اخبار و مقالات

آگهی‌ها

کالاها

شرکت‌ها

دی اتانول آمین (DEA)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

سدیم کربنات (Sodium Carbonate)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

استیک اسید (Acetic Acid)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

اسید نیتریک (Nitric Acid)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

استیک اسید (Acetic Acid)

فروشنده: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

دی اکسید تیتانیوم (Titanium Dioxide)

فروشنده: :  شیمی پل

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

پلی پروپیلن (Polypropylene)

فروشنده: :  سالارشیمی

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

اسید استئاریک (Stearic Acid)

فروشنده: :  آسا صنعت ساتیا

1   کیسه تماس بگیرید   
سفارش خرید

متانول (Methanol)

فروشنده: :  مهرادکو

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

استیک اسید (Acetic Acid)

فروشنده: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

دی اکسید تیتانیوم (Titanium Dioxide)

فروشنده: :  شیمی پل

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

پلی پروپیلن (Polypropylene)

فروشنده: :  سالارشیمی

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید
وزیر اقتصاد

بانک مرکزی باید در صورت افزایش و یا کاهش غیرمنطقی ارز، نرخ را کنترل کندارز 

بانک مرکزی باید در صورت افزایش و یا کاهش غیرمنطقی ارز، نرخ را کنترل کند

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: بانک مرکزی باید بر اساس شناور مدیریت شده ارز و میزان عرضه و تقاضای بازار نرخ ارز را کنترل کند.

مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان خصوصی سازی بعد از ظهر امروز در محل سالن کنفرانس وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

در این مراسم معاونان وزارت اقتصاد از جمله علی‌اصغر یوسف‌نژاد معاون حقوقی، بهروز علیشیری رئیس سازمان سرمایه‌گذاری‌های خارجی و صادق گلمکانی و جمعی از مسئولان سازمان خصوصی‌سازی حضور داشتند.

در پایان این مراسم وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سؤالات آنها پاسخ داد.

طیب‌نیا در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه تعیین کف و سقف نرخ ارز در بازار تعیین می‌شود و یا رئیس بانک مرکزی آن را اعلام می‌کند، گفت: نرخ ارز باید بر مبنای شناور مدیریت شده و بر مبنای میزان عرضه و تقاضا تعیین شود.

وی ادامه داد: بانک مرکزی وظیفه دارد تا در صورت افزایش و یا کاهش غیرمنطقی ارز وارد شده و نرخ آن را کنترل کند و این اقدام باید از طریق نظام شناور مدیریت شده ارز و خرید و فروش آن در بازار انجام شود.


وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به سؤال دیگری درباره جلسه مشترک دولت و مجلس تصریح کرد: این اولین جلسه بین هیئت دولت و مجلس بود و در این جلسه همدلی خوبی میان یکدیگر برقرار شده است.

طیب‌نیا افزود:‌ رئیس‌جمهور در این جلسه درباره سفر به نیویورک گزارش‌هایی را اعلام کرد و مورد تحسین مجلس قرار گرفت و از اقدامات و تلاش‌های وی قدردانی شد.

وی با بیان اینکه دولت در حوزه رونق تولید، آرامش ارزی و برقراری آرامش معیشتی گزارشاتی را به مجلس ارائه کرد و گفت: در این میان فضای بسیار خوبی میان مجلس و دولت ایجاد شده است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی درباره تعیین نرخ سود سپرده‌های بانکی گفت: فعلا چنین چیزی در دستور کار نیست.

خبرگزاری فارس

  • مطالب مرتبط
نظرات (47) کاربر عضو:  کاربر مهمان: 
سحر شناسه نظر: 110358 10 مهر 1392 - 17:33

اما شما فقط میتونید کاهش رو کنترل کنید نه؟
دیگه بانک مرکزی چکارایی بیاد بکنه عمو جون؟

ادامه
omid شناسه نظر: 110359 10 مهر 1392 - 17:34

agha begoo saghfetoon chi hast inam bedonim kafo elam kardid

ادامه
dolarbaz شناسه نظر: 110360 10 مهر 1392 - 17:41

برگشتیم به پله اول، آقایان نابغه نرخ دلارو بازار باید تعیین کنه نه شما یا جمشید، ضمنا اینجانب به هزارو یک دلیل هنوز پای پیشبینیم هستم،دلار ۴۰۰۰ تومانی تا حد اکثر ۳ماه دیگه.دلار ۲۵۰۰ تومنی خوشخیالها هیچوقت دیده نمیشه.

