اخبار و مقالات

آگهی‌ها

کالاها

شرکت‌ها

دی اتانول آمین (DEA)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

سدیم کربنات (Sodium Carbonate)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

استیک اسید (Acetic Acid)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

اسید نیتریک (Nitric Acid)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

استیک اسید (Acetic Acid)

فروشنده: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

دی اکسید تیتانیوم (Titanium Dioxide)

فروشنده: :  شیمی پل

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

پلی پروپیلن (Polypropylene)

فروشنده: :  سالارشیمی

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

اسید استئاریک (Stearic Acid)

فروشنده: :  آسا صنعت ساتیا

1   کیسه تماس بگیرید   
سفارش خرید

متانول (Methanol)

فروشنده: :  مهرادکو

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

استیک اسید (Acetic Acid)

فروشنده: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

دی اکسید تیتانیوم (Titanium Dioxide)

فروشنده: :  شیمی پل

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

پلی پروپیلن (Polypropylene)

فروشنده: :  سالارشیمی

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید
زیبارویان بی‌اخلاق!

خودروهای چینی «آشغال» هستند؟

خودروهای چینی «آشغال» هستند؟

اگرچه پیش از این برخی کارشناسان از کیفیت خودروهای چینی انتقاد کرده بودند اما در جدیدترین اظهار نظر در این زمینه یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خودروهای چینی را "آشغال" دانسته است.

سال‌های 1391 و 1392 به دنبال تشدید تحریم‌ها و کاهش و توقف تولید برخی خودروهای داخلی، خودروهای چینی با استفاده از خلاء ایجاد شده در بازار توانستند جای پای خود را در بازار ایران محکم کنند.

البته گذشته از فرصت ایجاد شده ناشی از کاهش تولید خودروهای داخلی، خودروهای چینی وارد شده به ایران از چند ویژگی به‌روز بودن ظاهر و تنوع و زیبایی نیز برخوردار بودند؛ ویژگی‌هایی که هنوز هم در خودروهای پرتیراژ داخلی در حال تولید در کشور دیده نمی‌شود.

در این زمینه به دلیل همین ویژگی به‌روز بودن ظاهر و البته پایین‌تر بودن قیمت خودروهای چینی در مقایسه با خودروهای کره‌ای و اروپایی وارداتی، این خودروها مورد استقبال بخشی از جامعه مصرف‌کننده ایرانی قرار گرفتند.

با این حال برخی کارشناسان اگرچه تنوع ظاهری خودروهای چینی را از ویژگی‌های مثبت این محصولات می‌دانند اما در عین حال معتقدند که خودروهای چینی از کیفیت لازم برخوردار نبوده و تنها ظاهر مناسبی دارند.

البته نگاهی به جدول رده‌بندی کیفی خودروهای تولیدی و مونتاژی در کشور نیز نظر این کارشناسان را تائید می‌کند به‌گونه‌ای که بیشتر خودروهای چینی مونتاژی در کشور در رتبه‌های کیفی میانی و انتهایی این رده‌بندی قرار داشته و کیفیت پایینی دارند.

در این شرایط یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جدیدترین اظهار نظر در این زمینه از خودروهای چینی وارداتی به عنوان "آشغال" یاد کرده است. جلیل جعفری بنه خلخال اظهار کرده است:‌" ما از وزارت صنعت می‌خواهیم جلوی دلالان را بگیرد؛ کسانی که با واردات خودرو‌های بی‌کیفیت چینی شاسی بلند و سواری بازار را از خودرو‌های آشغال چینی پر کرده‌اند".

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه خودروهای بی‌کیفیت چینی خطرات جانی برای مردم دارند، خاطرنشان کرده است:" این خودروها یکسری قوطی‌های خالی هستند که درون آنها پوچ است و معلوم نیست وزارت صنعت چطور مجوز واردات به این خودروها می‌دهد، چه کسانی پشت این کار هستند و چه پول‌هایی جابجا می‌شود".

البته این نماینده مجلس شورای اسلامی پای وزیر صنعت، معدن و تجارت را به این ماجرا باز و عنوان کرده است:" نمایندگان مجلس می‌توانند با ابزار سوال و استیضاح خواستار پاسخگویی وزارت صنعت در مورد عدم جلوگیری از واردات خودروهای چینی بی‌کیفیت شوند".

