اخبار و مقالات

آگهی‌ها

کالاها

شرکت‌ها

دی اتانول آمین (DEA)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

سدیم کربنات (Sodium Carbonate)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

استیک اسید (Acetic Acid)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

اسید نیتریک (Nitric Acid)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

استیک اسید (Acetic Acid)

فروشنده: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

دی اکسید تیتانیوم (Titanium Dioxide)

فروشنده: :  شیمی پل

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

پلی پروپیلن (Polypropylene)

فروشنده: :  سالارشیمی

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

اسید استئاریک (Stearic Acid)

فروشنده: :  آسا صنعت ساتیا

1   کیسه تماس بگیرید   
سفارش خرید

متانول (Methanol)

فروشنده: :  مهرادکو

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

استیک اسید (Acetic Acid)

فروشنده: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

دی اکسید تیتانیوم (Titanium Dioxide)

فروشنده: :  شیمی پل

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

پلی پروپیلن (Polypropylene)

فروشنده: :  سالارشیمی

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

یک ایرانی معادل 6 هندی و 3 ژاپنی برق مصرف می‌کند

یک ایرانی معادل 6 هندی و 3 ژاپنی برق مصرف می‌کند

مدیرعامل توانیر با هشدار نسبت به جهش بی‌سابقه مصرف برق در کشور و به ویژه تهران سرانه مصرف برق هر ایرانی را معادل 6 شهروند هندی و 3 شهروند ژاپنی اعلام کرد و گفت: با این جهش مصرف امکان نگهداری تاسیسات صنعت برق وجود ندارد.

همایون حائری درباره آخرین وضعیت تامین و توزیع برق تابستانی مشترکان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون رشد مصرف برق در کشور به حدود 15 درصد رسیده به طوری که به دلیل جهش مصرف برق تاسیسات تولید، انتقال و توزیع برق همواره در مدار بهره‌برداری قرار داشته و فرصت استراحت به تجهیزات برقی کشور را نداده ایم.

مدیرعامل توانیر با اعلام اینکه در برخی از روزهای پیک مصرف تابستانی مجبور با استفاده بیش از 90 درصدی از تاسیسات و تجهیزات برق کشور شده ایم، تصریح کرد: این در حالی است که در سال های گذشته ظرفیت استفاده از تجهیزات تاسیسات برقی کشور حداکثر 70 درصد بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تابستان سال جاری به مراتب گرم و طاقت فرسا تر از تابستان سال گذشته بود، اظهار داشت: در سال‌های گذشته اوج و پیک مصرف برق در ساعات شب بود اما امسال پیک مصرف برق به ساعات روز منتقل شده است.

حائری با یادآوری اینکه در شرایط فعلی ظرفیت های ایجاد شده برای تامین برق تابستانی مشترکان به هیچ وجه پاسخگو نیازهای برقی کشور نیست، بیان کرد: با این وجود با تغییر آرایش شبکه برق و استفاده حداکثری از ظذفیت تولید، انتقال و توزیع تابستان امسال هیچ گونه خاموشی برنامه‌ریزی شده ای نداشته ایم.

مدیرعامل توانیر با هشدار نسبت به جهش قابل توجه مصرف برق در پایتخت، افزود: در کل کشور متوسط رشد مصرف برق از ابتدای سال جاری تاکنون بین 10 تا 15 درصد بوده اما در تهران این رشد مصرف برق حتی به 30 درصد هم رسیده است.

این مقام مسئول یکی از دلایل جهش 30 درصدی متوسط مصرف برق در تهران را ساخت و سازهای فراوان یاد کرد و گفت: تابستان سال جاری رکورد پیک مصرف بیش از هشت هزار و 500 مگاواتی مصرف برق در تهران به ثبت رسیده است.

وی تاکید کرد: اگر شرایط رشد مصرف برق به همین منوال پیش برود سال آینده نمی توانیم شبکه ها را نگهداری کنیم چون در هیچ جای جهان رشد مصرف روزانه 10 درصد تجربه نشده است.