ادامه
سعید شناسه نظر: 110361 10 مهر 1392 - 17:52

اقای دکتر مبنا چه مبلغیه که از اون بالا و پایین نشه؟خوب دنبال بهبود معیشت مردمید!!!!! . اگه تو انتخابات دکتر روحانی میگفتند نرخ دلار از نظر ایشون 3000 تومنه مردم با آگاهی بیشتری رای میدادن.الان برنامه اقتصادی دولت کاملا خلاف جهت شعارای گذشتس.لطفی کنید پس حقوقای کارمندا و کارگرا و ارزش پس اندازهای بانکی و غیر بانکی مردم و مطالبات پیمانکاران از دولت رو هم با این نرخ ارز تعدیل فرمایید تا حق الناس گردنتون نیاد اگه واقعا اعتقاد دارین.یکطرفه و برای قشری خاص تصمصم نگیرید که فقط منتش نصیب مردم بیچاره بشه .

ادامه
بنده خدا شناسه نظر: 110365 10 مهر 1392 - 18:10

من که دیگه گیج شدم از این اظهارنظرهای کارشناسی آقایان و مسئولین دلسوز اقتصادی که دلشان برای مردم میسوزد و از هیچ کوششی دریغ نمی کنند!!!
فقط 1 سوال دارم ، اینکه چرا وقتی قیمت دلار روزانه حتی در 1 روز 300 تومان گران شد روزه سکوت گرفته و هیچ اظهارنظر کارشناسانه و دلسوزانه نکردند اما تا اینکه بازار ارز و دلار کمی به آرامش رسید و اندکی کاهش را احساس کرد جناب آقای دکتر سیف پس از آن صبحانه مفصل کاری با بیانات و اظهارنظرهای شیرینی که بیشتر به مذاق سرمایه داران خوش آمد به بازار واکنش نشان داد و گفت که پایین آمدن نرخ دلار دیگر به صلاح نیست.
از ما که گذشت به فکر آیندگان و نسل های بعدی مان باشیم

ادامه
ایرانی دوست شناسه نظر: 110366 10 مهر 1392 - 18:13

خدایا ما چقدر بدبختیم

ادامه
نادر شناسه نظر: 110367 10 مهر 1392 - 18:16

حالا اونایی که میگفتن دلار میاد پایین بیان جواب بدن .......... ( مخصوصا اون مچکریم ها )

ادامه
حامد شناسه نظر: 110368 10 مهر 1392 - 18:17

گل بود به سبزه نیز اراسته شد. اقای وزیر اول قیمت ارز رو اعلام کن بعد موعظه کن .یادتون رفته اون موقع که ارز میرفت بالا چه الم شنگه ای به پا میکردید. و چند تا دلال رو باعث گروونی ارز معرفی کردید. حالا بگید دلال اصلی خودتون هستید و براتون اصلا قابل قبول نیست ارز بیاد پایین .چون حامیان اصلیتون متضرر میشن

ادامه
امیر شناسه نظر: 110369 10 مهر 1392 - 18:20

اخرش این افاضات برنامه ریزی شده دلارو به 4000 تومن میرسونه خدا اخر عاقبت ما رو به خیر کنه

ادامه
رضا شناسه نظر: 110373 10 مهر 1392 - 18:42

کاملا درسته
پس دلار را که کاملا غیرمنطقی و سرسام آور صعود کرده سرجای اولش برگردونید.