در این شرایط باید دید که واکنش وزارت صنعت، معدن و تجارت به چنین انتقاداتی چیست. آیا این وزارتخانه بر ظاهر جدید و به‌روز خودروهای چینی وارداتی به کشور تاکید می‌کند یا آنکه این وزارتخانه هم با کارشناسان و نمایندگان مجلس در زمینه بی‌کیفیت بودن خودروهای چینی، هم‌عقیده است؟!

خبرگزاری ایسنا

نظرات (35) کاربر عضو:  کاربر مهمان: 
علی شناسه نظر: 187195 17 خرداد 1394 - 1:28

اقای نماینده مجلس دلت به حال مردم که در جاده ها و شهرها داخل ماشینهای تولیدی ایران خودرو و سایپا مثل پراید...که نه ایربکی نه ABS نمیسوزه . چرا حرف دلت را نمیزنی که مردم دیگر این اشغالها را نمیخرند و تو دستشان باد کرده و ...

ادامه
... شناسه نظر: 187197 17 خرداد 1394 - 2:49

خودروهای چینی آشغال نیستند؟

ادامه
علی شناسه نظر: 187200 17 خرداد 1394 - 7:45

خودروهای چینی آشغال هستند درست!!اما به نظرت آشغالهای سایپا خودرو هستند؟!بابا به قول پیر قدیم یه سوزن به خودت بزن یه جوالدوز به دیگران...

ادامه
علی شناسه نظر: 187201 17 خرداد 1394 - 8:7

نظر این آقای نماینده درمورد سوار شدن به خودروهای آشغال ایرانی مثل پراید چی هست. خیلی از اتومبیل های چینی بهتر یا حداقل در حد اتومبیل های ایرانی هستند.

ادامه
سامی شناسه نظر: 187202 17 خرداد 1394 - 8:8

این همان حکایت یکی به میخ یکی به نعل زدنه

ادامه
رضا شناسه نظر: 187203 17 خرداد 1394 - 8:19

من هم با این نظر موافقم در مهر 93 یک دستگاه ام وی ام530 مدل 89 به قیمت 30 میلیون خریدم پس از سه ماه سرگردانی و هزینه 3.5 میلیون تومانی به 26 میلیون تومان فروختم یعنی 7.5 میلیون تومان ضرر و زیان در عرض 3 ماه. نا یاب بودن قطعات ، گرانی قطعات و هزینه تعمیر و ازهمه مهم تر بی کیفیتی قطعات پیامد سوار شدن به خودرو چینی سه ماهه بنده بوده است.

ادامه
دکترهای چینی سوار شناسه نظر: 187205 17 خرداد 1394 - 8:31

من استفاده کننده از یکی از همین به قول نماینده محترم آشغالها هستم، خانمم هم همینطور
اما به خدا قسم همین به اصطلاح آشغال شرف داره به بهترین خودروهای ایران خودرو و سایپا
ایراداتی داره قبول دارم مثلا کیفیت رنگ اما تنوع مدل و آپشن و قدرت و .... هیچی از داخلی ها که کم نداره هیچ یک سر و گردن هم بالاتره
معلومه پورسانت آشغال سازها نرسیده یا کم رسیده که نماینده محترم صداش دراومده
اینم بگم لیاقت ما بیش از این حرفهاست اما در شرایط فعلی بهترین گزینه ست

ادامه
علی شناسه نظر: 187207 17 خرداد 1394 - 9:9

همه چی تو مملت ازاد شد و اون اقایون محترم چرا فقط به فکر ازاد سازی بنزینن چرا راجب حقوق و ازاد سازی ماشین صحبتی نمی کنن ؟؟؟؟

ادامه
علی شناسه نظر: 187209 17 خرداد 1394 - 9:19

من به نظرم در این دو خودروساز بی کیفیت ایرانی را باید ببندند بعد از سی سال با این همه ادعا رفتند خودروهای چینی آشغال و اسبا بازی که سابقه 4-5 ساله دارند تازه دارند مونتاژ میکنند بعد میگن خودروسازیم!! دو خودرو سازی که بیش از 1200 میلیارد بدهکار است و فقط پول مردم را دارند دور میریزند.