حائری با تاکید بر اینکه رشد و افزایش پیک مصرف برق تنها در فصل تابستان نبوده بلکه در زمستان‌ها مصرف برق اوج گرفته است، گفت: زمستان سال گذشته رشد مصرف 3 برابر تابستان بود و با افزایش وسایل گرمایشی حدود 75 درصد تجهیزات جدید به وسایل مصرفی برق اضافه شده است.

مدیرعامل توانیر در پایان باردیگر با هشدار نسبت به رشد مصرف برق در کشور، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سرانه مصرف برق ایران به ازای هر نفر معادل سه شهروند ژاپنی و یا 6 شهروندی هندی است.

خبرگزاری مهر

نظرات (18) کاربر عضو:  کاربر مهمان: 
تأمل شناسه نظر: 137742 22 مرداد 1393 - 16:44

بالا بودن مصرف برق در درجه اول به ملزومات و وسایلی مربوط میشود که مردم از آنها استفاده میکنند که نود درصد آنها غیر استاندارد بوده و خود مردم مستقیم در این امر دخالت ندارند.
به جای اینکه همه تقصیرها را گردن مردم بیندازید جلوی واردات و حتی تولید لوازم پرمصرف رو بگیرید.
این دقیقا مثل مصرف بنزینه که وقتی ماشین پرمصرف میدید دست مردم و بعد از اونا کاهش مصرف میخاید.

ادامه
ali شناسه نظر: 137743 22 مرداد 1393 - 17:18

این جوجه های تازه به دوران رسیده بی سواد هر وقت می خواهند از ...کاریهای خودشان دفاع کنند یاد این امارها می افتند یکی نیست به این جوجه بگه هند اصلا برق داره که مردمش مصرف کنن یا بنده خداها خونه دارن اصلا یا ژاپنها تو خونه 20 متری و دمای اونجا مثل ما کولر میخوان یا پرت انرژی معماری اونها با ما قابل مقایسه است یا رفاه اجتماعی اونها با ما قابل مقایسه است ویا.....

ادامه
سلام شناسه نظر: 137744 22 مرداد 1393 - 17:49

دادش، واسه اینه که محیط و وسایل مصرف واسه ژاپنی بهینه شده.
با شرایطی که اینجا فراهمه اگه بخوایم اندازه ی اونا مصرف داشته باشیم باید اساساً مصرف رو قطع کنیم!

ادامه
نادان شناسه نظر: 137745 22 مرداد 1393 - 17:51

جناب مدیر محترم عامل ذکر جند نکته اساس را فراموش نمودند:
1- ایران در بین کشورهای منطقه بالاترین درصد اتلاف انرژی در مسیر انتقال خطوط را دارا می باشد(بالاتراز 30%)
2- ایران از نظر اصول ساختمان سازی در رتبه های پائین از نظر رعایت اصول درخصوص مصرف بهینه ساختمانی می باشد.
3- ما شین الات تولیدی و صنعتی واحد های تولید و صنعتی ایران عمدتا مستهلک و دارای رتبه پائین از نظر اتلاف انرژی می باشند.
4- بیشترین اضافه مصرف انرژی در ادارات و موسسات عمدتا دولتی انجام شده و عمده مردم در این مصرف اشتباه دخالتی ندارند
5- لوازم خانگی مورد استفاده در اغلب منازل فاقد بهره وری لازم از نظر مصرف انرژی می باشد
لذا خواهشمند است در توضیح یک موزه کلیه پارامترها را باهم مقایسه و از مقایسه هدفدار پرهیز گردد.