ادامه
علی شناسه نظر: 110374 10 مهر 1392 - 18:56

بحای برکناری اقای سیف بهشون مدال هم بدهید که نگذاشت پول ملی ارزش پیدا کند.
چرا وقتی نوسان یهو 200/300 تومان بالا میره حرفی ندارید و جمشید بسم... را مقصر میدونید ولی وقتی چند تومانی پایین میاد با پای برهنه و دستپاچه میشید و ابراز عقیده میکنید. همه که سر گمج دلاری ننشسته اند. مردم مشکل دلرند کی میخواهید فکر به اقتصاد و تورم رو به پایین باشید؟

ادامه
عرب شناسه نظر: 110375 10 مهر 1392 - 19:16

استعفا بده نمی خواد بازار رو کنترول کنی استعفا بده

ادامه
مهرداد شناسه نظر: 110376 10 مهر 1392 - 19:24

حالا معلوم شد کار کار خود دولته تمام حرفهاشون کشکه
معلوم میشه برنامه های دیگشون هم مثل مذاکره با امریکا و مذاکرات هسته هی هم مثل همینه

ادامه
پیام1 شناسه نظر: 110380 10 مهر 1392 - 19:37

«ارز و خرید و فروش آن در بازار انجام شود»!!! یعنی چی؟ بین چه کسانی؟؟؟

ادامه
صابر شناسه نظر: 110383 10 مهر 1392 - 19:59

اقای رئیس بانک مرکزی به قول سحر خانم بانک مرکزی افزایش نرخ أرز رو نمیتونه کنترل کنه اما کاهش اون رو میتونه....این موضوع یک موضوع مناسبی برای بایان نامه میتونه باشه

ادامه
دلاران شناسه نظر: 110384 10 مهر 1392 - 21:7

جناب "dolarbaz"
لطفن پیش بینی سه ماه پیش خودتون در مورد قیمت امروز دلار را هم بفرمایید!!!

در ضمن، من با رویه ی جدید بانک مرکزی موافقم.

دلاران

ادامه
تحلیلگر شناسه نظر: 110385 10 مهر 1392 - 21:20

"در صورت افزایش و یا کاهش غیرمنطقی ارز وارد شده و نرخ آن را کنترل کند" وقتی 3800 بود کسی چیزی نمی گفت ولی وقتی رفت زیر 3000 آقایون گفتند چرا؟

ادامه
3pid شناسه نظر: 110387 10 مهر 1392 - 21:38

اگر قراره از پایین اومدن نرخ دلار جلوگیری کنید. پس حداقل دلارو تک نرخی کنید که از رانت جلوگیری کنید. ولی این کارو نمیکنید چون به نفعتون نیست درست نمیگم؟؟؟

ادامه
بیخیال بیخیال شناسه نظر: 110388 10 مهر 1392 - 21:41

دکتر من دندونم درد میکنه قرص داری بهم بدی lol

ادامه
مردم شناسه نظر: 110398 10 مهر 1392 - 23:12

اره کنترل کنین خدای نکرده ارزون نشه منافع دوستانتون به خطر بیوفته ...برگشتیم به 1/1/1

ادامه
محمد شناسه نظر: 110399 10 مهر 1392 - 23:40

ما رو بگو . مار در آستین پرورش دادیم . پس روحانی چرا وارد موضوع نمیشه . دارم کم کم به رای خودم شک میکنم . اگر قرار بود مثل قبل بمونه پس چرا مردم رو بازی دادید و حالا با رای اونا نظام رو نظام مورد علاقه مردم معرفی می کنید .

ادامه
محمد شناسه نظر: 110400 10 مهر 1392 - 23:43

من یه کارگر که با حقوق 500 تومن و 350 اجاره چیکار کنم . الان دیگه برام فرق نمیکنه آمریکا حمله کنه یا نه ما مردم کارگر را قبل از حمله آمریکا این مسئولین شهید کردن فقط فرقمون اینه که به بقیه شهید ها حقوق میدن اما به ما انگ وطن فروشی !

