلی خوب است این نشان دهنده این است که خیلی ها متوجه شده اند که دیگر نمی شود با دنیا شوخی کرد! یا پیشنهاد مدیریت دنیا را داد بلکه باید با دنیا دنیا را ساخت! نه با یک نفر دنیا را ساخت.
با آرزوی ثبات بیشتر اقتصادی و خروج از وضعیت فعلی برای کشور عزیزمان ایران
اینها هم از مردم هستند،

ادامه
بانکداری شناسه نظر: 7483 4 خرداد 1391 - 21:29

تبریک
یک پیروزی دیگر برای ایران

سلام دلا ر ١٥٠٠ تومانی

ادامه
عابدی شناسه نظر: 7484 4 خرداد 1391 - 21:29

مذاکرات بعدی 29 و30خرداد در مسکو.یعنی یک ماه دیگر ملت سرکار باشند و اقتصاد مملکت بلاتکلیف.نه واردکننده و نه صادرکننده تکلیفشان را نمیدانند و این برای اقتصاد درب و داغونی مثل اقتصاد کشور ما بدترین حالت ممکن می باشد

ادامه
javid شناسه نظر: 7485 4 خرداد 1391 - 21:32

جالبه اشتون گفته هر دو طرف مایل به ادامه و حل این جریان هستند علی رغم تفاوتهای نظر زیادی که داریم و منو یاد گفته روزنامه واشنگتن پست میندازه که گفته این مذاکرات محکوم به نتیجه مثبت است ولو در دراز مدت و دقیقا این نظر را در حرفای اشتون میشه دید. حالا شنبه دلار چه شود خدا داند. هر دو طرف دنبال حل این جریانن و اگر مذاکرات شکست میخورد و نتیجه باب میل غربی ها نبود مطمئن باشید الان حرف ادامه مذاکرات اون هم توی این وضعیت در مسکو نبود.

ادامه
مهدی ایرانی شناسه نظر: 7488 4 خرداد 1391 - 21:42

جناب علمداری

مشکلی نیست، تفاوت عقیده یعنی همین، به نظر من مصلحت در سکوت و یا نگفتن واقعیت و یا وارونه جلوه دادن آن نیست. و به نظر شما، مصلحت در سکوت یا جلوگیری از انتشار اخبار یا ارایه اخبار آذین شده است که البته دیدگاه شما، در مقیاس کلان در ایران در حال اجراست.
به هر حال بیش از این وقت شما و دوستان را نمیگیرم. بحث ما هم مثل مذاکرات امروز، طولانی و بی توافق شد :-).
سپاس از ارانیکو که امکان این تبادل نظر را فراهم کرده. است.

ادامه
مهران شناسه نظر: 7511 4 خرداد 1391 - 22:39

جناب بانکداری فکر کنم شما کلاً تو توهم زندگی می کنی! کدوم پیروزی؟! کدوم دلار 1500 تومنی؟! (شما تا دیروز حرف دلار 1000 تومنی می زدی)

ادامه
حاجی شناسه نظر: 7516 4 خرداد 1391 - 22:45

و شما فکر می کنید مسکو میزاره این مذاکرات به نتیجه برسه؟!! اون سری که گفتن مثبته نتیجه این شد حالا که می گن اختلاف داریم معلومه نتیجه مسکو چی میشه.

ادامه
یاوری شناسه نظر: 7520 4 خرداد 1391 - 22:50

به مسکو مثل بغداد نباید دلخوش کنیم.بهتره زندگی رو بدون دلخوشی به ارزان شدن ادامه بدیم.بهرحال انرژی هسته ای حق مسلم ماست.اما این قضیه بحرین این میان دیگه چه صیغه ای بود؟

ادامه
امیررضا شناسه نظر: 7564 5 خرداد 1391 - 1:15

34 ساله که همیشه تو استرس و اظطراب جنگ و تحریم وگرانی و تورم داریم زندگی میکنیم.خدایا ما چه گناهی کردیم مگه زندگی راحت و بی دردسر حق مسلم ما نیست؟

ادامه
دو شناسه نظر: 7566 5 خرداد 1391 - 1:28

میخاستن یه حالی به عربستان بدن آخه ما سه گروه داریم که بدشون نمیاد توافقی صورت نگیره:
1.روسیه و چین که مخالف جنگ هم هستن
2.عربها که موافق جنگن
3.اسراییل که اونم موافق جنگه
جالبه که ایران قبول کرده دور بعد در روسیه باشه!هنوز آقایون این روسها رو نشناختن

ادامه
محمد هادی شناسه نظر: 7587 5 خرداد 1391 - 9:20

اگر حقیم باید استقامت کنیم فاستقم کما امرت همه جمع شدن بر روی باطل خود پافشاری می کنند در صدر اسلام هم شعب ابیطالب و محاصره سخت علیه پیامبر اسلام ایجاد شده است

ادامه
علی نظری شناسه نظر: 7612 5 خرداد 1391 - 12:0

سلام قبلا هم گفتم اگه مثل اجلاس استانبول باز نتیجه به یه نشست دیگه موکول بشه آثارش منفی میشه و دیگه دست دست کردن برای ایران فایده نداره البته ایران یه شانس داره با توجه به اینکه زمان اجرای تحریمهای مصوب بهمن آمریکا واروپا اول جولای(10تیر) هست میتونه در اجلاس مسکو ورق رو برگردونه ولی این نشست با 2 دور قبلی فرق داره چون آخرین فرصته و اگه به دور بعدی بکشه مطمئنا بعد از تحریمها میشه وشوک اصلی و کشنده اون وقت اتفاق میفته تغییر وتحولات حالا بیشتر روانیه وبعد از چند روز فروکش میکنه چون اتفاق خاصی نیفتاده(نه تحریمها شدیدتر شده ونه کمتر!) کسایی که مخافند فقط آیکون مخالفم رونزنند لطف کنند علتش هم بگند.ممنون

ادامه
نادون شناسه نظر: 7637 5 خرداد 1391 - 14:43

مذاکرات مسکو به نظر شما امیدوارکننده است؟ نظر بدین

ادامه
پدرام شناسه نظر: 7641 5 خرداد 1391 - 14:51

دلار هم الکی رفته بالا اقایون بالاخره کوتاه میان وگرنه مذاکره مسکو دیگه نبود ! و فاز دوم پیش فروش ها در راهه که باعث کاهش قیمت سکه میشه و کاهش تقاضا برای ارز و کاهش قیمت اون !

ادامه
پدرام شناسه نظر: 7643 5 خرداد 1391 - 14:55

به نظر من در مسکو در اخر خرداد ایران کوتاه میاد ! چون دیگه شوخی نیست ! و این همه جنجال برای امتیاز گیری از هم هستش وگرنه اگه قرار بود ایران کوتاه نیاد مذاکرات کاملا قطع میشد مثل پارسال که یک سال مذاکره نکردند !

ادامه
علی رضا + شناسه نظر: 7652 5 خرداد 1391 - 15:45

مگه خودمون کشور نداریم که جلسات رو هی میبرن بغداد ، ترکیه و ...
نکنه کاترین میترسه نمک گیر بشه ...

ادامه
ارسال نظر
حداقل 3 کاراکتر وارد نمایید.
ایمیل صحیح نیست.
لطفاً پیوند مرتبط را کامل و با http:// وارد کنید
متن نظر خالی است.

wait...