ادامه
متعجب شناسه نظر: 137746 22 مرداد 1393 - 17:52

چرا این جناب معاون اسمش همایون است؟ما کمتر چنین نامهایی در بین دولتمردان می بینیم و بیشتر علیرضا محمد مهدی حسین علی و امثالهم هستند همایون و بابک داریوش کوروش خسرو و امثالهم فقط در فیلمها و سریالها در نقش منفی و خلافکار مشاهده می کنیم

ادامه
مهرداد شناسه نظر: 137748 22 مرداد 1393 - 18:7

دروغ که حناق نیست کی به کی این دولت اماراش از دولت احمدیژاد هم بدتره

ادامه
رضا بی نفس شناسه نظر: 137751 22 مرداد 1393 - 18:49

iهمیشه همه چیز های بی ربط را برای رسیدن به هدف خاص به هم ربط می دهیم اگر ملاک شما این دوکشور هستند چرا با آمریکا و اوپا مقایسه نمی کنید و چرا میزان تلفات در خطوط انتقال و توزیع (5 و 20 درصد)به دلیل فرسودگی و ... و همچنین راندمان پایین نیروگاه ها را با کشور های دیگر مقایسه نمی کنید !!!

ادامه
محمد شناسه نظر: 137757 22 مرداد 1393 - 21:19

بله حق با شماست. ولی وسایل برقی ساخت کارخانه بابای من و شما که نیست. وارداتشم دست اخوی من نیست. بعدم ما در شبکه برق 25 درصد اتلاف داریم این رو به پای کی میگذارید؟ اینم تقصیر ملته!!!!!
امروز تو یزد دمای هوا 51 درجه سانتیگراد بود تو اکثر خانه ها دو تا کولر روشنه دائما. این مصرف انرژی رو با آب مصرفی کولر ها جمع کنید اونوقت با کولرهای پرمصرف و طراحی 30 سال پیش میشه ضعف مدیریت رو دید.

ادامه
مهیار شناسه نظر: 137761 22 مرداد 1393 - 22:35

متاسفم که وزیر تلفات شبکه و زیرساخت را به حساب مصرف مردم می گذارد. وزارت نیر این چنین آمارهایی درباره مصرف آب هم می دهد در حالیکه تلفات شبکه آب هم بیش از 50 درصد است.
ضمناً آقای وزیر هیچ اشاره ای به دلیل دوم کمبود برق که صادرات به کشورهای همسایه خصوصاً عراق است، نمی کند. صادراتی که درآمدش هیچگاه به دست نیروگاه های تولید کننده و شرکت ها پیمانکار نرسیده است.

ادامه
مهدی شناسه نظر: 137766 23 مرداد 1393 - 8:28

نمی دونم چرا مسئولین محترم خودشان را به آن راه زده اند؟ اصلاً این مقایسه درست است؟

ادامه
علیرضا شناسه نظر: 137767 23 مرداد 1393 - 8:36

آقای دکتر به جای هشدارهای بی نتیجه قیمت برق رو باید تا قیمت واقعی افزایش داد. تمام پیمانکارهای صنعت برق رو به ورشکستگی هستند به جای کم کردن کار مهندسان برق حجم کار رو باید افزایش داد. هر کی می خواد برق مصرف کنه و پولسش رو بده تصااعدی 10 برابر باهاش حساب می کنیم.

ادامه
عباس شناسه نظر: 137773 23 مرداد 1393 - 10:11

با سلام

فرمایش تمامی دوستان متین و قابل احترام
ولی سوال من این است که این آمار اینکه ما 6 برابر هندی ها یا 3 برابر ژاپنیها مصرف می کنیم از کجا آمده یعنی همایون خان تو اداره برق ژاپن یا هند نفر داره یا به اطلاعات اونها دسترسی داره و از کجا معلوم که درست ترجمه می کنند من یکی مطمئن هستم که به احتمال 99 درصد ترجمه اشتباه می کنند.
روشناائی اتوبان های ما اغلب روزها روشن و شبها خاموش هست برو تا اخرش

ادامه
مردم شناسه نظر: 137775 23 مرداد 1393 - 10:22

چرا نمی گویید یه ایرانی نسبت به یه خارجی چقدر دستمزد می گیرد چرا نمی گویی یه ایرانی نسبت به یه خارجی چقدر حقوق شهروندی براش قائل هستید چرا نمی گویید در ایران فساد اقتصادی چند برابر خارجیها است چرا نمی گوئید تورم اینجا داره مردمو بیچاره می کنه......