ادامه
دلال دلار شناسه نظر: 110402 11 مهر 1392 - 0:31

بابا اینا هم از خودمون دمت گرم اقای وزیر افرین اقای سیف

ادامه
حمید ایران نژاد پاریزی شناسه نظر: 110404 11 مهر 1392 - 0:43

علی رغم اعتراض عده ای از اقتصاد دانها زمان انتصاب سیف ولی سیف که اقتصاد دان نبود انتخاب شد و این نشون میده رفیق طیب نیا بوده است

ادامه
حمید ایران نژاد پاریزی شناسه نظر: 110405 11 مهر 1392 - 0:45

مصداق ضرب المثل رفیق دزد و شریک قافله

ادامه
shayan شناسه نظر: 110407 11 مهر 1392 - 1:35

خوش به حال این اقایون که یک ملت را سر کار گذاشته اند

ادامه
بی دلار شناسه نظر: 110409 11 مهر 1392 - 5:17

آخه براتون بگم که درادبیات سیستم های ارزی به سیستم نرخ ارزشناورمدیریت شده –البته نه "براساس شناورمدیریت شده ارز!"- به سیستم ارزی گفته می شود که تعدادزیاد خریداران تعداد زیاد فروشند گان وجودداشته باشد و هیچگدام اثرمسلطی برتعیین نرخ ارزدربازارنداشته باشند و آنگاه بانک مرکزی با هماهنگی وهمراهی دولت براساس اهداف دولت درزمینه های مسایل اقتصاد کلان مانند تورم ، رشد تولید ناخالص ملی و بیکاری و مانند آن وارد بازاربشود وبا نظارت نه کنترل وقتی نرخ بالاباشد عرضه کننده و زمانی که نرخ پایین باشد تقاضا کننده باشد – توضیح آنکه نرخ ارزمورد نظرنرخ ارزی است که به تواند مسایل اقتصاد کلان مانند رکود –تورم و ... ( که البته جناب وزیرشاداب وخندان تخصص دارند) راحل کند.
آما ، درسیستم نرخ ارز شناورمدیریت شده مورد نظر بانک محترم مرکزی – خلاصه کنم ، بازار ارز ایران بدین صورت است که یک طرف دوعرضه کننده عمده –یکی دولت صادرکننده نفت و دیگری بازارازاد دارنده درآمد های دلاری جمع شده ناشی ازسیستم کنترل ارز درطول سه چهاردهه با داشتن رانت های مربوطه ؟! و بالاخره تعدادی کمی هم بقیه ؟! طرف دیگر ، یعنی تقاضا ، تعاداد زیاد –عاملین اصلی وواقعی تولید ، مصرف و توزیع و تقاضا کنندگان مسافرت های گوناگون –عمدتاٌ برای واردات کالاهای قاچاق و کمیاب – بنابراین اگر چنین بازاری باشد دو مدیر برای مدیریت " شناور مدیریت شده ارز" به بخشید مدیریت نرخ ارز شناور وجوددارد – بقیه هم دنباله رو هستند. حالا خودتات تصورکنید که نتیجه می شود ، مسلما یکی آن خواهد بود که جناب وزیرمحترم اقتصاد و رئیس محترم بانک مرکزی – مثل اینکه یکی بسه – چون بانک مرکزی یک اداره ای از وزارت اقتصاد است ؟ ! و ازخود استقلالی ندارد . دراین تصویر با چنین تیترهایی دیده شود:
"بانک مرکزی باید در صورت افزایش و یا کاهش غیرمنطقی ارز، نرخ را کنترل کند "
توجه کنید وزیرمحترم لغت " کنترل" را بکارمی برد نه " نظارت"
"وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: بانک مرکزی باید بر اساس شناور مدیریت شده ارز و میزان عرضه و تقاضای بازار نرخ ارز را کنترل کند"
این شناورمدیریت شده ارز را کی انجام داده ؟ مگه همان مدیردومی نیست ؟! که بانک مرکزی بخواهد آنرا کنترل کند؟؟؟!!!!
مگه توانایی داره ؟ آمان از 2 !