ادامه
نادیا شناسه نظر: 187211 17 خرداد 1394 - 9:29

دلال که شما نماینده ها هستید از چهار جا حقوق میگیرید و هر چی به نفع تون هست تصویب میکیند دوران رنگ کردن مردم تموم شده اگه حرف جدیدی داری باید بزنید

ادامه
امید شناسه نظر: 187212 17 خرداد 1394 - 9:33

خداییش چین چیش خوبه که ماشینش خوب باشه ؟ اونم ماشینی که باید ضامن جون آدم باشه

ادامه
علیرضا شناسه نظر: 187213 17 خرداد 1394 - 9:37

احتمال داره که اقای جعفری منافعی در ایران خودرو یا سایپا داشته یا جدیدا ایجاد شده.مسئولان میتونن گردش جدید حساب بانکی ایشون رو چک کنند

ادامه
علی شناسه نظر: 187215 17 خرداد 1394 - 9:47

آشغال واقعی

ادامه
دانا شناسه نظر: 187216 17 خرداد 1394 - 9:49

هم چینی ها آشغالن هم تولیدات داخلی
تعارف رو بذارین کنار

ادامه
میثم شناسه نظر: 187218 17 خرداد 1394 - 10:5

البته بسیاری از این خودروهای چینی به مراتب از خودروهای داخلی بهتر هستند. چه از لحاظ ایمنی و چه از لحاظ موتور و بدنه.

ادامه
حمیدرضا شناسه نظر: 187220 17 خرداد 1394 - 10:49

راس میگه، اینکه سایپا و ایران خودرو هم آشغال میسازن دلیل نمیشه چینی ها آشغال نباشن
شما فرض کنید ارز خارج کنید واسه جنسی که پنج تا ده سال کار می کنه یا با همون پول و یکم بیشتر جنسی بیاری که پنجاه سال کار کنه
مثل کامیونای بنز و هوو
من تو جاده کامیون چینی می بینم می ترسم
ولی بنز قدیمی هم می بینم اون ترس رو ندارم

ادامه
سینا شناسه نظر: 187221 17 خرداد 1394 - 10:50

واقعا
خودروهای چینی آشغال هستند اما از خودورهای افتضاحی مثل پراید ، پرشیا، 405 و ال90 بهتر هستن (البته نه با خیلی فاصله) فاصله کم - مثلا اگه پراید و پرشیا و 405 و ال90 از بیست نمرشون 3 باشه خودورهای چینی از 20 نمرشون 5 هست

باورتون شاید نشه من یکی از آشناهامون ام وی ام شاسی بلند داشت میگفت از سربالایی پارکینگمون بالا نمیره!!!
به نظر من خرید خودروی چینی واقعا بده

ادامه
حسن شناسه نظر: 187223 17 خرداد 1394 - 10:56

لطفا آشغالهای چینی را با تابوت های متحرک ایرانی مقایسه نکنید که چینی ها بهترند با ماشین های ساخت همین کشور همسایه یعنی ترکیه مقایسه کنید ببینیم چند مرده حلاجند

ادامه
آقای رضا شناسه نظر: 187225 17 خرداد 1394 - 11:0

آقا رضا من الان دقیقا سه سال ام وی ام 530 دارم قبلش مگان و زانتیا داشتم و به توصیه یکی از دوستام که تعریف میکرد و با اکراه خریدمش ولی انصافا الان بعد از سه سال خیلی راضیم و از هر نظر که فکر میکنم از محصولات بی کیفیت و بی آپشن و قدیمی و... سایپا و ایران خوردو بهتره من بقیه خودرو هاشون رو نمیدونم و لی 530 رو به هرکی هم توصیه کردم راضی بود .سه سال پیش خدماتشون ضعیفتر بود بعضی وقتا قطعه نداشتن ولی الان خیلی بهترع شده و بصورت نسبی میتونم بگم در کل من راضی ام.این دوستان به فکر ماشینهای دولت ان که رو دستشون باد کرده اگه همین چنتا خودروساز کوچیک خصوصی هم نبود ببینید این دو تا غول ورشکسته چجوری میخواستن خون مردم رو بخورن!

