در حال دریافت خبر
در حال دریافت خبر
سه وزارتخانه مسئول تخصیص ارز شدند
بانک مرکزی اعلام کرد: سه وزارتخانه مسئول تخصیص ارز بوده و بانک مرکزی مسئولیت تامین ارز واردات کالاهای اساسی و دارو را به عهده دارد.
روند پرداخت ارز دولتی به واردکنندگان کالا از تیرماه سال جاری تغییر کرده و سه وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی و بهداشت به عنوان مرجع و مسئول تصمیمگیری در ارتباط با تخصیص ارز به واردکنندگان کالا براساس اولویت عمل میکنند.
با تغییر شرایط دریافت ارز دولتی دفاتر تخصصی وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنار ادارات مسئول دو وزارتخانه دیگر به عنوان مرجع تصمیمگیری در خصوص بررسی و صدور مجوز جهت تخصیص ارز دولتی فعالیت میکنند.
بانک مرکزی تنها تامین کننده ارز کالاهای گروه اول (کالاهای اساسی و دارو ) است و هیچ دخالتی درباره اینکه ارز موجود در اختیار کدام واردکننده قرار بگیرد نداشته و صرفا بر اساس تایید وزارت صمت (مندرج در ثبت سفارش صادره ) اقدام می کند.
تنها مرجع تشخیص تخصیص ارز با نرخ مصوب دولت (۴۲۰۰۰ ریال برای هر دلار ) وزارتخانه های یاد شده با تایید نهایی وزارت صمت هستند و بنابراین در این ارتباط بانک مرکزی دخالتی در تعیین مصادیق تخصیص ارز نداشته و فقط مجری تامین ارز با تایید و مسئولیت دستگاههای یاد شده است.

دلار آمریکا
1,667,000 ریال-0.06
یورو
1,899,300 ریال-0.06
تمام سکه طرح قدیم
1,665,000,000 ریال-0.30
تمام سکه بهار آزادی
1,620,000,000 ریال+2.47
نیم سکه بهار آزادی
880,000,000 ریال+1.14
ربع سکه بهار آزادی
500,000,000 ریال+1.00
© ارانیکو 1405 - 1389 | تمام حقوق محفوظ است.
نظرات (0)