ادامه
بی دلار شناسه نظر: 110410 11 مهر 1392 - 5:27

بالاخره بگم که بازارارز ما دومدیریتی است و فقط باید دید و متوجه شد که کدام مدیر هدایت کننده یا کنترل کننده و وکدام یک دنباله رو است . مانند یک بازار کالای دوفروشنده یا دو خریدار؟!

ادامه
بهزاد شناسه نظر: 110415 11 مهر 1392 - 7:54

بابا یکی فکری برای گرانی مسکن بکنه ،من قول می دم حتی اگر دلار هم پائین بیاد بقیه چیزها سر جاش باقی می مونه

ادامه
خود خودم شناسه نظر: 110416 11 مهر 1392 - 8:8

امان از این نظام سرمایه داری. این دولت میگه به هیچ گروهی وابسته نیست. پس چرا سیاستهاش به نفع سرمایه دارها و به ضرر مردم عادی است؟ ما رو ساده فرض نکنید ما ملت می فهمیم که چه کلاه بزرگی سرمون رفته.

ادامه
بازگشت ماموت شناسه نظر: 110417 11 مهر 1392 - 8:10

سریع بفروشید میاد پائین بدجوری غول های نفتی دارن از چراغ جادو میان بیرون بر می گردن دوباره دلار تا ماه دیگر 1500 تومان از ما گفتن

ادامه
مجید شناسه نظر: 110419 11 مهر 1392 - 8:12

زنده باد وزیر دانا و اقتصاد دان دولت تدبیر و امید. آقایان دلالها دیگر گذشت آن زمان که با دو تا خبر و شایعه ارز 500 تومان بالا و پایین می شد و تولید کننده را بدبخت و جنسها را یک شبه گران می کرد!
ارانیکو سانسور نکن این بار!!!!

ادامه
ترک شناسه نظر: 110425 11 مهر 1392 - 8:39

رای کل فامیل و طایفه ما و حتی کل مردم ایران به روحانی بخاطر ارزونی بود نه اینکه دلار 3000 تومن کف باشه.
با این حساب کدوم ارزونی؟
از ارزونی خبر نیست در سازمان ملل نیز کلا همون حرفای آقای احمدی نژاد و جلیلی بازخوانی شد.

ادامه
هومن شناسه نظر: 110428 11 مهر 1392 - 9:17

این دولت هم سیاستهای خودشو داره به فکر مردم نیست، بریم رد زندگی خودمون تا بود و بوده همین بوده گرانی و تورم خوب بوده واسه اقتصاد ایران پایین اومدن بد و لحظه ای شاید واقعا ما نمیفهمیم آقایون بلد هستند و درست میگویند

ادامه
m.d شناسه نظر: 110429 11 مهر 1392 - 9:25

باز هم میگم ، سیر از گشنه خبر نداره . این غده های سرطانی را باید آقای روحانی جراحی کنه والا همین مردمی که طرفدار ان کم کم پشت ایشان را خالی خواهند کرد. (یکی پیدا بشه این حرفها را به گوش آقای روحانی برساند)

ادامه
وجدان شناسه نظر: 110431 11 مهر 1392 - 9:48

دوستان، احمدی نژاد که باعث تمامی این گرانی هاست را فراموش نکنید. فراموش نکنید که این میراث احمدی نژاد است. من حتی اگر این حرف ها را هم می شنیدم و این روزها را هم دیده بودم باز هم به روحانی رای می دادم زیرا اگر طرفداران احمدی نژاد الان به جای روحانی بودند دلار 5000 تومانی را هم دیده بودیم! الان با وجود میراث احمدی نژاد که مملکت را به مخروبه تبدیل کرده و با بحران مالی که حتی آمریکا با آن موجه است ثابت ماندن قیمت دلار خودش نوعی کاهش قیمت به حساب می آید. قیمتی دلاری که احمدی نژاد بودجه امسال را بر اساس آن بست تا پای دولت بعدی را در بند قرار دهد. ما شده ایم قوم یهود که به همه ایراد می گیریم؟ ما تحت هر شرایطی طرفدار دولت روحانی هستیم و روز قیامت آقای احمدی نژآد و تیم ناکارآمد و... را خواهیم دید!!!!!!!