ادامه
کافر شناسه نظر: 187228 17 خرداد 1394 - 11:32

این اقای نماینده حتما خواسته سفیر ایران در چین بشه نشده حالا گیر داده به این

ادامه
hamid شناسه نظر: 187230 17 خرداد 1394 - 12:2

چرا اینقدر بحث می کنید. اگر آشغال هستند، موسسه استاندارد و گمرک مقصرند که مجوز ورود می دهند. مگر هنگام واردات بررسی کیفی نمیشوند؟
سری به سایت شرکت سایپا، این خوردوساز ملی و قدر برنیید ببینید چندتا خودرو چینی وارد کرده انوقت میفهمید این زور زدن ها برای چیه.
مگر همین رنو خودرو ساز معروف جهان نیست که قطعاتش امروز همه چینی شده- ایران خودرو- خودرو ملی!!!!!
جلوی واردات را در مجلس بگیرند!! خیلی خوبه- چون بجاش میخوان خودروهای درجه یک و عالی از اروپا و آمریکا وارد بشه وجون مردم و نجات بده.LOL

ادامه
بابک شناسه نظر: 187234 17 خرداد 1394 - 12:38

در اینکه این ماشینهای چینی آشغال هستند 100% یقین وجود داره،ولی مشکل اصلی فرهنگ آشغال خری هستش که باید روی اون کار بشه.

باید مردم نادان رو راهنمایی کنیم که هر جنس آشغالی مثل،لباس،لوازم خانگی،خودرو،لواز الکتریکی و ... فورآ نخرن و مهمتر ازون فکر نکنن که چون رفتن پول کمتر دادن،زرنگ هستن.

اسمش یه چیزه دیگس نه زرنگی.

ادامه
کاوه شناسه نظر: 187245 17 خرداد 1394 - 15:13

خودروهای چینی اشغال هستند درست مانند سایر محصولات چینی که بازار ایران را به تسخیر خود درآورده است

ادامه
حیدر شناسه نظر: 187248 17 خرداد 1394 - 15:38

آقایان از گمرک و استاندارد ایراد نگیرید لطفآ چون هر کالای وارد شود گمرک با بیشترین ارزش و تعرفه فقط حقوق گمرکی دریافت و با کیفیت کاری ندارد و اداره استاندارد هم 2 تا فرم بازرسی و واریز مبلغ دارد که پس از دریافت هر ماشین حدود هفتصد هزار تومان مجوز استاندارد و ترخیص میدهد و اگر اداره استاندارد واقعآ اداره کارسازی بود پراید و دیگر خودرو ها را استاندارد میکرد نه اینکه به سواری بنز و عروس دنیا موقع ترخیص مجوز استاندارد بعد از دریافت 1 میلیون تومان بدهد ؟؟؟؟؟؟؟ به بنز ؟؟؟؟؟؟

ادامه
پویا شناسه نظر: 187249 17 خرداد 1394 - 15:41

من به عنوان کسی که توی صنعت خودرو مشغول به کارم عرض میکنم که با صرف نظر از حمایت از تولید کننده داخلی، خودروهای چینی مثل JAC و یا MG و حتی FAW که تحت لیسانس بزرگترین خودرو سازهای دنیا فعالیت می کنند کیفیتی به مراتب بالاتر از خودروهای داخلی دارند.
http://www.iranjib.ir/shownews/6253/%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86/

ادامه
میلاد شناسه نظر: 187251 17 خرداد 1394 - 15:48

من دو ساله دو مدل ماشین چینی سوار می شوم، هیچ ایرادی نداشته و در مقایسه با خودروهای هم قیمت کیفیت بسیار بالاتری دارند. هر کسی ایراد میگیره، مطمئن باشید که نزدیک این ماشین ها هم نرفته و از دور قضاوت میکنه.
تاکید من تو رنج قیمت است...وگرنه همه میدانند که ماشین اروپایی و ژاپنی کیفیت بالاتری دارند!!