ادامه
پویا شناسه نظر: 137781 23 مرداد 1393 - 11:39

یک نفر به ایشون و امثال ایشون بگه تقریبا هر ابلهی میتونه این نوع قیاس مع الفارغ رو انجام بده!

یک آمریکایی زندگی می کند ولی یک ایرانی را زندگی...
یک آلمانی تا 50 برابر یک ایرانی حقوق میگیرد.
ایرانی نفت دارد و عرب هم نفت دارد، ایرانی پول برای نفت میدهد و عرب پول برای نفت می گیرد!
ایرانی نفت میفروشد و پولش را به عرب در غزه و لبنان می دهد. یک عرب بسیار با غیرت و مرد در امارت و عربستان نفت میفروشد و پولش را به مردم خودش می دهد.

ادامه
دانا ‏ شناسه نظر: 137792 23 مرداد 1393 - 14:58

همه این مقدمه چینی ها رو میکنند تا بهانه افزایش قیمت برق رو داشته باشند بهانه جریمه های دروغین بر مصرف رو داشته باشند.‏ این مبالغ زور جمع میشه و دولت باهاش یارانه ها رو تصفیه میکنه و بعدش با افتخار بر میگرده میگه تورم ‏۴۰‏ درصدی رو با حداقل تزریق نقدینگی ‏‏! به ‏۲۰‏ در صد رسوندیم

ادامه
رجب خان شناسه نظر: 137794 23 مرداد 1393 - 17:49

جناب آقای مدیر : ما شنیده ایم نیروگاه های ژاپن بیشترین بازده وکمترین پرت انرژی را دارند و وسایل برقی انها بیشترین بازده را دارا میباشند و این در حالی است که بیشتر مردم هند مرتاض بوده و ریاضت کشیدن جزیی از فرهنگشان است؟!!!و یک سوال : با این مقایسه ما نسبت به مرتاضان هندی که در هفته چند لقمه غذا بیشتر نمیخورند چقدر اسراف داریم؟

ادامه
م م شناسه نظر: 137812 24 مرداد 1393 - 18:47

ایرانی برق رو میخوره؟! مگه خوراکیه که پرخوری کنه یا آبه که موقع شستن خودش اصراف کنه؟
برق رو وسایل برقی مصرف می کنند و بخش زیادیش هم توی شبکه انتقال و توزیع حروم میشه. وسایل برقی ژاپنی بیارید کمتر از ژاپن مصرف می کنیم. البته برای مصرف کمتر فقط همون روش هندی جواب میده!!!

ادامه
جاوید شناسه نظر: 137829 25 مرداد 1393 - 9:5

آقا پویا
همون عرب با غیرت شما پول نفت رو می ده داعش با هاش مردم رو کله پاچه می کنند. پول نفت رو عین علف خرس خرج می کنه تا با یک بار گفتن خلیج عربی حال من و شما رو بگیره. من کاری ندارم که دخالت در زندگی مردم سایر نقاط دنیا درست هست یا نه ولی بهتره بدونید همون عربی که شما فرمودید با وجود جمعیت خیلی کمتر بیشتر از ما مصرف انرژی دارند. من نگاه ناسیونالیسی ندارم و معتقدام خلایق هر چه لایق ولی بهتر بود اگه شما هم مقایسه می کنید لااقل منیمالیستی مقایسه نمی کردید. من هم موافقم که شرایط زندگی ما قابل قیاس با ژاپن نیست و در مورد هند همه می دونیم که شرایط رندگی خیلی از هندی ها نیاز به استفاده از برق رو کلا منتفی می کنه و خیلی از مردم هند برق ندارند که اون رو هم بیش از انداره مصرف کنند. در کل این نوع مقایسه غلطه اما کاش شما هم تو دام این نوع مقایسه نمی اقتادید.

ادامه
ارسال نظر
حداقل 3 کاراکتر وارد نمایید.
ایمیل صحیح نیست.
لطفاً پیوند مرتبط را کامل و با http:// وارد کنید
متن نظر خالی است.

wait...