ادامه
احمد شناسه نظر: 110432 11 مهر 1392 - 9:50

مقامات بانکهای تجاری هیچ اهمییتی به بخشنامهای بانک مرکزی و دولت نمی دهند و اقتدار انهارا به حساب نمی اورند مدتهاست از بخشنامه گشایش ال سی با 30٪ سپرده می گذرد ولی هیچ بانکی ان را اجرا نمی کند . ایا دولت اقتدار ندارد؟

ادامه
دلسوز شناسه نظر: 110433 11 مهر 1392 - 9:50

پایین اومدن ناگهانی ارز فقط به نفع دلال و وارد کننده ها ی کالاست واسه همینه ناراحتن

ادامه
M.HAKIM شناسه نظر: 110434 11 مهر 1392 - 9:56

یه خبر خودو که رفسنجانی گفته بود که نباید مرگ بر آمریکا بگیم بابا دمش گرم عجب جیگری داره و کتابی هم در این زمینه نوشته که گفته امام خمینی با مرگ بر آمریکا بعد از مدتی موافق نبوده؟؟؟؟؟؟؟؟

ادامه
اویلار شناسه نظر: 110436 11 مهر 1392 - 10:18

پس حالا که کفه قیمت دلار را دارند 3000 تومان مزه مزه می کنند داشته باشید که بزودی و به مبارکی به 4000 تا میرسه ولی در هر صورت برای ما مردم هیچ فرقی نمیکنه چرا که امروز ارانیکوجان اعلام کرد شیر چند درصدی گران شد گوشت هم که هفته پیش 5 درصد گران شد پس چی ارزون شد یا میشه نمیدونیم......

ادامه
javid naderi شناسه نظر: 110469 11 مهر 1392 - 12:49

اینها همینهایی بودن که قبل از انتخاتیات یقه احمدی نژاد و یهمنی را(به حق) بخاطر بالا رفتن نرخ ارز میگرفتن و مدام روی این مسئله تبلیغ میکرد.

مگر جناب روخانی در شعارهایشان نمیگفتند که افزایش ارزش پول ملی مد نظر ایشان و تیم اقتصادی اش هست.؟؟

خوب قربانتان شوم میامدید به مردم ساده دل ما که به شما رای دادن(و خوشبختانه بنده ندادم) میگفتید که نمیتوانید ارزش پول ملی را تقویت کنیند.نه اینکه بعدا که به کاخ ریاست جمهوری رفتید این داستان را سرهم کنید.که الان مردم اینطور سرخورده شوند.

پس لطف بفرمایید به جناب سیف و اقای وزیر اقتصاد که با میلیاردهای اتاق بازرگانی صبحاته میل میفرمایند و کف و سقف ذلار تعیین میکند دستور بررسی افزایش حقوق طبقه کارمند و کارگر را که بخش عمده این مردم هستند را صادر فرمایید نه اینکه فقط به نفع انگشت شماری ثروتمند در ایران کار کنید.