ادامه
سام شناسه نظر: 187252 17 خرداد 1394 - 15:51

نماینده محترم اگر دلت به حال مردم میسوزد دست بذار رو تعرفه، تعرفه رو بیار پایین. وزیر هم که اوضاعش معلومه

ادامه
جواب به پویا شناسه نظر: 187264 17 خرداد 1394 - 19:7

عزیزم... حرف شما رو قبول دارم به شرطی که این خودروهای چینی رو در بازار کشورهایی مثل استرالیا و غیره بخری
خودروهایی که چین وارد بازار ایران میکنه کلا بحثش جدای از تولیداتشون در کشورهای دیگس
همه چین رو به خوبی می شناسند که چطور بلده الاغ رو رنگ کنه جای قناری بفروشه

متاسفانه و متاسفانه در دراز مدت اگه آزمایشاتی صورت بگیره متوجه میشیم که این خودروها از چه سطح کیفی برخوردارند و چه میزان آسیب به سلامت جامعه وارد کرده اند (جدای از خودروهای داخلی خودمون)
(یه مقدار سرچ کنید نمونه هاشو میبینید)

برای بازگشت پول ایران به کشور فعلا که راه مناسبی برای چین بازشده تا آشغالترین اجناسشو وارد ایران کنه
تا هم سود بیشتری به چیب بزنه هم به ریشمون بخنده. مسئولان کشورم نه اینکه خیلی دلشون برای مردم می سوزه....... (وای خدا)

ادامه
سینا شناسه نظر: 187277 17 خرداد 1394 - 23:9

فقط تویوتا

ادامه
بنده خدا شناسه نظر: 187295 18 خرداد 1394 - 9:44

جناب محترم نماینده مجلس و کمیسیون وزارت صنایع شما 10 سال هست که بصورت رانت دارید به خودرو سازهای داخلی زمان میدی که خودشون رو به جایگاه مطلوب برسونند، ولی متاسفانه نه تنها جایگاه مطلوب ندارند بلکه رو به ضعف هم گذارده اند ، دولت و مجلس گرامی لطفا این سد رو بشکنید و بگذارید این صنعت خودرو سازی که مایع شرمساری و دردسر ملت و کشور و طبیعت ایران هست با تغییر کاربری برود به سوی ساخت ماشین آلات و ادوات کشاورزی تا بلکه این مملکت سرتاسر خاک زرخیز را رونق دهد و هم اشتغال هم امنیت داخلی و هم صادرات محصولات کشاورزی را بگذارید ما بنزین آزاد با قیمت بین المللی بزنیم ولی هر 100 کیلومتر 5 لیتر مصرف کنیم نا 11 لیتر بگذارید ما بنزین و پولمون رو در ماشین مورد پسندمون بریزیم شما هم پول و سرمایه گذاری خودرو سازیتون رو دور نریزید بگذارید توی کشاورزی مملکت ..

ادامه
دلسوز شناسه نظر: 187325 18 خرداد 1394 - 14:39

چرا انتظار داریم که همه چیز بهترین و عالیترین باشد ؟در صورتیکه خود مان در هر کاری کم کیفیت ترین کار و خدمات را تولید میکنیم ؟ چرا بایستی پراید عالی باشد وقتی که من دو بله پارک میکنم سر چهار راه بروم برای بچه ام ساندویچ بخرم و راه بندان ایجاد میکنم در همان زمان آمبولانسی در راه بندان گیر میکند؟ چرا بایستی پراید عالی باشد در صورتیکه من در کنترل کیفیت رشوه میگیرم تا قطعات معیوب را تائید کنم ، چرا وقتی کار مردم را میتوانم در همان روز انجام دهم هی مردم را سرگردان میکنم؟ پراید و ترافیک و یا دیگر تولیدات و یا خدمات محصول مستقیم رفتار تک تک افراد جامعه ماست .
من نمی توانم انتظار داشته باشم که در انجام کارم هر چه که باشد خدمات- تولیدات صنعتی یا کشاورزی به دغل و دورغ و یا ریا کاری متوسل بشوم و انوقت انتظار داشته باشم وقتی میرم خودرو ساز داخل خودرو بخرم با کیفیت تریین خودرو را بخرم. یا میروم دکتر او برای من تلافی نکند و یک جور انتقام گیری .
کیفیت عالی و مورد انتظار ،هرگز و هرگز اتفاق نمی افتد و این اظهار نظرها هیچ چیزی را عوض یا اصلاح نخواهد کرد. فقط دعا کنیم بدتر و بدتر از این نشود.