ادامه
احمد رضا شناسه نظر: 110478 11 مهر 1392 - 13:46

از نظرات ارائه شده در تعجب هستم. ارز عرضه شده در بازار توسط مردم انجام می شه نه بانک مرکزی. فرض کنید دلار بشه 2500 تومان. آیا واقعا فکر می کنید که قیمت کالاهای اساسی و مسکن پایین میاد؟ مطمئن باشید اینطور نخواهد بود. فقط اتفاقی که می افته اینه که در قیمت 2500 تومان سرمایه دارها مجددا به بازار دلار و مشتقات آن وارد شده و شروع به احتکار ارز خواهند کرد (چرا که می دونن که کف بانک مرکزی از دلار خالیه). در آنصورت مردم که تخمین زده میشه بیش از 10 الی 15 میلیارد دلار در خانه ها نگهداشته اند که حفظ سرمایه کنند بر اثر هیجان بازار و ترس دلارهاشون را می فروشند. مطمئن باشید این سرمایه دارهای خریدار دلارها حاضر نیستند با مثلا 500 تومان سود دلارهاشون را بفروشند و این احتکار ارز باعث رشد بیش از پیش دلار می شه. انوقت همه ضرر می کنند: 1. همه مردم که شاهد هیچ ارزانی در بازار نخواهند بود. 2. مردمی که اندک سرمایه هاشون را به دلار تبدیل کرده اند و در قیمت پایین می فروشند. 3. دلار نوسان خواهد داشت که به نفع دلال ها و به ضرر تولید کنندگان خواهد بود. 4. نهایتا منجر به افزایش بیشتر از معمول دلار خواهد شد چرا که طبق اصل فیزیک برای هر نیروئی عکس العملی است و برای فشار فروش هیجانی، افزایش هیجانی وجود خواهد داشت. لذا اینکه بانک مرکزی تلاش کرده این نوسانات مخرب اتفاق نیافته باید خوشحال بود نه اینقدر ناراحت!!! شک نکنید که مسئولان این دولت نسبت به دولت احمدی نژاد بسیار با تدبیر تر هستند و مثلا اگر آقای احمدی نژاد و بهمنی تلاش بیهوده برای پایین یا ثابت نگهداشتن قیمت دلار در 6 سال اول دولت نهم و دهم نمی کردند و اجازه می دادند که قیمت ارز متناسب با افزایش نقدینگی در جامعه به آرامی افزایش پیدا کند، اینکار باعث کنترل نقدینگی در بازار می شد و در نتیجه قیمت دلار به یکباره و در عرض دو سال آخر دولت 300 الی 400 درصد رشد نمی کرد و نهایتا الان دلار حدود 1700 تومان می بود.

ادامه
محمد شناسه نظر: 110483 11 مهر 1392 - 14:36

دارید کاری میکنید که دوران هاشمی اتفاق افتاد
فکر میگنید اگه طبقه متوسط و محروم رو فراموش کنید اونها شمارو فراموش میکنند
دوره های بعد انتخابات بازهم یکی مثل احمدی نژاد میاد با ضعارای پوپولیستی رای جمع میکنه ایندفعه شما مجبورید تق.. کنید

ادامه
ساسان بهادری شناسه نظر: 110492 11 مهر 1392 - 15:9

تا زمانی که هدف کنترل بازار ارز کنترل قمت باشد و نه تقاضا ی بازار هر روز یک قیمت را شاهد خواهیم بود جناب وزیر باید این را در نظر داشته باشند با توجه به محدودیت منابع ارزی در صورتی که همین الان که به دلایل سیاسی قیمت ارز در کف است اقدام به جایگزینی برای سرمایه گذاری اقشار بی تجربه بازار ارز نکنند بزودی شاهد ورود نقدینگی های خارج شده از این بازار به آن خواهیم شد و بدیهیست که بانک مرکزی به هیچ وجه توان پاسخگویی به این حجم تقاضا را نخواهد داشت پس بهتر است بانک مرکزی با فروش اوراق مشارکت و افزایش سود بانکی در حد تورم تقاضا را مدیریت کند نه قیمت را که طی سالیان گذشته همیشه در آن ناتوان بوده

ادامه
دانشجو شناسه نظر: 110493 11 مهر 1392 - 15:15

به دایی جان ناپلئون ها کاری ندارم
اما کاش مردم عادی یه ذره، فقط به اندازه یه ذره احتمال بدن که این آقا بیشتر از ما از علم اقتصاد آگاهی داره.

ادامه
پاریزی شناسه نظر: 110499 11 مهر 1392 - 15:58

گل بود به سبزه نیز اراسته شد

ادامه
ارغوان گلباز شناسه نظر: 110558 13 مهر 1392 - 9:52

یه کم صبر کنید. حق دارید به همه بی اعتماد باشید ولی نه اینقدر

ادامه
ارسال نظر
حداقل 3 کاراکتر وارد نمایید.
ایمیل صحیح نیست.
لطفاً پیوند مرتبط را کامل و با http:// وارد کنید
متن نظر خالی است.

wait...