ادامه
مسعود شناسه نظر: 187395 19 خرداد 1394 - 14:3

چکیده بحث های بالا رو که خوندم مردم همه روشن فکرند و جوابای عالی دادند اون مطالبی که خوشم اومد رو دوباره تاکید میکنم
آقای نماینده عوض اینکه بیاد مشکلات مملکت رو حل کنه اومد یه چیزی گفته باشه شاید چیزی گیرش بیاد
همه میگن پراید اشغال نمی گن 405 سمند پرشیا که طراحی اون از جی ال دهه 70 تا الان تولید میشه اشغالترین ماشینه سر دو سال سرسیلندرش باطله
ماشینای کره ای که وارد ایران میشه دستکمی از اشغالای چینی نداره
خدا پدرشونو بیامرزه ما رو از دست سایپا و ایران خودرو نجات دادند
من 206 اس دی صفر داشتم صدی 12 مصرفش بود ،405 داشتم -*سمند و 206 هاچ بک داشتم -امسال رفتم 315 قسطی خریدم خیلی خیلی راضیم کم مصرف و بدون سرو صدا همه تولیدات ایران دو سال گارانتی داره این ماشین سه سال با قیمتش بهترینه به همه توصیه میکنم به غیر از آقای نماینده که ماشینای این رنج سوار نمیشن (قسط اینو دادم میخوام یه جک یا ام وی ام شاسی بلند بخرم )

ادامه
مسعود همدانی شناسه نظر: 187448 19 خرداد 1394 - 23:36

در اینکه ماشینهای چینی آشغالن و از پیکان ۵۵ خودمونم افتضاح تره شکی نیست،در جواب دوستانی که از ماشین چینی تعریف میکنن فقط میخوام بگم شما میدونین استاندارد ام وی م ۳۱۵ و ۱۱۰ از پراید خودمون پایین تره؟شما میدونین که تو خود چین این ماشینا هیچ کدوم خریدار نداره بعد به شماها به ۱۰ برابر قیمت میندازن؟برین آمار بازار خودروی چینو ببینین،اکثرش دست جنرال موتورزه اینا ۵ درصد بازارو ندارن،شما میدونی همین ام وی ام و لیفان و جک مزخرف شاسی بلندی که بهتون ۷۰ میلیون تومن میندازن از کیا اسپورتیج صفر درصورت واردات بدون گمرک گرونتره؟
ولی باید ببینی کی پای این آشغالارو به ایران باز کرده که برای مثال چری که ۲۰ ساله داره خودرو میسازه میاد با ایران خودرو قرارداد تولید میبنده که نزدیک به ۵۰ سال قدمت داره
ملت ما هم که ساده ان از ماشین سررشته ندارن فقطم ظاهربینن میرن این آشغالارو میخرن تعریفم میکنن
من اصلا نمیخوام از تولیدات مزخرف ایران خودرو و سایپا دفاع کنم ولی من چرخ ۲۰۶ رو با جیلی و میلی و این داغونا که مرکب مرگن عوض نمیکنم
حداقل پژو یه کارخونه با قدمته ۱۰ سال نیست که ماشین ساز شده!برید سایت car.ir مشکلات ماشینای چینی رو بخونین بعد مثه آدمهای چشم و گوش بسته طرفداری کنید

ادامه
حمید راضی شناسه نظر: 187467 20 خرداد 1394 - 11:17

من که تویوتا لندکروز خریدم خیلی هم ازش راضیم . توصیه میکنم شما هم بخرید

ادامه
رامی شناسه نظر: 197587 21 خرداد 1394 - 20:53

آقای همدانی موافقتم.یه چیو من اضافه میکنم.علت آزاد نشدن گمرگ رو بیکاری کارمندان این دو شرکتن.بعدش میان این اسباب بازیهایی ک بخدا همونم خریدار نداره میارن تو ایران .تولید این دو شرکت ب گوه خودشون ربع شده.خوب جیگرتون برم بازم ک کارمندای عزیز این دو شرکت ک بیکار شدن.از همش قشنگتررررر.سایپاست ک خودش مونتاژ ماشینای چینی میکنه.خددددددا درد ک یکی دوتا نیس.

ادامه
ارسال نظر
حداقل 3 کاراکتر وارد نمایید.
ایمیل صحیح نیست.
لطفاً پیوند مرتبط را کامل و با http:// وارد کنید
متن نظر خالی است.

wait...